• Beste forumleden, we maken nu gebruik van nieuw forum software. Je oude wachtwoord werkt hier niet meer. Klik op aanmelden en dan op de link "wachtwoord vergeten". Je kunt dan je wachtwoord opnieuw instellen.

Eigen Praktijk meting: Zuurstof opname (Vo2max) vergroten dmv voeding & h2o2 klare onzin

marinus

New member
Zie hier een quote van mij uit dit topic. Na een 0-meting heb ik 5 maanden een mild cardioschema gevolgd waarbij NET boven de aerobe max grens getraint word. 1. extensieve duur (onder de max) intensieve interval (net boven de max) 3. intensieve duur (net boven de max)

Quote:
Ik kon bij de uitslag van de de 2e test, die 5 maanden na de eerste plaats vond zien dat mijn aerobe zone vergroot was. Hij weet van mijn eet patroon. Hij (bewegingswetenschapper) zei : "De betere zuurstof opname hoeft niet perse volledig aan jouw fiets/roei trainingen te liggen. Het kan ook aan je voeding liggen" DUSSS zei ik:

"Dan ga ik nu de komende 3 maanden NIET sporten, h2o2 tot me blijven nemen, gerichter eten, me opnieuw laten testen en kijken of ik jou werkeloos kan maken. :)"


Voeding in de 3 maanden test periode: rundvlees, varkenslever, makreel, pure slagroom, rauwe melk, groenten, noten (peca, macadamia's en soms cashew) en 3x 25 35% h2o2 druppels per dag.

De test wordt gedaan met zuurstof masker op een hometrainer met intervallen van 5 minuten. Om de 5 minuten wordt de lactaat waarden in het bloed gemeten. Met de lactaat en harslag variabele wordt het wattage van de volgende 5 minuten bepaald.

Bij een lactaat waarde van +- 4,0 mmol/L wordt de test gestopt, dan is de verzuring bij ieder mens te groot.

Zuurstof opname (vo2max) cappaciteit

Test 1: 0 meting : 2.44 liter/min

Test 2: 5 maanden later: 4.17 liter/min

Test 3: 3 maanden later: 3,37 liter/min

De laatste test iets verhoging moeten laten zien

I rest my case.

Dat maakt dit verhaal/topic

Hoe je de zuurstoftoevoer naar je cellen kunt verhogen
, behalve "Milde lichaamsbeweging" wellicht klare onzin, of miniminiminimaal effectief.

 

Webmaster

New member
Dit lijkt wetenschappelijk, maar je hebt bepaalde factoren niet uitgesloten, zoals de hoeveelheid stress waaraan je lichamelijk of geestelijk bent blootgesteld. Stress verhoogt de bloedsuikerspiegel, waardoor je een anaerobe suikervergister blijft. Daarnaast kun je niet verwachten dat als je een leven lang suiker, zetmeel en koolhydraten eet je lichaam in zo'n kort tijdsbestek probleemloos zal overschakelen op vetverbranding (en daarmee aerobe celademhaling). I rest my case.

Mike

 
G

Guest

Guest
Hoi Marinus, misschien lees ik je test verkeerd, maar:

Test 1: 0 meting : 2.44 liter/min

Test 2: 5 maanden later: 4.17 liter/min

Test 3: 3 maanden later: 3,37 liter/min

Dus de eerste was voor je begon met het milde cardioschema (mild is het niet hoor, mild is gewoon elke dag ongeveer uur wandelen) daar kwam uit 2.44 liter/min

De tweede test was genomen na die 5 maanden "milde cardioschema" Daar kwam uit 4.17 liter/min

De derde test na 3 maanden niet sporten, met dus op voeding vertrouwen, daar kwam uit 3.37 liter/min

Nou dan zie je toch dat de derde test meer oplevert dan de eerste test, dus?

En trouwens hoelang eet je al zo? en je stopt abrupt met het "milde cardioschema" om het daarna met dus de voeding te doen! Weet je dat abrupt stoppen met sport je veel stres geef! Waarom dan niet even een half jaar zo doen na langzame afbouw met elke dag een uur of zo wandelen! En dan meten. Trouwens adem is in en uit, eet je veel vet en eiwitten en minder koolhydraten dan kun je dieper ademen dan wanneer je veel meer koohydraten pakt! Je kunt ook meer zuurstof opnemen bij ademhalinsoefeningen.

En je kunt wel later in ketose komen, ideaal is als je glucose kunt verbanden bij sprint en daarna mee kunt overstappen op vet verbranding. En je kunt het ook oplossen door wat koolhydraten te eten bij elke maaltijd.

Natuurvolken liepen ook hoor, stopten niet abrupt met dat! Ze moesten wat doen om te eten. Dus wees actief en eet, en ben in de open lucht.

 

marinus

New member
ai, ik hopte dat de 3e test positiever zou uitpakken. Hij is idd hoger dan de eerste gebleken.

Wellicht is mijn conclusie dan voorbarig. Meer in de richting zou zijn: "Zuurstof opname (Vo2max) vergroten dmv training efficienter dan voeding & h2o2.

Anderzijds neemt door niet sporten de vo2 waarschijnlijk af. Hoe de variabele voeding daarin weer verhoogd is niet bekend. Een conclusie voor deze post is misschien dat ik voor niets energie heb gestoken in het posten.

DJU!

 
G

Guest

Guest
Marinus no problemo, als je te gefixeerd bent zie je soms wat over het hoofd, ik zie gewoon dat de voeding wel wat gedaan heeft met je, als je ook in overweging neemt dat je abrupt gestopt bent met die "milde lichaamsbeweging!"

Wat als je langzaam afgetraind had en meer was gaan lopen was je misschien op die 4.17 liter/min blijven staan! Een nieuw doel voor je!

En oke ik eet ook niet veel koolhydraten, maar het belangrijkste is dat je het verteert je eten, en dat de belangrijkste factors aanwezig zijn in je voedsel zodat je wat kunt zondigen met koolhydraten. Als het nodig is he, want topsport is wat anders dan een natuurmens zijn!

 
G

Guest

Guest
Marinus nog even over: "Anderzijds neemt door niet sporten de vo2 waarschijnlijk af.""

Ja maar dan in jou geval omdat je abrupt gestopt bent!

En het is toch logisch dat je je longcapaciteit kunt trainen! Nou nu is ie verhoogd, ik bedoel test 1 tegenover test 3, door alleen voeding, en dat na nog wel abrupt stoppen met sport. Dus ergens is er toch iets goeds uit te voorschijn gekomen!

 

marinus

New member
deze topic wordt beschamend voor mij. Het woord "waarschijnlijk" had daar weg gelaten mogen worden.

In de naam van de wetenschap verdraai ik de dingen niet zoals ze zijn. Ik had beter in de aerobe zone kunnen blijven sporten om het niveau van test 2 te behouden. Alleen blijft het dan nog natte vinger werk.

Beter had ik na test 1 niet kunnen gaan sporten maar gaan 'wapfen' en druppellen :) pas dan zou ik deze case hebben kunnen 'resten'. of niet .

 
G

Guest

Guest
Ach Marinus maak je niet druk je weet het al test 3 was goed, je kunt altijd later nog een keer je cappaciteit meten. Voel je niet dat je nu op je voeding dieper kunt ademen! En ook dat je niet zo stijf meer bent of verzuurd.

Zoals Bruce Lee zei: "Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do"

Door de bomen zie je het bos niet meer. Oftewel: door een overvloed aan informatie het overzicht verliezen.

 

Webmaster

New member
Er zijn nog andere externe factoren die in naam van de wetenschap moeten worden uitgesloten. Ik noemde al de factor stress. Dit moet breder gezien worden dan emotionele stress.

Denk hierbij bijv. ook aan focale infecties, een onderwerp van onderzoek van Weston Price in de jaren 1920, nog voordat hij zijn onderzoek naar de voedingspatronen van natuurvolkeren deed. Focale infecties kunnen worden gevormd door amalgaamvullingen of wortelkanaalbehandelingen, twee ingrepen waar Price fel op tegen was.

Bij wijze van proef implanteerde Price de geinfecteerde menselijke tand of kies onder de huid van konijnen en de konijnen kregen exact dezelfde klachten als de persoon aan wie de tand/kies toebehoorde! Zolang een tand/kies dergelijke storingen blijft vertonen in het gehele systeem, is er sprake van chronische stress, waartegen niet op te eten valt.

Iemand die hier heel veel van weet, is Fred Neelissen, www.secondopiniontandarts.org.

Mike

 
G

Guest

Guest
En gelijk heb je Mike, ik heb jaren geleden al mijn amalgaamvullingen laten verwijderen.

En ook voordat je een open hart operatie moet ondergaan, onderzoeken ze ook of je kies of tandonstekingen hebt, heb je dat operen ze je niet zo gauw.

Een onsteking bij tanden of kiezen werk uit in het hele lichaam: "Het is algemeen bekend, dat een pussende tand of kies ernstige schade kan aanrichten. In dergelijke gevallen circuleren de ziekteverwekkers uit de zieke tanden of kiezen, via de bloedbaan door het lichaam en kunnen ze in alle organen /orgaansystemen hun vernietigende werk doen.

Zie deze link waar topsporters tegen aan lopen bij slecht/ontstoken gebit (dit geldt ook voor niet topsporters):

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/91527-klachten-die-uit-een-slecht-gebit-kunnen-voortkomen.html

 

Webmaster

New member
Nog een laatste opmerking:

Mijn artikel is gebaseerd op het onderzoek van de Duitser Otto Warburg. Hij was een zeer gedegen wetenschapper die niet zomaar met iets naar buiten kwam, voordat hij het niet zelf herhaaldelijk op waarheid had getoetst (kunnen hedendaagse wetenschappers nog iets van leren!). Warburg toonde de relatie tussen zuurstof en de juiste vetten in de celmembranen feilloos aan, wat een wetenschappelijke basis biedt voor ons evolutionaire verleden als aerobe vetverbranders.(alleen primitieve eencelligen horen anaerobe suikervergisters te zijn). Het is dus niet zomaar mijn mening die ik heb geventileerd, het is een wetenschappelijk feit.

Uit een aantal posts in deze topic blijkt echter dat er een aantal stoorzenders roet in het eten kunnen gooien van de ketose, dus het principe mag dan wel eenvoudig zijn (maximaal vet, minimaal koolhydraten), maar de uitwerking in de praktijk bij de moderne mens allerminst. Het kan zelfs jaren duren voordat er voldoende heling plaats heeft gevonden om al dat helende voedsel goed te verteren en opneembaar te maken. Grote stappen, snel thuis, werkt helaas niet.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.250
Berichten
336.199
Leden
8.054
Nieuwste lid
Holset
Word vaste donateur van dit forum
Bovenaan