Even wat vertellen over de oorspronkelijke bewoners van Amerika en alcohol:

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Indien je een behoefte hebt aan een drankje (alcohol), dan heb je er helemaal geen behoefte aan. Je hebt ATP (energie) nodig, afgeleid van acetaat, door de afbraak van suiker in het bloed, vet en eiwit. Als men echt goed gevoed is zijn de energie reserves zo hoog als het kan zijn. Dit is de reden waarom echt gezonde individuen geen alcohol kunnen verdragen.

De cellulaire afbraak van acetaat is nabij het maximale als je goed gevoed bent, en elke snelle stijging zoals voortvloeid uit een slok whisky kan leiden tot hoofdpijn, zweten, misselijkheid en eventueel braken. Kortom, je tolerantie voor alcohol geeft de stand van je biochemische gezondheid aan. Hoe meer men kan drinken zonder nadelige invloed hoe slechter de biochemische gezondheid van iemand.

Alcohol bij werkelijk goed gevoede mensen is de druppel die het al goed werkende cellulaire afbraak van acetaat doet overlopen.

Daarom ook sloeg de alcohol zo hard toe bij de Indianen etc..

 
Bij mij is het andersom dan bij jou Mike: toen ik nog veel meer gezondheidsklachten had dan nu, toen was een half glas rode wijn voor mij genoeg aanleiding om flink beroerd te worden.

 
Ik had hem na twee glazen Slurp ook al behoorlijk hangen. Zwaar hoofd, tegen hoofdpijn aan, en 's nachts gelijk protesterende darmen, mijn lichaam wilde zo snel mogelijk van de alcohol af...

 
Ik dacht juist dat "gewenning" aangaf hoeveel je kon drinken.. Natuurlijk hoor je in de volksmond ook vaak.. " wanneer alcohol misvalt, kan eentje al teveel zijn" tjah; dat ligt dan misschien aan je gestel?

Ik dronk als tiener (veelste)veel.. van 12 t/m 18 flink gedronken... Nergens last van gehad. geen katers, geen rare dingen. Nu drink ik meer dan een jaar niks meer.. daarvoor af n toe een glaasje.. Geen idee hoe het nu zou "vallen" als ik weer wat zou drinken..

 
Ik kan al jaren niet meer drinken. Vindt het al verschrikkelijk om de geur te ruiken. 1 mini-nipje brengt al zo'n afkeergevoel dat ik t wel laat om een slok te nemen. Ik heb vroeger als student echt wel veel gedronken!

Ik weet dus niet met wat het te maken heeft, maar alcohol kan ik al jaren niet meer "aan".

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan