Essentiële olie

Cedarwood bevat 98% sesquiterpenen wat de hoogste hoeveelheid is die bekend is in elke etherische olie. Sesquiterpenen stimuleren en geven zuurstof aan het limbisch systeem van de hersenen wat helpt om onze stemming te verhogen en ons helpt ontspannen en stress te overwinnen. Sesquiterpenen in essentiële oliën hebben het vermogen om in onze cellen te komen en ze letterlijk te herprogrammeren, waardoor ze terug veranderen in de oorspronkelijke staat waarin ze ontworpen zijn om in te verkeren. Oliën die hoog zijn in sesquiterpenen zijn ook wetenschappelijk bewezen dat ze de Blood Brain Barrière kunnen passeren waardoor Cedarwood essentiële olie wordt bestudeerd op dit moment voor Alzheimer, Parkinson en ALS. De Blood Brain Barrière beschermt de hersenen tegen 'vreemde stoffen' in het bloed die de hersenen kunnen beschadigen. De moleculen die in etherische oliën hoog in sesquiterpenen worden gevonden, zijn zo klein dat ze binnen enkele seconden de bloedhersenbarrière kunnen doordringen. Er zijn veel ongelooflijke getuigenissen van mensen die Cedarwood gewoon verspreiden in de kamers van mensen met Alzheimer.

1638633547425.png
1638633518375.png
 
Geranium en Lemon essentiele oliën zijn bijzonder, (en de rest ook mits je kwaliteit koopt) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32575476/

Geranium and Lemon Essential Oils and Their Active Compounds Downregulate Angiotensin-Converting Enzyme 2 (ACE2), a SARS-CoV-2 Spike Receptor-Binding Domain, in Epithelial Cells​

K J Senthil Kumar 1, M Gokila Vani 1, Chung-Shuan Wang 1, Chia-Chi Chen 2, Yu-Chien Chen 2, Li-Ping Lu 2, Ching-Hsiang Huang 2, Chien-Sing Lai 1, Sheng-Yang Wang 1 3
Affiliations expand
Free PMC article

Abstract​

Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2), also known as coronavirus disease-2019 (COVID-19), is a pandemic disease that has been declared as modern history's gravest health emergency worldwide. Until now, no precise treatment modality has been developed. The angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) receptor, a host cell receptor, has been found to play a crucial role in virus cell entry; therefore, ACE2 blockers can be a potential target for anti-viral intervention. In this study, we evaluated the ACE2 inhibitory effects of 10 essential oils. Among them, geranium and lemon oils displayed significant ACE2 inhibitory effects in epithelial cells. In addition, immunoblotting and qPCR analysis also confirmed that geranium and lemon oils possess potent ACE2 inhibitory effects. Furthermore, the gas chromatography-mass spectrometry (GC-MS) analysis displayed 22 compounds in geranium oil and 9 compounds in lemon oil. Citronellol, geraniol, and neryl acetate were the major compounds of geranium oil and limonene that represented major compound of lemon oil. Next, we found that treatment with citronellol and limonene significantly downregulated ACE2 expression in epithelial cells. The results suggest that geranium and lemon essential oils and their derivative compounds are valuable natural anti-viral agents that may contribute to the prevention of the invasion of SARS-CoV-2/COVID-19 into the human body.
Keywords: ACE2; COVID-19; SARS-CoV-2; TMPRSS2; citronellol; geranium essential oil; lemon essential oil; limonene.

Conflict of interest statement​

The authors declare that there is no conflict of interest. The company provides no financial support for the research of this article. The funders had no role in the design of the study; in the collection, analyses, or interpretation of data; in the writing of the manuscript; or in the decision to publish the results.
 
Kunnen essentiële oliën ook bijdragen aan het stoppen met transpireren? Als ik een T-shirt en dunne trui aanheb dan heb ik binnen no-time vochtige oksels en vochtplekken in m’n kleding. Ik zit of wandel normaal en het is niet overmatig warm hier. Transpireren heeft te maken met ontgiften toch?
 
Kunnen essentiële oliën ook bijdragen aan het stoppen met transpireren? Als ik een T-shirt en dunne trui aanheb dan heb ik binnen no-time vochtige oksels en vochtplekken in m’n kleding. Ik zit of wandel normaal en het is niet overmatig warm hier. Transpireren heeft te maken met ontgiften toch?
Ik denk van wel, EO's zijn ook ontgifters oa. Natuurlijke stoffen duwen giftige stoffen eruit. Zelf gebruik ik een kant en klare blend als deo met een sneldrogende plantaardige olie mix.
 
Ik zal eens zo’n mengsel maken van Baking Soda, Maizena, kokosvet en wat etherische olie. Eens zien welk effect dat heeft.
 
Kunnen essentiële oliën ook bijdragen aan het stoppen met transpireren? Als ik een T-shirt en dunne trui aanheb dan heb ik binnen no-time vochtige oksels en vochtplekken in m’n kleding. Ik zit of wandel normaal en het is niet overmatig warm hier. Transpireren heeft te maken met ontgiften toch?
Hoe warm is niet overmatig warm bij jullie?
Bij ons staat de verwarming vanaf een uur of 12:00 op 16,5 gr C en 's avonds op 17,5 gr C.
We zitten wel af en toe 's avonds lekker warm bij houthaardkachel 🔥😀
Ons termijnbedrag gas/elektra werd afgelopen maand automatisch verlaagd..!

Hebben een jaar of drie geleden een artikel gelezen waarin stond dat je in de winter je lichaam minstens een uur per dag met niet te veel kleding aan moet blootstellen aan een temperatuur van max. 17 gr C om de winterverwarming van je lichaam aan te zetten.
En dat werkt ook nog zo!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan