EU

Over de Nederlandse inzending voor het Songfestival:


Ik wist er niet eens iets vanaf, dat weet ik zelfs al jaren niet. Dan hoor ik dat het songfestival geweest is, en ik weet niets. Nou ik heb dit dan maar eens bekeken. Wat een slim opgezette EU-reclame. Ongelooflijk dat zo een kneus mee mag doen. Ja, maar ik snap het wel hoor - het gaat om de boodschap!

Dorothé
 

Von der Leyen wordt door verschillende Europese lidstaten aangeklaagd, of staan op het punt dat te gaan doen...... ja u leest het goed!

Mensen zeggen vaak: "Als het een samenzwering was, waarom komt het dan niet naar voren"?
Wel dat komt het heus wel, maar als jouw wereldbeeld de mainstream media is, dan ben je één van laatste die erachter komt.

__
Volgens Europarlementariërs wordt de "Leyen-Pfizer-samenzwering" beschouwd als een van de grootste corruptieschandalen in de geschiedenis. Het gaat over het contract tussen Pfizer en de EU met betrekking tot de mRNA Covid-injecties. Pfizer heeft al EU-staten aangeklaagd op basis van het (gag)contract - en niemand weet wat Pfizer-CEO Bourla en Ursula von der Leyen destijds privé communiceerden. Het verhaal krijgt nu echt een andere wending : Polen, Hongarije en Roemenië hebben zich aangesloten bij de huidige rechtszaak tegen Ursula von der Leyen, of staan op het punt dat te doen.

Centraal in de politieke en juridische affaire staat het contract tussen de EU en Pfizer, dat nog steeds niet (officieel) openbaar is. Na een analyse legde Olivier Frot, een gepromoveerde advocaat, jaren geleden uit: "Een contract dat zo gunstig is voor de industrie lijkt me abnormaal." De affaire omvat ook de sms-berichten tussen Bourla en Pfizer, die vermoedelijk werden vernietigd.

In dit kader diende de Belgische lobbyist Frédéric Baldan op 5 april 2023 in Luik een strafrechtelijke klacht in tegen von der Leyen. De tenlastelegging: ambtsmisbruik, vernietiging van documenten en illegale belangenbehartiging en corruptie. De Belgische rechter ging vervolgens op zoek naar de sms'jes. TKP rapporteerde dat destijds in detail.

Het geschil tussen Baldan en von der Leyen werd al snel politiek. Zijn lobbyvergunning werd ingetrokken en in juni vroeg hij: "Kan Ursula Von der Leyen, gezien de zaken, voorzitter van de Europese Commissie blijven?" Dit wordt gevolgd door een civiele rechtszaak bij het EU-hof waarin hij opriep tot de schorsing van Ursula Von der Leyen en de EU-commissarissen terwijl de strafprocedure tegen hen loopt. Ook om politieke druk op te bouwen. Florian Philippot, hoofd van de nationaal-soevereine Franse partij "Les Patriotes", sloot zich aan bij de rechtszaak. Ook een Belgische partij spande een rechtszaak aan.

De mainstream media besteden nauwelijks aandacht aan deze juridisch-politieke affaire. De mysterieuze dood van Michelle Rivasi was ook geen probleem. Ze was de belangrijkste EU-vertegenwoordiger in de corruptiejacht – had TKP gemeld.

Maar soms doen journalisten nog wel hun werk. France Soir publiceerde afgelopen maandag gedetailleerd onderzoek over het onderwerp, en kon zelfs nieuwe dingen ontdekken.

De geruchtenmolen borrelt in het Europees Parlement en de tongen worden losser als hen wordt gevraagd naar de klacht van meneer Baldan: "Ursula was witheet van woede. Dit werd in juni 2023 ook al gemeld.

De affaire Pfizer-Von derLeyen suddert op de achtergrond terwijl von der Leyen tegelijkertijd nog vijf jaar voorzitter van de Commissie wil zijn. Absurditeit bestaat !

De meerderheid van de journalisten die contacten en de mogelijkheden hebben, kijken de andere kant op.
(Bewust) Wegkijken is tot ware kunst verheven...
Maar daarmee eindigt de affaire niet. Florian Philippot, de Franse politicus, schreef over het France Soir-rapport dat het "opzienbarend" was: "De waarheid en gerechtigheid! En onverbiddelijk zijn!
Ursula en alle andere hoofdrolspelers zullen niet aan hun verantwoordelijkheid kunnen ontsnappen!"
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan