Even voorstellen: Deniece

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Na al een tijdje te hebben meegelezen op dit forum. Stel ik mezelf even voor.

Mijn naam is Deniece ben 30 jaar en heb 3 jonge kindjes.(4,5, 3 en 15 maand)

Alledrie hebben ze een melk- en tarwe intolerantie.

Met name voor de kinderen ben ik gaan zoeken op internet omdat ik er regulier niet uitkom.

Via via via ben op deze geweldige site gekomen. Er gaat een wereld voor me open!

Ook wel een schok omdat ik dacht het best goed te doen. Maar het nooit te laat om te leren.

Ik heb wat vragen over mijn dochtertje waar ik niet uit kom.

Onze dochter van 15 maand is met 8 maand plotseling opgenomen op verdenking van hersenvliesontsteking. Ze was overigens al weken niet zichzelf maar kon er de vinger niet op leggen.

Na onderzoek bleek ze acute vaatontsteking en kinderoedeem te hebben.

Na 6 dgn ziekenhuis.3 Ab kuren, prednison kuur van 11 dgn een infuus en verdoving mochten we weer naar huis.

Gelukkig is het goed gekomen!

Nu 7 maand later heeft ze nog steeds geen vaste ontlasting. Meerdere malen bij de kinderarts aangegeven dat dit door de medicatie moet komen.

Jullie weten haar reactie wel. Medicatie is bij in een kind binnen een maand uit het liggen.

Inmiddels zijn we gestart met bio coherentie therapie om de vacinatie en medicatie schade te ontsporen.

Ik lees heel veel op deze site en wacht met smart op het boek 'voeding en degeneratie'.

Langzaamaan probeer ik onze voedingstijl aan te passen en te veranderen.

Ons meisje is altijd een lichtgewichtje geweest en daarom kreeg ze ook nog 2x daags de fles. Omdat ik bang was dat ze honger had. (nutramigen voeding)

Omdat ik hier vanaf wilde ben ik haar ipv de nutramigen volle biologische karnemelk en yoghurt gaan geven. Wat meteen op viel was dat haar eetlust 'terug' was.

Maar nu is haar ontlasting dunner dan ooit! Hoort dit erbij? Ben ik te snel 'geswitched' of moet ik haar extra probiotica geven? Ook zijn haar billen vuur rood.

Ik wil graag beginnen met rauwe melk en levertraan etc. (heb zoveel gelezen wat ik nog wil kopen. Wat je voor jezelf gebruikt bv de levertraan mogen de kinderen dat ook?

Het is een wat lang verhaal geworden en volgens mij ben ik nog wat dingen vergeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Deniece

 
Deniece, heftig verhaal, fijn dat je op het forum terechtgekomen bent.

Dunne ontlasting is herkenbaar bij personen die een enorme disbalans qua darmflora hebben. Maar gelukkig kun je hier genoeg aan doen. Denk vooral ook aan het GAPSDieet, meer info vind je hier.

Die WAPF Formula is zeker geen slechte keus om mee te starten. Omdat ze inmiddels ook vast voedsel eet is het zeker verstandig om naar GAPS te kijken.

Vuurrode billetjes is vaak GAL, schijnbaar komt de boel nu vrij door de karnemelk en yoghurt, een aardige dosis goede bacteriën die je misschien te snel bent gaan ophogen. Vandaar nu die dunne ontlasting en rode billen.

Een uitstekend middel om dit te verzachten is het smeren van koudgeperste kokosolie op de billetjes, gebruik dit als enige smeersel voor haar, geen andere troep!

De levertraan wat jezelf eet kan je dochtertje en de andere kinderen ook hebben! Is zelf een vereiste :)

Als je specifieke vragen hebt horen we dat graag.

Misschien kun je verder aangeven wat ze zoal eet op een dag?

 
Bedankt allebei hier kan ik wat mee!

Heb het globaal gelezen maar ga me hier in verdiepen.

Ook mijn zoontje die ontzettend druk kan zijn heeft hier ws baat bij.

Voor haar billetjes gebruik ik al kokosolie. Twijfel of ik de goede heb?

Biologische koksolie geurloos (omega & more)

Wat ze zoal eet, op dit moment niet goed. maar probeer zoveel mogelijk aan te passen.

Manlief kan zich hier nog niet zo in vinden. Dus ik moet heb met beleid introduceren zeg maar :)

Ze eet speltbrood met veel roomboter. (niet biologisch)liddl

tussendoor vaak een appel / kiwi

om de dag eet ik met de kinderen tussen de middag een gebakken ei (bio) met kaas

ze drinkt groene thee, karnemelk, melk en dikspa 1x daags

's avonds eten we veel groente met vlees / champignons. aardappels eten de kinderen niet zo graag en wil dit ook graag afbouwen.

biolgische slagroom met fruit vind ze heerlijk

Groente zou ik graag biologisch willen kopen. Maar ik moet nog even wennen en aan de prijzig denk ik. ik koop nu biologisch uit de vriezer. kan dit ook?

Het vlees ook niet biologisch zelfde verhaal.

 
Welkom Deniece,

er valt hier veel te leren en lezen, hopelijk knapt het hele gezin hiervan op. Je kunt voor de billen het beste de koudgeperste nemen, niet de geurloze, maar dit is al beter dan al die andere billencrèmes.

Je kunt ook kefir gebruiken als probiotica voor haar darmen.

Goede producten vinden kost wel meer tijd, hoeft ook niet allemaal biologisch te zijn, misschien is er een landwinkel in de buurt met boerenboter en kaas of kijk eens op de markt. Waar een wil is is een weg.

Succes

 
Kokosolie hoort gewoon de geur en smaak te hebben. Anders is het geraffineerd.

En het moet ook in glas verpakt zijn, niet in plastic.

Deniece, kan je aan rauwe melk komen (liefst biologisch).

Dan kan je zelf yoghurt maken en kefir. Kefir is ook heel goed voor de darmen.

je zou voor je kinderen en voor jouzelf (en man) ook eens de yoghurtsmoothie kunnen proberen.

Lia

 
@tanja

waar een wil is is zeker een weg! Ik ga het gewoon doen, stap voor stap.

voor de kinderen wil ik het beste. Als ik zie dat ik sinds mei niet meer naar de huisarts ben geweest met de kinderen. (even afkloppen) Doet me dat goed en weet ik dat we op de goede weg zijn.

Mijn zoontje van 3 was vanaf zijn geboorte altijd verkouden en ziek.

ook dit word beter! mede met behulp van de coherentie therapie en een natuurgeneeskundige.

Maar we zijn er nog niet.

@poekie

Volgens mij is er rauwe melk in zelhem te koop. Dit wil ik het weekend gaan kopen.

Verder heb ik hier in de buurt nog weinig 'adresjes' gevonden.

Ook jouw site is mooi en duidelijk!

 
Quote:
Ook mijn zoontje die ontzettend druk kan zijn heeft hier ws baat bij.


In tarwe zit een gluten genaamd Gliadine, die een toxische stof in de hersenen teweeg brengt.

In koemelk zit een proteïne genaamd A1 die een soort gelijke reactie in de hersenen kan geven. Symptomen zijn volgens mij: ADHD gerelateerd

Je kunt als vervanging voor koemelk geitenmelk of geitenyoghurt nemen. Of rauwe melk ook A1 bevat weet ik niet

Succes

 
Deniece kan je wat meer vertellen over de geboorte van je kinderen. Zijn ze borstgevoerd en ja hoe lang? Zijn ze ter wereld gekomen via een keizersnede of niet?

Hoe ging het met je eigen gezondheid tijdens de zwangerschappen? Was je veel ziek of juist niet? Had je veel stress of viel dat mee. Hadden de kinderen een normaal geboortegewicht of niet.

Hoor het graag misschien kan ik je dan wat meer info geven of tips..

 
@ivo

Dat van 'Gliadine' wist ik niet.

Probeer tarwe wel zo goed als kan te voorkomen. Zuivel krijgt hij niet.

Sindskort dan de biologische yoghurt en karnemelk.

Ik begreep dat zijn gedrag mede een oorzaak kan zijn van zijn allergieen en zijn verstoorde darmflora.

 
@info

Heb 3 voorspoedige zwangerschappen gehad. Geen lichamelijke klachten gehad.Niet ziek, zwak misselijk.

Drie vlotte, 'makkelijke' bevallingen.

gewicht was gewoon denk ik,3240, 3790(zoon) 3030,

Ze hebben wel alle 3 spruw gehad. De jongste zeker 6 wkn. Het ging niet weg.

Heb al eens gehoord dat ik misschien zelf candida heb gehad..

De oudste heeft een paar weken borstvoeding gehad de andere helemaal niet.

 
Karnemelk is een overblijfsel van melk nadat daar het vet/de room vanaf gehaald is en het is bovendien gepasteuriseerd als je het in de winkel hebt gekocht. Je kind moet beslist geen gepasteuriseerde zuivel krijgen.

Bij gepasteuriseerde melk worden de eiwitten gebroken en dat is slecht voor je lichaam, het kan er totaal niets mee. Dat is vaak de intolerantie voor melk.

De yoghurt kan wat minder last als die gepasteuriseerd is omdat yoghurt een gefermenteerd product is.

Maar het beste is om zelf je yoghurt te maken.

Dus vervang s.v.p. de karnemelk door de rauwe melk. En rauw drinken he, niet koken. Je mag het tot max. 40 graden verwarmen.

Dan blijven de spijsverteringsenzymen in de melk intact.

Lia

 
@Gerrit,

Quote:
Vuurrode billetjes is vaak GAL


Kun jij in iets meer detail uitleggen hoe gal voor een geirriteerde huid van de billen kan zorgen?

@Deniece,

Quote:
Volgens mij is er rauwe melk in zelhem te koop.


Als je in die omgeving woont, is de melk van Gerjo Boskamp in Halle zeer aan te bevelen: www.boerderijruimzicht.nl.

Quote:
Ze hebben wel alle 3 spruw gehad. De jongste zeker 6 wkn. Het ging niet weg.


Dit betekent dat jij schimmels had/hebt! Dit komt door een verstoorde darmflora, die jij vervolgens hebt doorgegeven. Graanconsumptie helpt niet, ook geen spelt!

Mike

 
Dat je geen of nauwelijks borstvoeding hebt gegeven is jammerlijk. Weet niet wat de reden was?

Ze missen een opgebouwd immuunsysteem of sterk verminderd, waardoor je kinderen waarschijnlijk meer reageren op antigenen ( voedsel eiwitten )

Ik zou proberen om granen ( eiwit waar het lichaam sterk op kan reageren) zoveel mogelijk te vermijden of helemaal bij je zoontje die nogal druk reageert en proberen om de darmflora te versterken met probiotica zoals waterkefir.

Heb je zelf veel antibiotica gebruikt of prednison? Dat heb je waarschijnlijk nog steeds Candida

 
@Mike:

"Vuurrode billetjes is vaak GAL"

Kun jij in iets meer detail uitleggen hoe gal voor een geïrriteerde huid van de billen kan zorgen?


Kun jij je nog herinneren hoe het brandde toen jij de lever reinigingen deed? Vooral als de gal er letterlijk uitbrandde en je met zalfje bezig mocht? Dit wil de huid wel irriteren. Het is natuurlijk niet alleen gal, ook gifstoffen en troep wat eruit komt als je goede vetten binnen krijgt, ja ook bij baby's! Ik denk ook dat het te maken kan hebben met de darmflora die opgebouwd moet worden, denk ook aan wat er allemaal binnenkomt wat er nog nooit geweest is, denk aan nieuwe soorten voeding die je probeert. Hier moeten de darmen aan 'wennen'. Bepaalde bacteriën krijgen tijdelijk ff de overhand , het geheel moet weer in balans komen, dit is een continue proces, zeker bij jonge kinderen. Het kan ook de nodig irritaties geven, wellicht ook die rode huid. Typisch en algemeen bekend is ook het tandje doorkrijgen, dat gaat bijna altijd gepaard met rode billetjes. WAPF baby of niet. Moet ook iets te maken hebben met enzymen, bacteriën wat allemaal veranderd oid.

 
Gerrit,

Dank voor deze uitleg. Uiteraard wist ik dit al, maar het was belangrijk voor anderen hier dat ze dit in meer detail uitgelegd zien. Overigens is zure ontlasting nog steeds bij mij regelmatig een issue! Ook zure urine. Ik durf gerust te zeggen dat ik dagelijks ontgift en op WAPF nog veel meer dan op alle andere protocollen die ik in het verleden heb gevolgd!

Mike

 
Bedankt voor de vele reacties!

Jeetje dus ook geen speltbrood. Ik dacht echt dat daar geen tarwe en lactose in zat.

Is er een ander brood die ik de kinderen zo af en toe kan geven? 1x per week gaan ze naar de creche. Ik geef nu altijd spelt en roomboter mee omdat ze daar gezamelijk brood eten.

Quote:
Dat je geen of nauwelijks borstvoeding hebt gegeven is jammerlijk. Weet niet wat de reden was?


Borstvoeding ging niet mijn dochter dronk niet. Had destijds nog de illusie dat flesvoeding vast zo slecht niet kon zijn.

Quote:
Heb je zelf veel antibiotica gebruikt of prednison? Dat heb je waarschijnlijk nog steeds Candida


Hoe kom ik er achter of ik nog candida heb?

Prednison heb ik nooit gehad. AB dat moet al jaren geleden zijn.

Wel kom ik bijna 2x per jaar bij de dermatoloog. Ik heb veel moedervlekken. Tijdens / na de zwangerschappen zijn er vele bijgekomen.

Jaarlijks moet ik er zeker 10 weghalen. oftewel veel verdovingen dus.

Als baby kon ik ook geen flesvoeding verdragen en spuugte alles uit.

Ook altijd veel buikpijnen gehad. Toen dit minder werd kwam de hoofdpijnen :(

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan