Er klopt niks van.

Frank3735

Well-known member
De aarde heeft op de equator en diameter van zo'n 40000km.
De aarde draait om 24 uur om haar as heen.Alles schoolboekjes.
Wat is dan de snelheid waarmee ik verplaatst wordt op de aarde op de equator?1666 km. per uur.En soms windstil.
Een passagiersvliegtuig heeft een snelheid van 1000km per uur en vliegt bovendien op 10km hoogte welke een nog grotere diameter geeft.
AMS naar MNL heeft bijna dezelfde tijd als MNL naar AMS met een vluchtduur van ongeveer 13 uur.
In deze 13 uur is de aarde voor meer dan helft rondgedraaid en is je bestemming verder weg of dichterbij gedraaid.
Dus als de aarde ronddraait op zijn as ga je met of tegen de draairichting vliegen welke resulteren in zeer grote verschillen.
Conclusie.
Het is dus onmogelijk om van AMS naar MNL, of van MNL naar AMS te vliegen met ongeveer dezelfde reistijd als de aarde in 24 uur om haar as gaat.
Zo simpel is het.
 
Tot zover kan ik je volgen. Wil je daarmee aangeven dat de aarde plat is? Wat ik nl. te vaak zie is dat nadat er terechte kritische vragen worden gesteld over wat ons is geleerd er onterechte antwoorden en conclusies worden gegeven.

Mikr
 
Misschien we zo plat als een goed gevulde pannekoek met bergen vlees, kaas, zeeen saus en ander lekkers 😋
 
Ik wilde daarmee aangeven dat het verhaal van een ronddraaiende aarde niet klopt.
De conclusie voor mij is in ieder geval dat we weer voor de gek gehouden zijn.
Wat het echte verhaal zou zijn, zijn vele discussies over.
Als er iets niet klopt schrijf ik daarover en als er iemand is die daar inhoudelijk op in kan gaan, hoor ik daar graag van.
 
Dat is de juiste houding. Vragen stellen en dan onderzoeken, geen voorgekookte conclusies/dwaalsporen van dubieuze bronnen herkauwen.

Mike
 
Ik wilde daarmee aangeven dat het verhaal van een ronddraaiende aarde niet klopt.
De conclusie voor mij is in ieder geval dat we weer voor de gek gehouden zijn.
Wat het echte verhaal zou zijn, zijn vele discussies over.
Als er iets niet klopt schrijf ik daarover en als er iemand is die daar inhoudelijk op in kan gaan, hoor ik daar graag van.

Interessante gedachte wat betreft de vliegtijden heen en terug naar de andere kant van de wereld.
Als de Aarde niet ronddraait hoe ontstaan dan dag en nacht?
Draait de zon rond de Aarde?
Hoe ontstaat de bewegende sterrenhemel?

Zomaar een paar vragen die ik heb als de Aarde inderdaad niet zou ronddraaien.
 
Laatst bewerkt:
Hoe het precies zit kan ik niet beantwoorden.Maar wat ik wel weet is dat het niet klopt.
En als het niet klopt roept dat weer meerdere vragen op.
Bewezen door mij(en andere mensen) is in ieder geval dat het niet klopt w.b.t de ronddraaiende aarde.
Over de op en neergaande zon zijn ook vele discussies over.
En als er iets niet klopt zullen er nog veel meer dingen zijn die niet kloppen.
Je ziet een muis en je weet dat dit niet de enigste is.
 
In bepaalde christelijke kringen is er al jarenlang weerstand tegen het concept van een heliocentrisch universum. Ik kwam dit jaren terug tegen en zal eens kijken waf ik daar nog over kan vinden.

Mike
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Interessante gedachte wat betreft de vliegtijden heen en terug naar de andere kant van de wereld.
Als de Aarde niet ronddraait hoe ontstaan dan dag en nacht?
Draait de zon rond de Aarde?
Hoe ontstaat de bewegende sterrenhemel?

Zomaar een paar vragen die ik heb als de Aarde inderdaad niet zou ronddraaien.
voor sommige dingen zou je redelijk makkelijk zelf iets kunnen invullen.

bijvoorbeeld dag en nacht. De zon staat veel dichter op de aarde waardoor hij niet alles in 1x kan verlichten dus dan zou de zon inderdaad om de aarde kunnen draaien.

Dit is an sich een zeer interessant topic en het klopt inderdaad dat we hier hoogst waarschijnlijk ook om de tuin geleid worden. Iets wat ik me hier mogelijk bij kan verzinnen is het laten lijken dat wij hier door randomness terecht zijn gekomen en vooral geen creatie van god zijn.

Maar wat de waarheid is kunnen we toch niet met 100% zekerheid zeggen.
 
voor sommige dingen zou je redelijk makkelijk zelf iets kunnen invullen.

bijvoorbeeld dag en nacht. De zon staat veel dichter op de aarde waardoor hij niet alles in 1x kan verlichten dus dan zou de zon inderdaad om de aarde kunnen draaien.

Dit is an sich een zeer interessant topic en het klopt inderdaad dat we hier hoogst waarschijnlijk ook om de tuin geleid worden. Iets wat ik me hier mogelijk bij kan verzinnen is het laten lijken dat wij hier door randomness terecht zijn gekomen en vooral geen creatie van god zijn.

Maar wat de waarheid is kunnen we toch niet met 100% zekerheid zeggen.
In deze video werd gezegd - meen ik mij te herinneren - dat de jezuieten meegingen in de idee van Galileo van een aardebol die om de zon draait.
Dat is toch dezelfde klup waar de huidige paus uit voortkomt ? :unsure:

 
Hoe het precies zit kan ik niet beantwoorden.Maar wat ik wel weet is dat het niet klopt.
En als het niet klopt roept dat weer meerdere vragen op.
Bewezen door mij(en andere mensen) is in ieder geval dat het niet klopt w.b.t de ronddraaiende aarde.
Over de op en neergaande zon zijn ook vele discussies over.
En als er iets niet klopt zullen er nog veel meer dingen zijn die niet kloppen.
Je ziet een muis en je weet dat dit niet de enigste is.
Ben ik mee eens. Plus dat we inmiddels weten dat we een hoop of misschien wel vrijwel alles in twijfel kunnen trekken wat die devils ons leren op school. Zij keren toch alles om? Ze maken ons misschien gewoon wijs dat de aarde op die manier ‘werkt’. Wel interessant om er in te gaan verdiepen.
 
De aarde heeft op de equator en diameter van zo'n 40000km.
De aarde draait om 24 uur om haar as heen.Alles schoolboekjes.
Wat is dan de snelheid waarmee ik verplaatst wordt op de aarde op de equator?1666 km. per uur.En soms windstil.
Een passagiersvliegtuig heeft een snelheid van 1000km per uur en vliegt bovendien op 10km hoogte welke een nog grotere diameter geeft.
AMS naar MNL heeft bijna dezelfde tijd als MNL naar AMS met een vluchtduur van ongeveer 13 uur.
In deze 13 uur is de aarde voor meer dan helft rondgedraaid en is je bestemming verder weg of dichterbij gedraaid.
Dus als de aarde ronddraait op zijn as ga je met of tegen de draairichting vliegen welke resulteren in zeer grote verschillen.
Conclusie.
Het is dus onmogelijk om van AMS naar MNL, of van MNL naar AMS te vliegen met ongeveer dezelfde reistijd als de aarde in 24 uur om haar as gaat.
Zo simpel is het.
als een helikopter stil zou hangen boven Lviv(Oekraïne) zou hij een uur later boven Amsterdam hangen.:unsure:
 
AMS naar MNL heeft bijna dezelfde tijd als MNL naar AMS met een vluchtduur van ongeveer 13 uur.
In deze 13 uur is de aarde voor meer dan helft rondgedraaid en is je bestemming verder weg of dichterbij gedraaid.
Heeft te maken met het Coriolis Effect (als ik me niet vergis).

Een vlieg vliegt van voor naar achter in een rijdende trein, daar doet hij evenlang over als van achter naar voor vliegen. Staat er een raampje open in de trein (Coriolis Effect) dan zal de vlieg er bij dezelfde inspanning langer over doen om van achter naar voor te vliegen.

De atmosfeer is tov van de grootte van de aarde een flinterdun laagje.
In hogere luchtlagen zijn andere luchtstromen als aan de grond.
 
De aarde heeft op de equator en diameter van zo'n 40000km.
De aarde draait om 24 uur om haar as heen.Alles schoolboekjes.
Wat is dan de snelheid waarmee ik verplaatst wordt op de aarde op de equator?1666 km. per uur.En soms windstil.
Een passagiersvliegtuig heeft een snelheid van 1000km per uur en vliegt bovendien op 10km hoogte welke een nog grotere diameter geeft.
AMS naar MNL heeft bijna dezelfde tijd als MNL naar AMS met een vluchtduur van ongeveer 13 uur.
In deze 13 uur is de aarde voor meer dan helft rondgedraaid en is je bestemming verder weg of dichterbij gedraaid.
Dus als de aarde ronddraait op zijn as ga je met of tegen de draairichting vliegen welke resulteren in zeer grote verschillen.
Conclusie.
Het is dus onmogelijk om van AMS naar MNL, of van MNL naar AMS te vliegen met ongeveer dezelfde reistijd als de aarde in 24 uur om haar as gaat.
Zo simpel is het.
Je maakt hier een denkfout. De snelheid van het vliegtuig is t.o.v. de grond. Dus je kunt de 1666 km/uur niet vergelijken met de 1000 km/uur.
 
Ah, het is alweer een poosje terug.
Als de aarde met zo'n hoge snelheid rond zou draaien en ik blijf met een helikopter op dezelfde plaats hangen, zie je de aarde toch draaien?Of draait de lucht boven de aarde ook mee?
Volgens mij klopt het niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.858
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan