Ervaringen Edelstenen en mineralen.

box

New member
Een topic over edelstenen ontbreekt in dit forum. Het lijkt me leuk als ik wat ervaringen en gedachtes van ander te lezen krijg. Ik werk er iedere dag mee, en zal wat voorbeelden geven hoe ik ze gebruik.

Als ik me vissen bak verschoon, laat ik het water over een groot ruw stuk tijger oog stromen. Een steen tijdens het naar bad gaan ontbreken ook nooit, en de resultaten zijn altijd verbluffend. Tijdens het slapen leg ik altijd een combinatie van Tibetaanse zwarte kwars, witte en groene turkoois, toermalijn (vermalen als voering van me kussen), en shungiet onder me kussen. En naast me bed staat een grote bergkristal geode. Voor me computer staat toermalijn. In me water fles zit altijd een ruw granaat steentje. Zelf draag ik altijd stenen. Met name labradoriet en amonieten zijn me favoriet. Maar wissel vaak af.

Zijn er hier meer mensen die werken met stenen en mineralen. En wat zijn de resultaten? Zijn er klachten mee verholpen?

 
En wat zijn de resultaten? Zijn er klachten mee verholpen?
Jij gebruikt ze heel veel dus misschien wil je vertellen welke voordelen jij erbij hebt?

 
Dat is heel moeilijk te zeggen. Ik heb er zeker heel veel voordelen aan, dat zijn er veel, maar ik kan nog niet alle kwalen met stenen verhelpen. Soms heeft het effect, soms heeft het geen effect. resultaten zijn bij mij wisselend.

Ik geef even een paar voorbeelden. Labradoriet is heel beschermend, en zet me in me energetische kracht. Als ik het voor in bad gebruik, lijkt het net alsof je in een limonade tover bad stapt. Klinkt een beetje kinderlijk, maar het geeft wel aan wat voor een effect zo'n steen in het water geeft. Tegen het overmatige denken gebruik ik opaliet, maar omdat het er zo ingesleten is, heeft het niet altijd effect. Misschien geef ik later nog wel wat voorbeelden. Ik ben er nog maar een jaar mee bezig, en voor mij is het ook veel uit proberen, en ontdekken wat werkt.

 
Nou, ik heb gisteren een bergkristal gekocht om de energieën in mijn kamer te zuiveren en om mijn aura meer in balans te brengen. Het is voor mij nog te vroeg om te zeggen wat de resultaten zijn, maar ik voel er wel prettig bij met zo'n kristal dicht in mijn buurt of als ik dat kristal in mijn handen heb.

Gezondheid,

 
Ik heb alleen nog niet echt fora gevonden, speciaal voor de helende werking van stenen. Wel fossielen forums enzo. Ken jij ze wel? Misschien in het engels. Ik heb best gezocht, maar nog niks gevonden.

Die site die jij op noemt is inderdaad een van de beste. Die gebruik ik zelf ook het meest.

 
Ik heb gisteren een bergkristal gekocht om de energieën in mijn kamer te zuiveren en om mijn aura meer in balans te brengen.
Wanneer je dit na 1 dag al voelt dan zegt dat al best veel.
Dat is precies wat bergkristal doet, al heb ik wel altijd bergkristal amethist en rozekwarts als 3eenheid bij elkaar staan de een zuivert de ander haalt negatieve energie weg en de andere geeft positieve energie.
Daarnaast ga altijd je eigen gevoel bij een steen af.
Kijk ook eens op http://www.mindat.org/]Mindat[/url]
 
Edelstenen trekken mij ook altijd erg aan. Ik heb her en der in huis ook stenen liggen.
Alleen toermalijn echt niet, ik word helemaal raar in de buurt van die steen.

 
Voor me computer staat toermalijn
Bij mij ook en ook voor de tv. Ondanks mijn secptische houding (maar wel gekocht :wink: ) Merkte ik direct effect.

 
Zonne"Alleen toermalijn echt niet, ik word helemaal raar in de buurt van die steen. "

Toermalijn geeft negatieve ionen af bij wrijving, warmte, water, en misschien ook elektromagnetische straling. Vandaar dat voor apparaten een goede plaats is voor toermalijn. Daar waren ze in de jaren 90 achter gekomen, omdat mijnwerkers van toermalijn mijnen veel minder ziek werden dan andere mijnwerkers. Dus toermalijn is een van de gezondste stenen die er zijn. Planten schijnen ook goed te gedijen met toermalijn. Ook worden heel veel producten verkocht met toermalijn die negatieve ionen af geven. Zoals kleding armbandjes kettinkjes etc.

Toermalijn heb je in alle kleuren, dus misschien is een roze kleur meer geschikt voor je dan de traditionele donker bruine of zwarte. De gekleurde zijn wel veel duurder, en de zwarte geeft juist de meeste ionen.

 
Beste Box,

Hier hebben we hele goede ervaringen met edelstenen.

Om er enkele te noemen :
> roze tot paarse toermalijn : voor schildklier, hese stem, hormonenhuishouding en
spijsvertering
> carneool : om darmwerking te optimaliseren - goed bij gevoel van een opgeblazen buik
en blokkades in de spijsvertering te verhelpen !

Ook bij mijn zoontje hebben we hele goede ervaringen. Zie meer hierover onder het topic ontwikkelingsachterstand.

 
Ik heb toermalijn bij mijn computer liggen, maar ik merk daar niet veel van. Wel mediteer ik met bergkristal, rozenkwarts en amethist (3-eenheid), waarbij ik veel verschil merk; ik kan veel dieper mediteren dan.

 
Ik heb veel aan citrien gehad, de steen droeg ik bij me in mijn broekzak. Na een paar weken zat hj vol barstjes
Inmiddels heb ik een huis vol staan met verschillende edelstenen ook met wat grotere brokken.
Misschien een leuke tip is om bergkristal aan je waterleiding te binden, daar krijg je zachter water van (wwerkt beter als je de steen dan ook nog omwikkeld met koperdraad, wel rechtsom wikkelen

 
Box, zwarte toermalijn schijnt een zeer heftige steen te kunnen zijn, dus ik denk dat ik daar last van heb ?! Misschien moet ik idd dan eens kijken naar een andere kleur toermalijn. Of de steen past op dit moment gewoon niet bij mij, kan ook nog natuurlijk.

Citrien is heel vaak namaak toch ? nou ja namaak, ik bedoel meer dat het dan vaak een andere steensoort is als citrien.

 
@box ipv Toermalijn kun je ook seleniet (gipsum) gebruiken dat ontgift ook je huis of wat dan ook en is een vriendelijkere steen.

@Marco Misschien kleine kristallen bergkristal amethist en roze kwarts in een kan met water doen dat werkt ook goed.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan