Enzymen complex

I-lady

Member
Na jaren spijsverteringsproblemen te hebben...reguliere en alternatieve artsen bezocht te hebben etc.
Heb ik altijd het idee gehad dat niemand achter de oorsprong van mijn problemen kwam.
Ik had zelf altijd het idee dat er "boven in" wat mis ging..wat weet ik niet precies.

Nu ben ik sinds iets meer dan een week een enzymencomplex aan het slikken met betaine, digezyme, papaine, bromelelaine.
En ik begin enorm op te knappen...mijn spijsvertering verloopt eindelijk normaal, ik hoef minder te slapen..houd energie over en mijn huid begint te stralen.
{wel continu honger}

Dus nu mijn vraag..wie heeft hier ervaring mee? en wat zou er mis kunnen zijn. {alvleesklier?} want ik wil graag gerichte hulp. Want een bijnieruitputting oid komt natuurlijk ook voort als je geen voedingsmiddelen goed opneemt. Ondergewicht etc. /spierproblemen..krijg je ook allemaal door malabsorptie.En ook psygische problemen kunnen voort komen als je spijsvertering niet goed werkt.
 
Oh wel mooi dat je hiermee opknapt. Maar ben je dit op eigen houtje gaan doen of met begeleiding?

Wel interessant maar Helaas kan ik je geen antwoord geven heb zelf geen ervaring hiermee.
 
Uiteindelijk moet je lijf het weer zelf gaan oppakken, maar als deze enzymen je nu helpen is dat toch fijn?
Uiteindelijkis stress een enorme factor, maar inderdaad is het moeilijk om psychisch/emotioneel sterk in je schoenen te staan als je ondervoed bent.

Als de voeding nu goed wordt opgenomen/verteerd geeft dat darmen ws ook rust en je lichaam benodigde bouwstoffen.

Uit voeding kun je ook veel enzymen halen, gefermenteerde en rauwe voeding (melk, vlees, kaas) papaya, ananas, bijenpollen, kiemen.
Probleem is vaak dat juist deze voeding niet altijd wordt verdragen bij verzwakte spijsvertering dus zijn enzymen een goede tussenoplossing.
 
Bedankt, inderdaad Tanja..zo kan ik dat wellicht gaan vervangen door gefermenteerde en rauwe voeding als dat goed gaat. Want dat lukte me eerder dus niet..goede tip.

Ja wellicht is het veroorzaakt door stress..maar een verzwakte spijsvertering houd ook stress in stand. Ik voel me nu gelijk mentaal al zoveel beter en sterker.

Sampjes, ik ben dit op eigen houtje gaan doen na heel veel speurwerk op internet.

 
Ik heb erover gehoord dat rauwe honing - rauwe knoflook en zwarte peper goed is.
Zie bv. dit recept:
http://healthbytes.me/hoe-maak-je-geneeskrachtige-knoflook-honing-nou-zo-dus/
Daarna ruik je sterk naar knoflook, maar de rauwe knoflook is zoooo lekker.

Dorothé
 
I-lady, hoe kom je aan zo,n slechte vertering?
Sinds kort ben ik ook de enzymen tegengekomen. www.enzymtherapie.nl
en neem ik 2 soorten enzymen. Vasolastica en Cerebrase.
Ik reageer hier goed op (zie endeldarmschade) en hoop dat ik definitef van tussentijdse ontl. af kan komen.
Aangezien we hier voorstander zijn van het hele produkt probeer ik nu papaya en annanas en kiwi extra te eten.
Welke enzymen neem jij?
 
Per ongeluk had ik een topic geopend over enzymen terwijl er al een topic over bestond. Dus hierbij de link die ik daar geplaatst had : http://health-axis.com/tony-pantallerescos-page/enzymes/
Met veel info over een paar verschillende enzymen ( er zijn er geloof ik ontzettend veel ).
 
Liesje, heb je die 2 enzympreparaten lang in genomen ( of nog steeds ?) ? En voelde je verschil / was er resultaat ?
 
Ik gebruik nog steeds enzymen ja. In 2016 ermee begonnen en had heel duidelijk veel verbetering van mijn klachten.
Maar nog niet zo lang geleden een ontl. onderzoek laten doen en er is nog steeds een lekkende darm.Ik schrijf daarover bij endeldarmschade.
Voorlopig blijf ik enzymen wel nemen.
Ik zie tijdens het spoelen dat de vertering niet goed is. Ik vraag me weleens af of het ooit nog goed komt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan