Elon Musk

 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
"Just one person remains to enforce the company’s ban on child sexual abuse content"

https://www.wired.com/story/twitter-child-sexual-abuse-material/

Dit is een verantwoordelijkheid die Elon Musk niet mag ontwijken. In tegenstelling tot het blokkeren wegens aanzetten tot haat en desinformatie - en dus soms de Twitter-regels kunnen schenden - is Musk wettelijk verplicht om "child sexual abuse material" op zijn platform te blokkeren.
 
Wired is een kneiterlinkse site. Als je echt zo'n kritische onderzoeker was had je dit zelf uit kunnen zoeken.

Mike
 
Wired is een kneiterlinkse site. Als je echt zo'n kritische onderzoeker was had je dit zelf uit kunnen zoeken.

Mike

Niet boos worden. Je kunt dit dan toch gewoon ook weerleggen. Ik krijg bijna de indruk dat ik niet bepaald welkom ben als ik dergelijke onderwerpen ter tafel probeer te brengen.
 
"Just one person remains to enforce the company’s ban on child sexual abuse content"

https://www.wired.com/story/twitter-child-sexual-abuse-material/

Dit is een verantwoordelijkheid die Elon Musk niet mag ontwijken. In tegenstelling tot het blokkeren wegens aanzetten tot haat en desinformatie - en dus soms de Twitter-regels kunnen schenden - is Musk wettelijk verplicht om "child sexual abuse material" op zijn platform te blokkeren.
Als dit al zo is, want mss een ontslagen medewerker met wrok ( heb dit niet onderzocht en ga dit ook niet doen) is die ene niet voldoende ?
Zou het niet zomaar kunnen dat hiervoor algorithmes bestaan om dit te vinden en dat die ene mederwerker dan gewoon maar op een delete knopje moet drukken ?
En wie zegt dat er niet meer worden gerecruteerd in dat departement ?
 
Als dit al zo is, want mss een ontslagen medewerker met wrok ( heb dit niet onderzocht en ga dit ook niet doen) is die ene niet voldoende ?
Zou het niet zomaar kunnen dat hiervoor algorithmes bestaan om dit te vinden en dat die ene mederwerker dan gewoon maar op een delete knopje moet drukken ?
En wie zegt dat er niet meer worden gerecruteerd in dat departement ?
Tuurlijk, dat zou kunnen.

Ik denk dat @fatsnotbad me op dat vlak niet goed snapt. Dat het aantal werknemers hiervoor sterk afneemt, hetzij omwille van besparingen of van andere redenen, is zeker niet noodzakelijkerwijs het gevolg van een slechte wil vanuit Musk zelf. Dit toont echter wel degelijk aan dat Twitter ook ernstige problemen kent, waardoor hierop minder ingezet kan worden. Er is blijkbaar toch iets aan de hand op dit vlak en dit mag zeker niet uit het oog verloren worden als het platform een goede reputatie wil behouden. Het is niet de bedoeling dat Twitter een vrijhaven voor dit soort misbruik wordt. Ook daardoor kan Twitter zijn rol als platform van het vrije woord verliezen!

Blijkbaar dienen we echter te geloven dat Twitter plots ineens op de dag dat Elon met zijn gootsteen daar binnenwandelde ontegensprekelijk in een volstrekt perfect bedrijf getransformeerd is. Zelf sta ik echter in elk geval redelijk sceptisch tegenover dergelijk droomscenario's.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan