emveehaa stelt zich voor

Wij hebben gewoon een grote ge-emailleerde soeppan gekocht. Volgens mij prima kwaliteit hoor, en niet eens zo duur.

Wat vlees en de rest van onze voeding betreft gaan wij zeker voor kwaliteit. Uiteraard zijn er erg dure pannen te koop, misschien kwalitatief beter. Maar ik wilde graag zo snel mogelijk de bouilon maken en eten. Dat leek mij het belangrijkst.

Overigens hebben wij wel de bakpannen met teflon vervangen.

 
Bedankt voor de link Marijan, het ziet er zeker interessant uit, maar zelfs met deze lage prijzen zal ik moeten wachten tot volgende maand.

 
De aldi of lidl heeft ook wel eens grote rvs soep pannen voor heel weinig, heb deze al jaren en was volgens mij maar 20€

 
Bij de Makro haal je een RVS soeppan van 12 ltr voor rond de 15 Eur.

 
Dat zal ik volgende maand doen. Om even duidelijk te maken hoe krap ik zit: het is 1 september, mijn salaris en aanvullende Wajong zijn een week geleden binnengekomen en ik heb nog 90 euro op mijn rekening. Ik had een aantal eenmalige uitgaven van in totaal 160 euro, dus volgende maand zal het ietsjes beter worden, maar nog steeds geen vetpot. Het ziet er dus naar uit dat ik gedwongen ben om goedkope supermarktmeuk te consumeren.

 
ik ben hardop gaan vertellen wat ik wilde en via via kreeg ik een grote pan, er is vastiemand in jouw omgevingdie wel zo'n pan nog heeft staan.

praat hardop ;-)

de kringloop is ook een goeie, ik vind er vanalles, ouderen hebben nog veel dingen staan van vroeger.

 
Kies dan voor kaas, eieren en vis. Vlees is waarschijnlijk verdacht. Als je de juiste, onbewerkte producten uit de supermarkt tot je neemt en daar slimme keuzes in maakt, kun je nog steeds gezondheidswinst boeken!

Mike

 
Emveehaa,
Quote:
Verder heb ik een laag energiepeil, heb ik een aantal schimmelinfecties gehad, exzeem op mijn handen (vroeger op de zijkant van mijn voeten). Tevens ben ik veel te zwaar, maar dat is wel het laatste waar ik me druk om maak


Quote:
Nog een aantal klachten die ik was vergeten: haaruitval en 'bijna-kramp', d.w.z. het komt op en ik kan nog op tijd de tegengestelde beweging maken. Maar soms niet, helaas. Au. Ook gezwollen vingers na een (eigenlijk helemaal niet zo heel erg) lange wandeling.


Dit lijkt, naast bijnieruitputting en als uiteindelijk gevolg ervan, ook op een trage schildklierwerking. Ik las iets terug in deze topic dat je denkt dat je klachten niet hormonaal van aard zijn, maar ik denk dat je je vergist. Het kan zijn dat er ook andere factoren een rol spelen maar bijna alle ziekte die een mens kan meemaken heeft een hormonale component en als je al aanneemt dat je bijnieruitputting hebt en je schildklier is te traag dan ligt je hormoonbalans op zijn gat en dat kan nare gevolgen hebben. Misschien wel belangrijk om je te realiseren en te onderzoeken voor jezelf tav je benadering van je klachten en de keuzes die je daarin maakt.

Hilda

 
Tja misschien hebben jullie wel gelijk. Ik heb in april mijn bloed laten nakijken op een waslijst aan waarden, als ik de waarden opnoem die te hoog of te laag zijn, zijn hier dan mensen die dit kunnen interpreteren? Ik weet dat hier geen 'echte' dokters zitten (hoewel 'echte' dokter tegenwoordig geen aanbeveling hoeft te zijn).

Je kunt hier geen plaatjes posten toch?

 
De kans is groot dat je 'suboptimale' waarden hebt. De onder- en bovengrenzen zijn te ruim genomen en dus kun je boven de ondergrens en onder de bovengrens toch klachten hebben. Bloed zegt in dit geval minder dan de klachten die je ervaart.

Ik interpreteer het niet, misschien zijn er mensen die het kunnen. Ik denk dat je net zo goed je klachten op een rij zet en je koers bepaalt, maar dat doe je al! :)

Hilda

 
Even een korte update: helaas lukt het me met zo weinig geld (plus nog wat andere omstandigheden) niet om echt gezond te eten. Het gaat gewoon weer goed komen hoor, daar ben ik niet bang voor. Intussen blijf ik lezen en informatie vergaren.

Wel is er een lichtpuntje: ik blijk een aantal keer (jaren terug al) mijn huur dubbel betaald te hebben (kon het me niet voorstellen, maar het lijkt toch echt zo te zijn). Dus als het goed is krijg ik binnenkort een leuk bedragje op mijn rekening gestort. Daar weet ik wel een paar goede bestemmingen voor :) .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.890
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan