Eiwit tegen brandwonden..?

autumn

New member
Onderstaande mail kreeg ik vandaag binnen...

Wie gaat het thuis eens uittesten? Wie durft er vanavond met zijn blote billen op de hete BBQ te gaan zitten? :mrgreen:

=======================================================

Afkomstig van een oud brandweerman.

Brandwonden...( Zorg dat je eieren in huis hebt)....

Eigenlijk een heel goed middeltje,

je hebt het altijd in huis ,

’t is praktisch , zuiver en goedkoop.

“Een eitje helpt je vooruit!”

Eiwit .....

Men hoopt dit nooit nodig te hebben, maar in het geval ......

Eenvoudige en effectieve manier om brandwonden te behandelen met behulp van eiwit.

Deze methode wordt in een training van brandweermannen gegeven.

Wanneer er een brandwond ontstaat, ongeacht de omvang, de eerste hulp is altijd het plaatsen van het getroffen gebied onder stromend koud water tot de warmte afneemt en ophoudt de huid te verbranden, vervolgens het eiwit verspreiden over de wond.

Iemand verbrandde een groot deel van de hand met kokend water.

Ondanks de pijn, hield ze haar hand onder stromend koud water en brak dan 2 eieren, het eiwit gescheiden, klopte ze een beetje op en stak haar hand daarin.

Haar hand was zo verbrand dat het eiwit opdroogde en een witte film vormde.

Ze hoorde later dat het eiwit een natuurlijke collageen is en nog minstens een uur lang, laag op laag aan te brengen op de witte laag op haar hand..

In de namiddag, voelde ze geen pijn meer en de volgende dag, was er nauwelijks een rode markering op de locatie van de brandwond te zien.

Ze dacht dat het een afschuwelijk litteken zou blijven, maar tot haar verbazing, na 10 dagen, bleef er geen spoor van de brandwond over, de huid had haar zelfde normale kleur weer! Het verbrande gebied was volledig geregenereerd dank zij de collageen via het eiwit, in werkelijkheid een placenta vol vitaminen.

 
Je bent net te laat.

Gisteren zat ik aan de barbecue.

En die is nu al afgekoeld.

Je zult dus een andere vrijwilliger moeten zoeken...

 
Grappig, want ik zat er net nog aan te denken dat het eiwit en in het bijzonder nog het witte vliesje dat aan de schaal blijft plakken een soort placenta moet zijn. Wat dus heel gezond blijkt te zijn.

Het zou dan ook vol moeten zitten met een bepaald enzym hyaluronidase, wat volgens Siegfried Bok superhelende eigenschappen heeft. Zoals je net beschrijft. Siegfried Bok heeft met hyaluronidase in de jaren '80 uitgebreid onderzoek gedaan en testen mee uitgevoerd. Op YouTube zijn enkele bijzondere theorien van hem te vinden.

 
Dat is interessant. Als het echt zo werkt... Welke vrijwilliger wil dat uittesten.

Nu serieus. Wat zijn jullie ervaringen met Collageen supplementen die je inneemt? Zou dat ook hetzelfde werking hebben?

 
Wat betreft het vliesje dat aan de binnenkant van een eierschaal zit, dat haal ik er altijd af en eet ik ook op bij een rauw ei, het is nu wel zo dat ik geen pijn meer heb in mijn gewrichten ook niet na gewichttraining en ook geen stijve of stramme spieren of verzuurde, maar ik eet zo'n vliesje al 3 maanden nu van 4 eieren per dag.

 
Ik weet wel dat rauwe kipfilet goed werkt bij brandwonden...ook zoiets?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan