Er klopt niks van.

Ik denk dat Jan dit niet ziet als bewijs van bedrog, maar van de glorie van Gods creatie. Dit is geen toeval en dus bewijs van een Schepper.

Mike
 
Het is ook een perfect tegenargument voor diegenen die overtuigd zijn van buitenaards leven, want 'het universum.is zo groot dus het zou arrogant zijn om te denken dat we alleen zijn', blabla. Nergens anders zijn de omstandigheden voor leven zo perfect als op onze aarde, denk.aan: afstand tot de zon en perfecte aansluiting qua omvang bij maansverduisteringen. Dus ja, ik ben zo arrogant om te denken dat wij de enigen zijn!

Mike
 
Het is ook een perfect tegenargument voor diegenen die overtuigd zijn van buitenaards leven, want 'het universum.is zo groot dus het zou arrogant zijn om te denken dat we alleen zijn', blabla. Nergens anders zijn de omstandigheden voor leven zo perfect als op onze aarde, denk.aan: afstand tot de zon en perfecte aansluiting qua omvang bij maansverduisteringen. Dus ja, ik ben zo arrogant om te denken dat wij de enigen zijn!

Mike

Op Pluto is de gemiddelde temperatuur -230 graden Celsius.

Spreekt je dat niet aan? 😆
 
 
De aarde heeft op de equator en diameter van zo'n 40000km.
De aarde draait om 24 uur om haar as heen.Alles schoolboekjes.
Wat is dan de snelheid waarmee ik verplaatst wordt op de aarde op de equator?1666 km. per uur.En soms windstil.
Een passagiersvliegtuig heeft een snelheid van 1000km per uur en vliegt bovendien op 10km hoogte welke een nog grotere diameter geeft.
AMS naar MNL heeft bijna dezelfde tijd als MNL naar AMS met een vluchtduur van ongeveer 13 uur.
In deze 13 uur is de aarde voor meer dan helft rondgedraaid en is je bestemming verder weg of dichterbij gedraaid.
Dus als de aarde ronddraait op zijn as ga je met of tegen de draairichting vliegen welke resulteren in zeer grote verschillen.
Conclusie.
Het is dus onmogelijk om van AMS naar MNL, of van MNL naar AMS te vliegen met ongeveer dezelfde reistijd als de aarde in 24 uur om haar as gaat.
Zo simpel is het.
Het klopt niet. De snelheid van een vliegtuig is ten opzichte van het aardoppervlak, de atmosfeer draait net zo hard mee als de aarde dat doet ten opzichte van de zon of een ander punt in de ruimte. Het enige dat verschil kan maken in de tijdsduur van het vliegen is de wind, mee of tegen.
Redeneringen die iets gecompliceerder zijn kunnen als de vaardigheden ontbreken al snel overtuigend zijn, hoe fout ook.
 
Nee hoor,
Maar als ik plaatjes zie van NASA v/d aarde zijn er nooit geen satelieten in beeld.
En 400000 zijn er toch echt veel.
Dus ik vraag het mij af waarom ik nooit de satellieten zie als het gaat om foto's v/d aarde?
Die foto's moeten toch volhangen met satellieten?
 
Maar dat beantwoord mijn vraag niet.Ook alzijn er maar 4000.

maak zelf eens ergens een foto van, wat zie je dan in de verte voor detail. Niets
Satellieten zijn zo klein als een auto die zie je op een paar honderd kilometer nog niet met een super telelens
 
  • Leuk
Waarderingen: Bull

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan