Even kennismaken: Annemieke

G

Guest

Guest
Hallo allemaal, Mijn naam is Annemieke en nadat ik tandproblemen kreeg ben ik eens wat rond gaan neuzen en kom zo op Westen A. Price door het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel.

Nu zal ik onmogelijk het dieet strak kunnen volgen omdat ik vegetariër ben maar ik doe mijn best mijn eetgewoontes zoveel mogelijk aan te passen om zo toch mijn tandproblems te helpen oplossen.

Jarenlang heb ik alleen af en toe wat vegetarische kaas gegeten en verder alle dierlijke toestanden vermeden maar ben nu aan het zoeken naar rauwe melk.

Mijn voorkeur is biologisch maar dat is hier in de omgeving niet mogelijk.

Wat doen jullie in zo'n geval? Nemen jullie de niet-biologische variant? Is er iets anders waar jullie op letten?

 
Annemieke, welkom

Waar woon je. Er zijn altijd wel forumleden die een boer in de buurt weten.

Ga, als vegetariër, deze tekst van Mike eens lezen: plantaardige-en-vlezige-praatjes

En deze is ook zeer verhelderend: vetverbranding en suikervergisting. is vers van de pers.

En neem eens een kijkje op mijn site: www.voedingisgezondheid.nl

Als vegetariër die verder totaal geen dierlijke producten eet mis je de bouwstenen die je zo nodig hebt.

Maar daar zul je gaandeweg het lezen op het forum wel achter komen.

Het jezelf onthouden van dierlijke vetten geeft allerlei klachten en problemen uitmondend in ziektes.

Niet om je bang te maken maar om je alert te houden.

Lia

 
Ramiel Nagel is zelf ook vegetarier geweest en waarschuwt in Cure Tooth Decay voor vegetarisme. Ikzelf ben het ook 19 jaar geweest en spreek uit ervaring als ik zeg dat het je niets dan voedingstekorten oplevert. Uiteindelijk moet je het zelf weten, maar volgens mij zijn vegetariers masochistisch ingesteld: ze lijden liever zelf dan dat ze dieren willen laten lijden.

Laatst nog sprak mijn vriendin iemand die samen met haar man vegetarisch is. Beiden lijden ze aan vergeetachtigheid en diverse andere klachten, waarvoor ze uiteindelijk via de dokter aan reguliere medicatie vastzitten. Alleen maar om dieren leed te besparen.

Begrijp me goed, ik ben 100% tegen dierenleed. Daarom eten wij hier ook vlees van dieren die een prachtleven hebben gehad. Lees deze tekst van mij, hopelijk brengt-ie je op andere gedachten.

Mike

 
Welkom hier, wij zijn zeker niet allemaal vegetarier of geweest(mike zelfs 19 jaar)

Maar wij hebben wel allemaal moeten leren dat wat wij dachten dat gezond was,en waar wij in geloofden , dat dit vaak niet klopt.. Wij moesten allemaal wel een en ander leren loslaten.

Als je lichamelijke klachten wilt herstellen,zulje eerst moeten begrijpen waarom je deze klachten hebt.

Heelveel succesmet lezen en leren.

 
Ik vind dit trouwens nog steeds een krachtige uitspraak van Weston Price himself:
Quote:
‘Wij moeten allereerst beschikken over een sterk karakter en dito wilskracht

om ons ertoe te brengen de voeding die ons lichaam nodig heeft te nuttigen,

in plaats van de voedingsmiddelen die wij lekker vinden’.


Quote:
Wij moesten allemaal wel een en ander leren loslaten



en leren waarderen van wat er nog wel mogelijk is.

Lia

 
Quote:
‘Wij moeten allereerst beschikken over een sterk karakter en dito wilskracht

om ons ertoe te brengen de voeding die ons lichaam nodig heeft te nuttigen,

in plaats van de voedingsmiddelen die wij lekker vinden’.


Binnen deze context geplaatst lijkt het alsof mensen die niet onderkennen dat wp is wat we nodig hebben niet over een sterk karakter en dito wilskracht zouden beschikken. Het probleem is in mijn ogen eerder dat er valkuilen zijn waar iedereen in kan trappen omdat je ervan overtuigd bent geraakt dat bijv. vegetarisme je alles kan bieden wat je nodig hebt. Als dat je sterke overtuiging is en je kiest daarvoor in dienst van je gezondheid dan is er in mijn ogen net zo sprake van een sterk karakter. En wanneer de schellen van je ogen vallen kun je met net zo veel karakter en wilskracht een andere - betere - richting kiezen.

Hilda

 
Hoewel je hier een punt maakt, Hilda, is de reden waarom Poekie en Dirtsa dit vermelden dat er karakter voor nodig is om vastgeroeste geloofsovertuigingen los te durven laten.

Mike

 
Sjonge wat een reacties al! Leuk zeg!

Ja, mss zijn vegetariërs masochisten - :D zou zomaar kunnen. Voor mijn gemoedsrust is het een goede keus.

Ter compensatie medicatie slikken is in mijn ogen ietwat krom aangezien die ook op dieren worden getest.

Ik ben geen meds nodig en zal die ook mijden als de pest maar neem wel, indien nodig, natuurlijke middelen. Natuurlijk ben ik bekend met de gevaren van vegetarisch eten en daar let ik ook op. Ben erg bewust met voeding en een gezonde leefstijl bezig.

Maar genoeg over mijn keus om vegetariër te zijn ;)

Ik heb al jaren hypoglycemie maar was het 'vergeten' omdat ik er geen symptomen van heb - gelukkig.

Sinds ik bezig ben met RBTI (Reams Biological Theory of Ionization) kwam dit weer naar voren. Daarin wordt ook de link gelegd van hypoglycemie met tandproblemen net als in het boek van Ramiel Nagel. Mijn tandarts kon me dit daarentegen niet vertellen wat ik op z'n minst wel erg kwalijk vind.

Ik ben, met zwaar gemoed weliswaar, bereid grasroomboter e.d. te gaan gebruiken maar sta er niet bij te springen van vreugde.

Ik zit bij de grens Zuid-Oost Drenthe/Groningen in het schone Duitse land.

We hebben hier boerderijen plenty maar niet biologisch helaas.

Vandaar ook mijn vraag wat jullie doen als je geen biologische melk kunt krijgen.

Maar hé, als iemand hier wél een biologische boerderij weet - graag!

Ik zal de stukken waarvan jullie de link geven gaan lezen. Tnx!

 
Zo te lezen ben je zelfs veganist. Geen wonder dat je hypoglykemie hebt! Plantaardige voeding bestaat hoofdzakelijk uit koolhydraten en nauwelijks uit vetten en complete eiwitten. Je zegt je bewust te zijn van de gevaren van vegetarisme/veganisme, maar ik waag dit zeer te betwijfelen. Ik weet niet hoe lang je al zo eet, maar elke dag dat je zo door blijft eten breng je jezelf ernstige schade toe.

En geen symptomen van hypoglykemie? Ik geloof er werkelijk niets van! Veganisten voeden voornamelijk hun hogere chakra's, waardoor ze voortdurend in hun hoofd zitten en als het ware 'boven hun lichaam uit zweven'. Pas als ze hun lagere chakra's gaan voeden d.m.v. dierlijke vetten en eiwitten 'dalen ze weer af' in hun lichaam. Ik denk dus dat je totaal geen contact met je lijf hebt, vandaar je 'gebrek' aan symptomen. Anders gezegd, je lichaam telefoneert, maar jij neemt niet op.

Jij wilt je er snel vanaf maken en niet onder ogen zien waar je mee bezig bent, maar ik kan het hier niet zo snel bij laten. Vraag jezelf af hoe het zo gekomen is dat je het boek van Ramiel Nagel bent gaan lezen en hier op dit forum terecht bent gekomen. Kennelijk resoneert iets in de boodschap van Nagel en van ons hier bij jou. Dit zou wel eens je redding kunnen zijn! Als ik zou was zou ik niet gaan wachten totdat je tanden letterlijk uit je mond vallen door een tekort aan B12. Als je dacht dat je al gebitsproblemen had, staat je nog wat te wachten als je niet snel veranderingen aanbrengt!

Je zult niet de eerste zijn en helaas ook niet de laatste. Dit is ook wat ik bedoel met masochisme: zelf lijden zodat de dieren dit niet hoeven te doen. Je verandert de wereld niet als je niet zuinig bent op jezelf en niet goed voor jezelf zorgt!

Mike

 
Ik zou ook "the Vegetarian Myth" van Lierre Keith eens lezen. Als je durft!

 
En het boek van Weston Price: Voeding en fysieke degeneratie. Weston Price was tenslotte ook nog tandarts.

En hij is zijn onderzoeken naar gezondheid begonnen n.a.v. zijn beroep.

Daar jij gebitsproblemen hebt moet dat je zeker aanspreken.

Laat je niet ontmoedigen en probeer het een kans te geven.

Lia

 
Probeer door rond te vragen er eens achter te komen of en waar er biologische boeren zijn. Die hoeven zeker niet perse op het internet staan met rauwe melk verkoop aan huis. Ik ben gewoon naar een biol boer gestapt, erg leuk gesprek gehad, en wij mogen daar nu de rauwe melk halen.

Hij heeft veel kontakt met duitse boeren, die biologisch zijn. Die zijn er zeker. Ik woon ook aan de duitse grens, maar dan in het oosten vh land.

Ik begrijp best dat het loslaten van vastgeroeste ideeen niet zo gemakkelijk is, maar kap het niet af. Ga de discussie aan, durf te vertellen wat je beweegredenen zijn, zodat je ook de andere kant hoort.

Vegetarisme/veganisme is nl helemaal niet diervriendelijk. Als iedereen zo zou eten zouden dieren geen enkel bestaansrecht hebben.

De meeste vegetariers drinken melk, eten boter etc, daarvoor zijn de stieren dus vrijwel totaal overbodig, en worden dan zinloos afgemaakt, als het aan de vegetariers ligt.

Wat wij wel moeten doen s heel erg lief zijn voor de beesten waar wij van afhankelijk zijn voor gezonde voeding. Dus een goed leven, en ook hun laatste dag moeten wij zo stressloos als mogelijk maken. Dus niet in overvolle vrachtwagens proppen, en kilometerslang vervoeren naar overvolle slachthuizen. Dit kan allemaal veel beter.

 
De wetgeving zou het de boeren niet zo moeilijk moeten maken om zelf op de boerderij te slachten. Het kan inderdaad allemaal nog veel beter.

Mike

 
Dirtsa, dank voor je inhoudelijke antwoord op mijn vraag.

Mike, ik wil me nergens 'snel' vanaf maken maar voel me ook niet geroepen me te verantwoorden voor hoe ik mijn leven wil leiden. Ik stel voor dat we elkaars keuze respecteren voor wat het is.

Ik kwam hier met mijn vraag wat jullie doen als je geen biologische boer in de buurt kunt vinden en of jullie dan melk gebruiken van de niet-biologische boer.

Ik heb zowel op het net gezocht naar biologische boeren als gewoon gezocht maar kan er geen vinden in mijn buurt. De dichtsbijzijnde is ca. 40 km hier vandaan.

Dus wat doen jullie in zo'n geval?

Reguliere melk gebruiken?

 
Dank je. Dan wordt het helaas wel een lastig verhaal voor mij ben ik bang :(

 
Het wordt sowieso voor jou een lastig verhaal, vanwege je eetpatroon. Je kiest ervoor om mijn waarschuwingen in de wind te slaan en dan houdt het min of meer op. Ik kan mezelf alleen maar herhalen:

Quote:
Vraag jezelf af hoe het zo gekomen is dat je het boek van Ramiel Nagel bent gaan lezen en hier op dit forum terecht bent gekomen. Kennelijk resoneert iets in de boodschap van Nagel en van ons hier bij jou.


Mike

 
Mike, ik heb al gezegd dat ik bereid ben mijn eetpatroon aan te passen al wordt ik er niet blij van. Ik ben echter niet bereid vlees te gaan eten. Die keuze maak ik niet zomaar, geloof me of niet, ik heb me er in verdiept en weloverwogen die keuze gemaakt.

Dierlijke eiwitten zijn niet enkel een halleluja-verhaal maar er zitten ook ter dege nadelen aan. Ik heb alleen niet veel zin daar op in te gaan als mijn keuzes niet gerespecteerd worden.

De leden van dit forum hebben een andere mening en dat respecteer ik. Heb daarentegen geen trek in een eindeloze discussie te belanden van welles, nietes en elkaar met tegensprekende onderzoeken om de oren te slaan.

Hoop dat je daar begrip voor hebt.

Er zijn meer wegen die leiden naar Rome. En er zijn meer manieren om gezond te blijven zonder dat je vlees eet.

Ik ben me bewust van eventuele gevaren van mijn manier van leven en probeer die ook te ondervangen. V.w.b. mijn hypoglycemie; die heb ik notabene ontwikkeld in de tijd dat ik nog geen vegetariër was dus dat kan niet de oorzaak zijn geweest.

Voor alsnog doe ik mijn best, op míjn manier, om gezond te worden/blijven met een eetpatroon waarbij ik 's nachts ook nog goed kan slapen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan