Eten.

Heen-en-weer

New member
Goedemorgen,

Zou iemand me van commentaar willen voorzien over mijn eten van vandaag?

Dan weet ik een beetje of dit zo goed is of dat er nog wat anders zou kunnen?

Vanmorgen om 06.00 uur heb ik eerst 'n glas lauwwarm water met sole gedronken.

Mijn ontbijt om 07.00 uur bestond uit een omelet van 2 eieren met kruiden, Keltisch zeezout, gebakken in 2 eetlepels roomboter. En dan had ik nog 1 hamburger (Pure Graze)in rundervet gebakken en in de omelet gedaan.

Tussendoor heb ik nu net 'n halve liter warme (rauwe) melk gedronken met 2 eidooiers en 'n scheutje slagroom erdoor. Nu zit ik echt vol dus.

De lunch zal dan wel wat later worden, zo rond 14.00 uur en daar heb ik dan wat rauwmelkse yoghurt voor gepland met glutenvrije,suikervrije granola (zit wat honing door)

Diner vanavond wordt weer omelet maar nu met gebakken ui,knoflook en veel champignons.

In de loop van de avond misschien nog 'n stukje rauwmelkse kaas.

Maandag hoop ik zelf bottenbouillon te maken zodat we dan groentesoep als tussendoor of als lunch ofzo te eten.

Ik heb ook donderdag H202 besteld maar dat is nog niet gekomen.

Groet, Heen-en-weer

 
Prima ontbijt, maar wat een hoeveelheden eet jij, zeg! Je zult het wel nodig hebben ter compensatie van opgedane voedingstekorten. Je lichaam geeft op basis van dit voedingspatroon immers zelf wel een verzadigingsgevoel aan.

Ik kan nog ingrijpen voor wat betreft de lunch, zie ik. Granola is een Amerikaans woord voor muesli. Weg ermee, eet gewoon alleen de yoghurt! Ik heb me al vaker afgevraagd waarom iedereen toch steeds 'iets in de yoghurt' wil. Wat is er mis met alleen yoghurt? En 'suikervrije granola' bestaat niet. Er mag dan wel geen suiker aan zijn toegevoegd, maar de granen zelf zijn suikers.

Mike

 
Bedankt Mike voor je reactie!

Haha, ja erg hè zoveel ontbijt?? Vond ik zelf ook al. :oops:

Oké, mooi dat je het zegt dan laat ik die granola weg.

Er is niets mis met alleen yoghurt verder hoor, ik heb alleen die granola nog staan en dacht bij mezelf dat ik dat er wel door kon doen. Ik meende ook gelezen te hebben dat glutenvrije granen wel mochten maar dat heb ik dus verkeerd dan.

Ik merk nu al dat zo'n ontbijt en de melk tussendoor ook inderdaad goed vullen want normaal snaai ik tussendoor nog weleens, dat heb ik vandaag nog niet nodig gehad.

 
Glutevrije granen zijn niet verkeerd hoor, er zijn meer mensen die bv boekweitvlokken door hun yoghurt doen of zuur fruit, je moet ook niet ineens alle koolhydraten weglaten. Mike mag dan niet van iets door zijn yoghurt houden, als jij dat wilt doen dan ga je gang. Wat zit er precies in je granola?

 
Oh toch, dan had ik dat dus wel goed dat ik dat ergens gelezen had Tanja.

Inmiddels heb ik de yoghurt al op, zonder iets, althans..een scheutje slagroom heb ik erdoor gedaan wat ook erg lekker is. :D

Ik had straks nog even gekeken wat er precies inzit en dat is wel iets wat weer minder goed is zoals wat gedroogd fruit en lijnzaad, amandelen. Daarnaast dus glutenvrije havermout en boekweit.

Maar al met al denk ik toch wat teveel dingen die minder gezond zijn dan?

 
heen en weer ik doe altijd slagroom, en soms wat honing of zuur fruit door mijn yoghurt. doe er ook graag wat in :)

 
Je kan er ook koekruiden, gember, koriander, garam masala, kruidnagel, kaneel en de rest van je kruidenkastje in doen. Dat kan ook een combinatie zijn van verschillende kruiden en dat kunnen er best veel zijn. Ik vind het ook wel lekker met een smaakje of fruit. Ik vond het het makkelijkste de kruiden er door roeren door deze eerste in een klein beetje yoghurt te doen en dit door te roeren tot het is opgelost en daarna de rest van de yoghurt en een beetje slagroom er door te roeren eventueel in twee stappen. Het eerste beetje yoghurt waar je de kruiden in doet moet niet te weinig zijn anders krijg je de kruiden niet goed in de rest van de yoghurt en blijven ze op de bodem van de schaal zitten maar een bodempje is genoeg.

Het punt met granola is het suiker/honig laagje er over heen en dat de granen niet goed bereid zijn. Je moet ze eigenlijk in ieder geval een nacht weken met iets zuurs.



 
Ik vindt het niet veel hoor wat je allemaal eet..maar goed, waarschijnlijk heb ik zelf ook nog veel tekorten. Eet je helemaal geen koolhydraten ernaast? in de zin van rijst/boekweit etc.?

 
Bedankt voor de tips allen.

Fruit... ik heb nog wel appels liggen maar heb er niet aan gedacht.

Kruiden ga ik morgen eens uitproberen.

Kaneel doe ik al wel eens door yoghurt maar nu wil ik eens

garam masala proberen met wat andere soorten, dat lijkt me wel iets.

i-lady ik moet eerlijk bekennen dat ik nog wat extra yoghurt met slagroom heb gegeten vanmiddag. :lol:

Vandaag heb ik inderdaad geen rijst o.i.d. gehad.

Het gekke is dat ik er ook niet naar taal, komt zeker door al dat vet wat ik binnengekregen heb. Dat ben ik niet gewend zulke hoeveelheden. :mrgreen:

 
Foutje....ik wilde bewerken aanklikken maar ging verkeerd.

Nu dan zo nog ff: bedankt ook voor de link naar het youtube-filmpje.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan