Erg slank, wil aankomen.

Linde

New member
Ik ben 34 en erg tenger/slank. Ik zou graag wat willen aankomen, wat kan ik dan het beste eten?

Waar ik wel wat over "val" is het idee van Weston Price dat tenger niet goed zou zijn.. In mijn familie komen meer tengere mensen voor en die zijn heel gezond.

Het kan toch gewoon je lichaamsbouw zijn?

Ik heb 2 hele makkelijke bevallingen gehad dus verder geen smal bekken ofzo.

 
Zeker niet te weinig koolhydraten eten, anders krijg je ondergewicht.

De moderne, westerse mens kent momenteel maar weinig mensen die geen overgewicht of ondergewicht hebben, vrijwel niemand lijkt wel op zijn/haar natuurlijke gewicht te zitten. Dit vertaalt zich in een te trage of te snelle stofwisseling en qua lichaamsbouw zien we dan ook te dikke of te dunne mensen.

Je kunt dit accepteren als 'dat is nu eenmaal mijn lichaamsbouw' of je kunt je afvragen hoe dit komt, aan jou de keus. Price stelde zichzelf in ieder geval wel die vraag. Ik stel voor dat je je verdiept in zijn boek en dan nog eens bij me terugkomt.

Mike

 
Hoe lang/zwaar ben je? Ik ben ook wel benieuwd wat nou als "te" slank gezien wordt. Als je kijkt naar ouderwetse klassenfoto's waren dat ook allemaal tengere en slanke poppetjes. Heel soms zat er 1 dikker kind tussen, maar dat was een zeldzaamheid. Ik was ooit 11 kilo zwaarder en toen helemaal niet gezond. Nu ben ik ook nog niet gezond denk ik, maar wel een stuk gezonder dan toen, terwijl ik toen leefde op koolhydraten en nauwelijks vet.

 
Mike; ik wil ook weer niet te veel koolhydraten eten. Ik heb last van candida in mijn darm, vandaar. Erg lastig.

Ik zal het boek van Weston Price eens lezen.

San, ik ben 1,75m en weeg 57 kilo.

 
Dat is inderdaad slank. Ik ben zelf 1.68 en 55 kg. Misschien als je de candida hebt behandeld dat je iets hoger kunt gaan zitten in kh? Als ik ze schrap val ik ook weer af. Ik kan trouwens wel aankomen. Dit toevallig ontdekt toen ik overspannen was: toen ging ik veel snoepen en werd ik wel zwaarder.

 
San, ik heb ME/CVS. Ik kan de candida helaas niet zomaar behandelen, dan word ik heel ziek (van de ontgifting, immuunsysteem overdrive..)

Alles al geprobeerd. Maar het candida-dieet was toch wel het allerslechtste voor me.

 
Dat wist ik niet, wat een moeilijke situatie. Ik hoop dat je met de WAP-voeding wel een eind in de goede richting komt. Ik zal je voorstel-stuk eens lezen.

 
Hoi Linde.

Ik heb ook jouw lengte. Tot een half jaar geleden woog ik 55 kilo. Toen ben ik begonnen met WAPF. Al snel bleek dat ik al die tijd toch te weinig voedingsstoffen binnen had gekregen. Ik at voor die tijd gewoon broodjes en aardappelen (zoals zo veel mensen). Ik kon ontzettend veel eten, maar ik kwam maar niet aan.

Met WAPF ging mijn gewicht eindelijk naar normaal. Ik weeg nu 61 kilo. Rauwe melk doet het bij mij geweldig. Verder inderdaad niet alleen maar vetten maar ook koolhydraten blijven eten. Denk ook aan fenegriek, dat is een aardig supplement.

We hebben ook een topic over aankomen, en nog een topic.

 
ik woog ook 58kg en ben 1.76 lang. Nu een paar weken later weeg ik 63kg.

Ik eet even geen koolydraten. Ik denk dat het verschild per persoon of je aankomt of afvalt van vetten en zo geldt dat ook voor koolydraten. Mensen die veganistisch zijn zeggen ook dat ze afvallen. Ik kom dus op het moment aan van vetten en eiwitten.

 
Hallo Linde, hier nog zo een. Ik heb jouw lengte en weeg 50 kg. Als jij de sleutel tot aankomen hebt gevonden hoor ik het graag. Ik heb hem ook nog niet gevonden...

 
Als je aankomt van vetten en eiwitten zit je lichaam in 'opslagmodus'. Dit is niet noodzakelijk verkeerd! Mijn eigen ervaring leert dat mijn lichaam eerst e.e.a. ging opslaan om bestaande tekorten weg te werken en reserves te creeren. Toen ik eenmaal voldoende reserves had, begon ik wel gewicht te verliezen. Hier heb ik twee jaar over gedaan.

Mike

 
Mooi resultaat mike.

Zodra men op gewicht is en men krachtig is, is het dan verstandig om te minderen met het eten van dierlijkeproducten? Het zou leuk zijn als ik de vitamine en miniralen meer uit plantaardige voedselbronnen kon halen op ten duur. Me lichaam moet het gaan aantonen maar ik weet ook dat je snel een tekort kan krijgen, voorral als je kijkt wat hier in de supermarkt te koop is.

 
Charade,

Waarom zou je op den duur meer plantaardige voedselbronnen tot je willen nemen in plaats van dierlijk voedsel? Het zou toch zonde zijn hetgeen je hebt opgebouwd met vetrijk voedsel vervolgens weer af te breken, niet?

 
Zelf gekweekte bronnen geeft minder risico. Ik heb helaas geen melkkoe maar wel een tuin. Ik kan wildvlees gaan eten maar is duur en lastig aan te komen.

 
Sorry, maar dat gaat niet werken. Je lichaam heeft dierlijke vetten en eiwitten nodig en planten kunnen hier simpelweg niet aan tippen...

Mike

 
Maar je zou toch kunnen minderen? Heb je iedere dag dierlijke vetten en eiwitten nodig.

Misschien heb ik te veel david wolfe bekeken.

 
Ja, je hebt te veel David Wolfe bekeken en ja, je hebt elke dag dierlijke vetten en eiwitten nodig. Dat zijn je werkelijke superfoods!

Mike

 
Heb je al een rauwe melk adres? Niet te versmaden! Ik drink t nu warm met wat honing en kaneel!! :P

 
Quote:
Ik drink t nu warm met wat honing


Honing kun je beter niet verwarmen.

In ieder geval zeker niet boven de 40 graden!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan