Er klopt niks van.

Stel dat het klopt… Stel hè, dat het echt zo is, dat klimaatverandering bestaat en de poolkappen smelten en dat een groot deel van Nederland onder water komt te staan over 5 jaar. Dan heeft de overheid de asielzoekers hier in elk geval niet van overtuigd, want die komen massaal deze kant op. En stel nou dat alles onder water staat, sturen we hen dan terug naar hun eigen land? En gaan we dan met ze mee? Er klopt niets van.
 
Stel dat het klopt… Stel hè, dat het echt zo is, dat klimaatverandering bestaat en de poolkappen smelten en dat een groot deel van Nederland onder water komt te staan over 5 jaar. Dan heeft de overheid de asielzoekers hier in elk geval niet van overtuigd, want die komen massaal deze kant op. En stel nou dat alles onder water staat, sturen we hen dan terug naar hun eigen land? En gaan we dan met ze mee? Er klopt niets van.
Ze beginnen direct na aankomst met zwemlessen..
 
Ah, het is alweer een poosje terug.
Als de aarde met zo'n hoge snelheid rond zou draaien en ik blijf met een helikopter op dezelfde plaats hangen, zie je de aarde toch draaien?Of draait de lucht boven de aarde ook mee?
Volgens mij klopt het niet.
Ja, de lucht boven de aarde draait ook mee, zo simpel is het. Gelukkig begin je meer technisch inzicht te ontwikkelen na je eerste post hire.
 
Als je tegen de klok invliegt heb je dan tegenwind?
En wat zijn de windsnelheden op 10km hoogte als op de evenaar op de grond er een snelheid is van 1500km p/u?
Ik probeer het te snappen, maar dat wil nog niet zo goed lukken met mijn technisch inzicht.
Leg het mij maar gaarne uit.
 
Als je tegen de klok invliegt heb je dan tegenwind?
En wat zijn de windsnelheden op 10km hoogte als op de evenaar op de grond er een snelheid is van 1500km p/u?
Ik probeer het te snappen, maar dat wil nog niet zo goed lukken met mijn technisch inzicht.
Leg het mij maar gaarne uit.
Ja, en hoe het met die hoge 'draaisnelheid' van 1500 km p/u dan ook nog eens windstil kan zijn op grondniveau. En dat je ook helemaal niets merkt van die hoge 'draaisnelheid'.

1697708234776.jpeg

Het schijnt ook volkomen logisch te zijn dat een lange vliegtuig heenreis tegen de 'draaiing van de aarde' in ongeveer net zo lang duurt als de terugreis met die 'draaiing van de aarde' mee.

En zo heb ik ook nog wel meer vragen aangaande het 'draaiende aardemodel'.
 
Zolang de Aarde maar blijft draaien maakt het mij niet uit wat er wel of niet klopt.
 
Dat lijkt mij een ongefundeerde opmerking.
Helaas is er niemand die mijn vraag kan beantwoorden of kan uitleggen hoe het nu wel zit.
 
Als je tegen de klok invliegt heb je dan tegenwind?
En wat zijn de windsnelheden op 10km hoogte als op de evenaar op de grond er een snelheid is van 1500km p/u?
Ik probeer het te snappen, maar dat wil nog niet zo goed lukken met mijn technisch inzicht.
Leg het mij maar gaarne uit.
De aarde draait naar het oosten. Maar het vliegtuig draait met de aarde mee, en de lucht waarin het vliegtuig vliegt, draait OOK met de aarde mee, dus het maakt niet uit welke kant de aarde op gaat.
De aarde draait niet alleen, ze ‘sleept’ de atmosfeer mee. Het vliegtuig bevindt zich nog steeds binnen de zwaartekrachtsfeer van de aarde; het zijn niet alleen het land en de grond die bewegen, maar ook de lucht, de atmosfeer en de wolken met de planeet.
De atmosfeer van de aarde beweegt over het algemeen met dezelfde snelheid als de grond. Het verschil wordt wind genoemd.
 
Nou ok,
Dus als je naar het westen vliegt heb je een tegenwind van min 1500 km p/u en op die hoogte nog veel sneller.Dus het maakt wel uit welke kant de aarde op gaat,immers de wind draaid maar 1 kant.
Het is geen bevredigend antwoord op mijn vraag.
Zullen we de vraag eens stellen aan de AI, want die weet alles beter dan de mens?
En hoe zit dat nu als je van noord naar zuid vliegt, of visa versa.Dan heb je toch ongeloofelijke zijwinden?
Hetzij van oostelijke of westelijke kant.

Quote.De atmosfeer van de aarde beweegt over het algemeen met dezelfde snelheid als de grond. Het verschil wordt wind genoemd.

Is daar een wetenschappellijke onderbouwing voor?
 
Nou ok,
Dus als je naar het westen vliegt heb je een tegenwind van min 1500 km p/u en op die hoogte nog veel sneller.Dus het maakt wel uit welke kant de aarde op gaat,immers de wind draaid maar 1 kant.
Het is geen bevredigend antwoord op mijn vraag.
Zullen we de vraag eens stellen aan de AI, want die weet alles beter dan de mens?
En hoe zit dat nu als je van noord naar zuid vliegt, of visa versa.Dan heb je toch ongeloofelijke zijwinden?
Hetzij van oostelijke of westelijke kant.

Quote.De atmosfeer van de aarde beweegt over het algemeen met dezelfde snelheid als de grond. Het verschil wordt wind genoemd.

Is daar een wetenschappellijke onderbouwing voor?
Zoek het zelf even op. Je hebt blijkbaar genoeg tijd als je je met deze onzin kunt bezig houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bull

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.920
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan