Eu wil heimelijk watervoorziening gaan privatiseren

G

Guest

Guest
Handel is handel

maandag 7 januari 2013

www.stelling.nl/kleintje/actueel/TRVZ1357551497.html

Volgens een paar buitenlandse mainstreamvehikels wordt er in Brussel stiekem gewerkt aan het privatiseren van de watervoorziening (1). Niet iets om stijl ruggelings van te gaan. Per saldo zijn Reichsführer Von Rompuy en zijn kliek ingehuurd om dit soort zaken gaar te bakken. Binnenkort is Manneke Pis dus te bewonderen met een knijper op zijn fluit, wordt douchen een exclusieve bezigheid en kan je beter niet aan de schijterij raken, want tachtig keer doortrekken op een dag wordt een dure grap. En dat terwijl volgens onze kroonprinselijke rots in de branding schoon water en schone toiletten het ontbrekende stuk vormen in de armoedebestrijding. Zou hij aandelen hebben?

(1) Lees, maar houd uw plas even in.

=========

De Europese Commissie probeert heimelijk de privatisering van de watervoorziening in Europa door te voeren. Indien ze daarin slaagt komt water - door de VN nochtans als een mensenrecht beschouwd - in handen van privé-bedrijven, die niet zullen nalaten het tot een handelswaar om te vormen, waarmee miljarden kunnen worden verdiend.

Volgens het Duitse tv-programma ‘Monitor’ (ARD) gaat het om een grote overwinning voor de multinationals, die decennialang voor deze privatisering hebben gelobbyd en daarvoor nu door de EU worden beloond.

Voor de consument zal zo’n privatisering grote gevolgen hebben. In Portugal en Griekenland is het al zover. Die landen moeten van de troïka hun watervoorziening verkopen in ruil voor noodhulp. In het stadje Pacos de Ferreira ging het waterbedrijf ‘Aguas de Portugal’ al in privé-handen over. Gevolg: de waterfactuur werd op slag 400% duurder. Jaarlijks komt daar nog eens een prijsaanpassing van 6% bij.

Meer hier: www.express.be/business/nl/economy/hoe-europa-heimelijk-uw-leidingwater-tot-een-koopwaar-wil-omvormen/183616.htm]Lees

 
Ik lees hier geregeld van;

Ik lees geen kranten meer,want ik word er depri van.

Maar worden julllie dan niet depri van dit soort berichten?

Laat het op zn beloop,we kunnen er toch niets aan doen,want de rest van NL zijn net makke schapen in een rij.

 
Danielle, ik denk er ook zo over. Ik lees ook geen kranten meer. Mezelf gezond houden en niet te veel stressen begint bij mij daar. Ik heb geen zin in doemberichten (want iets positief staat er niet in de kranten want dat verkoopt niet) en je bent er ook niks mee, ik merk het wel als het zo ver is. Ik kan alleen wat aan mijn eigen gedrag doen en dat is moeilijker als ik gefrustreerd ben over het gedrag van anderen. Kop in het zand misschien maar zo slaap ik het beste :)

 
Ik denk ook niet meer over dit soort berichten na,heb genoeg aan mezelf en mn gezin.Wordt helemaal gek als ik ook nog over dit soort dingen moet ga nadenken,wat toch vechten tegen de bierkaai is.

 
een tijdje geleden had ik hier al een keer over gelezen (Niburu misschien) inderdaad stressen, alles waar we in mijn ogen grondwettelijk recht op hebben wordt ons afgepakt, lees: moeten we heel veel voor betalen. Je kan niks met zo'n artikel, want alleen begin je niks met dit soort info. Alleen stress...

Wij hebben trouwens 2 jaar geleden een waterpunt in de tuin laten boren. Nauwelijks ijzer. Toch maar eens gaan kijken of er meer mogelijkheden zijn als alleen de tuin sproeien.

 
Het zou natuurlijk niet verkeerd zijn om eindelijk eens serieus zuinig te worden met water, want de wc doortrekken met drinkwater is nl wel absurd. Aan schaarse producten wordt geld verdiend, dus nu water schaarser dreigt te worden (als dat waar is) kan er weer geld aan worden verdiend en komen de gieren er op af.

Privatisering is de macht bij het geld en dit gebeurt overal, het is een voorwaarden die wordt gesteld in ruil voor steunpakketten aan Zuid Europese landen.

Uiteraard zijn dit geen berichten waar je vrolijk van wordt, maar kop in het zand steken ? Ik houd mijn ogen liever wijd open. Je kunt als reactie op deze informatie (stress) ook in actie komen en inderdaad regenwater gaan opvangen of waterputten slaan. Als je geconfronteerd wordt met stress kun je in actie komen (vechten of vluchten zijn natuurlijke stressreacties) of verstijven (onnatuurlijke reacties). Welke zou gezonder zijn?

Ik vind er ook wat over op de blog van van Bommel

http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2012/10/23/stop-verplichte-privatisering-water/

 
Tanja, dat is ook zo, maar je kunt niet bij elk onderwerp voorop lopen. Ik denk dat iedereen op zijn bord neemt wat er bij kan, en als je bordje vol ligt denk ik dat het een gezonde reactie is om je er dan maar niet druk om te maken of het gewoon uit de weg te gaan. Ik hou niet zo van reacties als ´alles wordt ons afgepakt/onmogelijk gemaakt. Idd, we spoelen de wc door met drinkwater en staan veel te lang onder de douche, dat is wat een onhoudbare situatie oplevert. Dat daar gevolgen van komen is logisch. De krant staat vol paniekberichten over dingen die er aan zitten te komen, crisis, huizenmarkt stort in, inkrimping van de economie, en nu gaat ook het water nog onbetaalbaar worden. We zullen zien. Ik heb al een put voor de tuin, dus zonder water zal ik niet vallen ;-)

 
Iklustvet,

Je hoeft zeker niet bij alles op de barricade en ik lees dat jij al bent voorbereid (ikwilookeenput!), je boft maar dat je een put hebt.

Iedereen doet wat hij kan, maar door informatie te verspreiden wordt de kans groter dat er mensen tussen zitten waarvan het bordje nog niet vol is en die wel in actie komen. Of kun je deze ondersteunen.

 
Quote:
Aan schaarse producten wordt geld verdiend, dus nu water schaarser dreigt te worden (als dat waar is) kan er weer geld aan worden verdiend en komen de gieren er op af.


Het water wordt niet schaarser, laat je niets wijs maken. Het gaat in deze zoals met alles om de totale controle te krijgen over alle middelen van bestaan. Alles in de handen van de 'elite'.

Quote:
Ik heb al een put voor de tuin, dus zonder water zal ik niet vallen


Dat zal je niet helpen want dat wordt dan gewoon verboden. Je mede burgers zullen je verraden bij de dan ook private politie voor een extra grijpstuiver.

Quote:
Je kunt als reactie op deze informatie (stress) ook in actie komen en inderdaad regenwater gaan opvangen


regenwater opvangen is in bepaalde delen van de VS al verboden. Zal hier ook gebeuren als wij deze privatisering toelaten.

Allemaal heel goed hoor jullie oplossingen maar het is m.i. een tijdelijke oplossing totdat dat ook afgenomen wordt.

Ik vind die privatisering in Zuid Europa ook verbijsterend en dat onze politici behalve van Bommel daarin meegaan echt verschrikkelijk.(maar helaas niet onverwacht)

Zoals te doen gebruikelijk ook van onze 'msm hoernalisten' geen enkel kritisch geluid terwijl dit toch voor een ieder die nog normaal kan nadenken iets is wat je nooit maar dan ook nooit moet doen .

Onder geen enkele voorwaarde.

Maar ik ben het met jullie eens hoor, ik weet het zo langsamerhand ook niet meer. Ik word er gek van. Misschien maar gewoon niets meer lezen hier over..

 
Er zijn ook grote tanks die je onder je oprit kan plaatsen om het regen water op te vangen. Dit is alleen wel minder handig voor bestaande huizen omdat je een appart leidingen systeem moet hebben in huis voor dat regenwater. Die tanks zijn groot genoeg om het hele jaar door regenwater te kunnen gebruiken voor de wc en wasmachine enzo. Een paar jaar geleden werd dat iniedergeval ook wel en milieu zuinige wijken in huizen in gebouwd. Dat soort verhalen heb ik al een tijdje niet meer gehoord (maar ik heb er in mijn laatse opleiding ook geen les in gehad). Er schijnen nog wel eens mensen te zijn die bij de eerste waterleiding die ze zien die nieuwe extra kraan er op aan sluiten maar als je daar een beetje oplet is makkelijk (mijns inziens, als je iniedergeval nog koperenwaterleidingen hebt) te voorkomen als je een beetje oplet.

Je moet hier alleen wel geen lood of koper voor op het dak hebben. Helaas is plastic dan het alternatief, je drinkt het weliswaar niet maar het komt wel in het milieu.

Er zijn ook best wel wat meer van dit soort dingen te koop om water tebesparen. Levert ook geld op voor weer andere berijven, al is drinkwater verkopen natuurlijk lucratiever.

Ik heb nog iets verontrustends gehoord van een loodgieter. Tegenwoordig worden er alleen nog maar plastiekenwaterleidingen gebruikt. De BINNENKANT is van plastiek dan een laag koper en vervolgens aan de buitenkant weer plastiek. Koper is ook niet gezond, maar ik denk nog altijd beter dan plastic.

En dan heb ik nog iets dat off topic is, de laatste tijd (zo´n twintig jaar dacht ik) hebben veel huizen een warmtewisselaar die lucht die het huis uit gaat langs de lucht lopen die het huis in gaat laat lopen (via een ventilatie systeem). Maar in die warmte wisselaar zitten allemaal hoekjes waar stof in kan gaan zitten en de lucht van buiten wordt gefilterd door een paar filters.

Ik heb een paar keer hier iets over gezien op een nieuwsjournaal (dat niet serieus genomen wordt omdat ze dit soort dingen en beroemdheden die geen scheiden vertellen). De fabriekant zegt dan jamaar de mensen moeten dat filter ook schoonmaken dat is ze persoonlijk vertelt, wat die mensen nooit hebben gehoord.

Wij hebben hier helaas ook zo'n systeem en je krijgt die filters ech nooit schoongewassen wat je ook doet. De filters er gewoon uit halen helpt iets (dat was een paar jaar voor ik WAPF leerde kennen, dus het is wel logisch dat ik er niet helemaal gezond door werd. Maar er zijn ook mensen van hun astma (of misschien iets anders) afgekomen door alleen naar een ander huis te verhuizen.

 
Gelukkig hebben we hier gemiddeld over het jaar heen een water overschot. In Amerika wordt nog veel meer water gebruikt ook voor airconditioning. Er vallen daar rivieren door omdat ze liever het water gebruiken voor zich zelf (dat is daar "democratisch" voor besloten) In die gebieden hebben ze een water te kort over het jaar en dan daalt je grondwaterstand alleen maar wat ook andere problemen geeft. En het is dan gewoon symtoombestrijding om te zeggen je mag geen water meer opvangen. Vanuit overheidspunt snap ik het, waar denk je dat anders al die bosbranden vandaan komen. Alleen je kan natuurlijk beter minder water gebruiken door huizen ze te bouwen dat ze uit zich zelf veel koeler blijven, maar dat moet van uit die mensen (en bouwbedrijven, architecten enz.) zelf komen.

 
Een van de grote jongens, lees een beetje en je begrijpt de achtergrond van het grootse deel van dit soort berichten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Carlyle_Group

Dit is de informatie die algemeen bekend is, in werkelijkheid is hun invloed vele malen groter.

Banken:

DNB, De centrale bank van Nederland is één van de weinige grote centrale banken die niet in particuliere handen is!

De centrale banken van Engeland, De VS en Duitsland zijn in principe private banken.

Depri wordt ik er niet van, jaren geleden besloten om me er niet meer verder in te verdiepen, mijn wereldbeeld is duidelijk en ik probeer me er niet teveel door te laten beïnvloeden. Aan de andere kant is dit een reden dat ik niet voor een grote bank ben blijven werken en ook hierom vind ik het fijn voedsel rechtstreeks bij de boer te kopen.

 
Over regenwater/bronwater systemen:

Er gaat wel eens iets fout als dit op grote schaal wordt toegepast: ff een extra kraan aansluiten is oppassen als je niet precies weet welk water wat is.

Vooral water dat een tijd in een tank heeft stilgestaan kan gevaarlijk zijn.

Water is in Nederland te goedkoop om dit soort systemen rendabel aan te leggen. Alleen als je het gedeeltelijk zelf doet heeft het zin. Natuurlijk heeft het altijd zin als je het om het principe doet.

Van de nieuwe leidingsystemen ben ik geen fan.

Doe mij maar koper, iets duurder en meer werk om te leggen, maar veiliger en je bent zeker dat het lang mee gaat. Er is ook flexibel leidingwerk met koper binnenwerk en kunststof buitenkant, dan komt water niet in aanraking met kunststof.

lucht systemen:

Af en toe schoonmaken/vernieuwen, eventueel de filters een dag in een doos doen met een ozongenerator. Verder niet te moeilijk over doen, met een open raam zou het stof dat je opvangt ook binnenkomen.

Belangrijk is, dat als er geen/weinig ramen open gaan je de juiste standen gebruikt:

als 3 standen:

stand 1 als er niemand thuis is, stand 2 standaard en stand 3 bij koken/douchen/feestje.

Dus altijd minimaal stand 2 als er iemand thuis is, ook 's nachts en dat doet bijna niemand omdat het geluid maakt.

 
Ook Europa lees Nederland is een dictatuur(gesloten legale dictatuur) waarin wij weinig te zeggen hebben helaas en voor de gek worden gehouden met een nep democratie.

Ik heb vandaag gehoord dat er vanaf half december 2012 fluor in ons drinkwater zit.

Klopt dit of is dit onzin??

Dat wordt dan nog meer melk drinken en gewoon geen water meer drinken.

Verder nog gehoord dat er bij kruiden niet meer bij mag staan waar het goed voor is en dat sommige kruiden steeds lastiger te krijgen worden iets met Codex nog wat?

Hebben jullie daar iets meer over gehoord?

 
Quote:
Ik heb vandaag gehoord dat er vanaf half december 2012 fluor in ons drinkwater zit


Ergens in de jaren 70 is dit als ik het goed heb heel even (jaartje?) gedaan maar daarna niet meer dankzij een of andere dokter die er tegen in opstand kwam met argumenten waarom niet.

Dus als dit nu echt zo is wil ik dat heel graag weten

Ik denk het niet maar tegenwoordig sta ik nergens meer van te kijken

 
Uit wikipedia:

'Rond 1960 besloot de Nederlandse overheid fluoride aan het drinkwater toe te voegen. Zij deed dit in het belang van de volksgezondheid met betrekking tot tandbederf. Rond 1970 ontstonden er echter groeperingen die het nut van deze fluoridering niet inzagen en stelden dat er vele schadelijke gevolgen waren. Langzamerhand gaven steeds meer gemeenten gehoor aan de oproep van de overheid tot fluoridering van het drinkwater. Het was pas tegen die tijd dat er echte 'antifluorcomités' werden opgezet. Na lange tijd van argumenten, discussie, voorlichtingsdagen en andere methoden in de strijd tussen tegenstanders en voorstanders van fluoridering, werd in Nederland besloten geen fluoride toe te voegen aan het drinkwater'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluoridering

Dus jaren 60 en maar liefst 10 jaar 8O

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan