even voorstellen: zizou789

zizou789

New member
hallo,

ik wil me even voorstellen. ik ben frank, en ik woon in den haag.

ik ben ongeveer nu 3 jaar bezig met voeding. ik ben ongeveer twee jaar

vegetarisch geweest, maar daar ben ik uiteindelijk toch van afgestapt, omdat

ik toch tekorten opbouwde. waarom ik geintresseerd was in voeding is omdat ik

me daarvoor niet goed voelde. ik had 20 kilo overgewicht, at slecht, rookte. daar wilde

ik wat aan veranderen. ik had me voorgenomen om alleen nog maar biologisch te gaan eten, en later ben ik ook nog eens vegetarisch geworden. het voordeel als je vegetarisch bent is dat je heel snel op je natuurlijke gewicht komt. ik was heel snel van 95 kilo naar 75 kilo gegaan.binnen 1,5 jaar was ik zo'n 20 kilo afgevallen, maar je bouwt toch tekorten op uiteindelijk, en daar voelde ik metoch ook niet goed bij. daarom ben ik er ook van afgestapt.

het is niet zo dat ik nu elke dat vlees eet. ik probeer 1 keer in de week vlees te eten, en 1 keer in de week lever. verder eet ik veel eieren, en heel af en toe een haring. S'ochtends maak ik altijd een smoothie, met banaan, rauwe melk/rice melk, maca, rozenbottel, lijnzaad, en wat verzadigd vet in de vorm van kokosolie, of wat roomboter, en een theelepel sole. Salades maak ik ook veel, en die dik ik dan aan met mayo, en wat olijfolie. groente bak ik wat op in roomboter, of zure room. Ook afen toe maak ik nog een groente smoothie, en doe ik wat roomboter erdoor met wat sole. koolhydraten probeer ik tot het minimum te beperken, en brood ben ik helemaal van afgestapt. tot nu toe voelt het goed, en ik merk dat ik langer een verzadigd gevoel heb, als ik veel verzadigde vetten combineer met ander voedsel.

qua supplementen gebruikte ik al: chlorrella, en een vitamine b complex. ik ben

dat nu stap voor stap aan het uitbreiden, en aan het ontdekken of het bij me past.

ik heb nu net levertraan met boterolie besteld, en h202 heb ik ook besteld. rauwe melk

drink ik al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik het echt heerlijk vind. hier in den haag is het niet te krijgen dus ik moet speciaal naar een biologische boederij, maar dat heb ik er wel voor over. dus al met al ben ik tot nu te goed te spreken over de weston price richtlijnen. het is niet zo, dat ik alle boeken lees, en alle kennis tot mij wil nemen. ik ga vaak ook op mijn gevoel af. ik lees iets, en als ik denk dat het iets voor mij is, dan ga ik het proberen. mijn motto is ook: als de massa A doet, en jij doet B, dan zit je altijd goed! ik ben erg anarchistisch ingesteld, dus ik moet ook niks hebben van politiek, de reguliere gezondheiszorg, of de hele kunstmatige voedsel- of medicijnenindustrie. misschien heeft dat er ook wat mee te maken, waarom ik hier ben terecht gekomen op dit forum.

verder vind ik het een leuk forum, waar je veel informatie kan vinden.

gr. frank->zizou789

 
Welkom, Frank! Je bent anarchistisch ingesteld maar drinkt wel zwaar bewerkte rijstemelk? Ik merk overduidelijk dat je je in een overgangsfase bevindt van vegetarisch naar WAPF. Dit uit zich niet alleen in het feit dat je maar 1 keer per week vlees eet, maar ook in je voedselkeuzes die duidelijk door raw foodism zijn beinvloed (smoothies met 'superfoods' en salades). Bananen zijn zetmeel- en suikerbommen en dus geen goed begin van de dag. Lijnzaad bevat oestrogenen, waar je prostaatkanker van kunt krijgen.

Ik kan je alleen maar aanmoedigen de dierlijke component in je voeding aanzienlijk op te schroeven. O, enne...van vegetarisme kom je niet op je natuurlijke gewicht, maar op onder- of overgewicht, afhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten, vetten en eiwitten waar je voeding op is gebaseerd. Ik kan het weten, ben 19 jaar vegetarier geweest.

Mike

 
Frank, welkom

Fijn dat je je hier 'thuis' voelt.

Hier iets over maca, kun je ook beter niet meer nemen in je smoothie.

Lia

 
Hoi frank, welkom!

Je bent op de goede weg!!

Hoe oud ben je als ik het vragen mag? En welke biologische boerderij haal jij je rauwe melk, ik kom zelf nl ook uit den haag!

 
hey nick,

ik ben 28. ik ga naar zoeterwoude, bij boederij het geertje.

je kan daar trouwens ook rauwe geitenmelk halen.

 
zizou, welkom hier. Er zijn wel 2 overheerlijke smoothies hoor. de yoghurtsmoothie van Mike en de appelsmoothie: 3 zure appels/grapefruit en 2 citroenen(dun geschild, en verder in stukken, appel alleen in stukken, dus met klokhuis en schil), kokosolie, olijfolie, beetje honing, kurkuma,kaneel,kardemom, kruidnagelpoeder,gemberpoeder,korianderpoeder. In de blender, water erbij zoveel als nodig. Heerlijk

 
bedankt dirtsa, ik zal het eens gaan proberen. maak je die yoghurt zelf op basis van kefir, of haal je die gewoon bij de biowinkel!

 
Wij maken de yoghurt zelf met als starter een biologische yoghurt uit de winkel. Kijk op mijn site onder recepten.

Daar staat ook hoe je zelf kefir kunt maken.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan