Even voorstellen - MyBody

Ik heb het inderdaad cynisch bedoeld ja. Hoewel ik steeds wantrouwender begin te staan tegenover de gevestigde medische stand, waardoor automatisch de geloofwaardigheid van sommige alternatieve geneeswijzen groter wordt, is handoplegging voor mij toch echt een straat te ver. Je hebt dan geen enkele basis meer waarop zo'n behandeling stoelt. Zo'n genezer kan je werkelijk alles wijsmaken, want het is tenslotte maar wat hij/zij "ervaart", "weet" of "voelt". Of zoiets.

Wanneer je zelf je huiswerk doet, heb je in no-time uitgevonden waardoor bloedsuikerschommelingen ontstaan en waarom gluten en gepasteuriseerde melk op zijn minst verdacht zijn. Met die kennis kun je dan op jezelf experimenteren.

 
Beste Bastiaan,

De afgelopen weken heb ik hier heel wat huiswerk gemaakt en door het schrappen van de gepasteuriseerde melk en gluten voel ik me met de dag beter worden. Het forum en boeken met betrekking tot voedselallergie hebben bij ons gezin letterlijk de ogen geopend.

Er wordt zelfs geen brood meer bij de bakker gekocht !

Anderhalf jaar geleden werden wij door de kankerdiagnose van ons mama wakker geschud en sindsdien wordt er heel wat informatie op het vlak van voeding en gezondheid dagelijks door ons toegepast. Het moeilijkste vind ik het overdragen van deze kennis op 2 opgroeiende kinderen van 6,5 en 4,5.

Ook ik ben heel wantrouwend geworden ten opzichte van de gevestigde medische orde en ik ga volledig mee dat er in de alternatieve geneeskunde helaas ook kaf tussen het koren zit !

 
@Vivianne ik denk dat we helemaal niet zo veelzijdig hoeven eten. Mijn dagelijkse kost bestaat al bijna een jaar voornamelijk uit kefir, vlees of vis, regelmatig soep van botten, kokos - en palmolie, gefermeneerde groentesappen en een beetje groente per dag. Regelmatig wat rijst en soms geweekte, gegrilde noten.

En ik voel nog steeds dat mijn lichaam en geest hier goed op doen.

 
Onze voorouders aten ook eenvoudig. Hun voeding bestond voornamelijk uit dierlijke produkten en groente en fruit van het seizoen.

Door de jaren heen hebben wij zelf bedacht dat voeding gevarieerd moet zijn.

 
Zo zie je maar dat we niet allemaal hetzelfde denken over en reageren op het vlak van voeding. Zelf hebben we hier nog een hele tijd vlees uit de diepvries gehaald waarvan de koe door ons vader of schoonvader geteeld werd en alleen met gras,hooi en stro gevoerd werd. Echter de koeien zijn nu om reden van het pensioen van beiden verkocht.

en na heel wat jaren wilden we ook wel een keer iets anders dan overwegend dat vlees.

Gevolg : 1* in de week vis, 1* in de week kip, 1 * in de week kalkoen en voor de rest onbewerkt rundsvlees of een keer varkensfilet en dit bevalt ons prima. In de winter hebben we hier ook nog wild uit de natuur waar je ook heel veel mee kan doen. Opbraden in de grasboter en toevoeging van heel wat groenten en kruiden is zeker een aanrader op dit vlak.

Onze voorouders aten inderdaad minder gevarieerd en die van mij kunnen / konden gelukkig een aardig potje koken en dan gaan er ongemerkt bepaalde tradities van generatie op generatie over. Wij leven hier nl. in het Bourgondische Vlaanderen dat culinair heel leuk is maar waar inderdaad veel ongezonde gewoontes automatisch ingebed zijn.

Wij hebben hier appelmoes, peren en pruimen uit eigen tuin die niet besproeid worden en bij een goede oogst ingevroren worden. Voor de soep heb ik helaas mede door 2 opgroeiende kinderen en een eigen zaak met showroom niet altijd de tijd. Is een weekendklus. Gelukkig hebben wij nog botten op voorraad in de vriezer zitten !

Misschien moeten we maar een keer een moestuin gaan aanleggen. Zijn er hier mensen die op dit vlak ideëen hebben voor groenten die gezond zijn ?

 
Hallo mensen,

Ik heb al jaren last van mijn darmen, ik heb nu een

dikke darmonsteking wat niet over gaat, ik heb verschillende antiboticakuren gehad, zetpillen gebruikt, maar al die troep werkt dus niet, het word er alleen maar erger van.

Ik probeer zoveel mogelijk de gluten te vermijden.

Ook drink ik kefir, maar het heeft tot nu toe niet veel opgebracht.

groetjes.

 
Hallo Vogel,

Wat eet en drink je allemaal?

Maar open daarvoor even een aparte topic s.v.p.

Je schrijft nu in het voorstel topic van iemand anders.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.685
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan