eigeel baby

organica

New member
Hallo,

Binnenkort wil ik mijn baby als eerste hapje eigeel geven. Welke eieren kan ik het beste kopen?
heb gekeken bij bio winkel maar er staat niks op waar het vandaan komt en wat de kippen te eten krijgen.
Wil het dan zacht koken en geven, iemand tips? hoeveel moet ik geven? elke dag 1? of meerdere?
en hoelang doe je dit voor je overschakelt op andere voeding?
alvast bedankt!
 
Mijn ervaring is dat onze dochter (nu 1 jaar en 8 mnd) precies aangaf hoeveel ze van iets wil en nog steeds. Lever en haring waren bij haar het meest favoriet als eerste hapje. Ik zou zeggen, kijk hoe je baby reageert en speel daar op in. Soms kon ze zo een paar lepels roomboter naar binnenwerken. Onze zoon wilde niet eerder dan 8 mnd iets anders dan borstvoeding. Onze dochter met 6 mnd wel. Baby's weten nog precies wat goed voor ze is, ik zou daar op af gaan. Ze zijn in ieder geval gek op ijzer en vlees volgens mij na de borstvoeding. Succes!
 
dankjewel, maar welke eieren kan ik het beste kopen? zijn die van bio+ ook goed? en hoe weet ik wat de kippen eten? er moet toch omega 3 inzitten ofzo?
 
Wij kopen biologische eieren bij de boer, de kippen lopen buiten kunnen daardoor piertjes etc eten. Ja het gaat om de omega 3 en 6 verhouding en mineralen zo uit mijn hoofd. Misschien is er een biologische boer in de buurt? Bio+ is in ieder geval beter dan niet biologisch, maar ik weet niet of de kippen wel buiten komen en alleen biologische graan krijgen. Succes met de 1ste hapjes!
 
Gewoon 1 eigeel lijkt mij. Het gaat ook niet om grote hoeveelheden, het gaat erom dat je rustig wat gaat laten proeven en aanvullen.
Alle kippen zijn nu opgehokt, dus wordt lastig om top eieren te scoren.

 
Wanneer er Demeter op het eierdoosje staat (Biologisch Dynamische Landbouw) dan kunnen de kippen naar buiten. Wanneer je geen eieren bij een biologische boer kan kopen dan is dat een goede optie. Wat betreft de hoeveelheid eigeel, je baby geeft het aan. Mijn ervaring is max 1 eigeel, meer wil ze niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan