Eieren dubbele dooier

boomgaard92

New member
Ik heb bij mijn bio boer de mogelijkheid tussen dubbele dooier ei en enkele dooier. Is dubbele dooier niet gemanipuleerd oid? Welke kan ik beter kiezen?

Oja nog een vraagje: gister zelf rauwmelkse yoghurt gemaakt, maar er zitten klontjes in. Kam ik de staafmixer erdoorheen halen?
Ik dacht dat ik heel leuk aan de rauwe melk zou gaan enzo, maar uhhh, laat ik het erop houden dat ik er best misselijk van word. Ik ben oogegroeis(lees:verpest) met Campina en ben melk met zon sterke geur en smaak niet gewend.. Ben sowieso al niet zon fan van dierlijk eten, ik krijg het gewoon moeilijk weg... Maar goed voor de gezondheid is het wel belangrijk. Zijn er plantaardige dingen die ook super gezond zijn en die je kan eten als je toch niet zon fan bent van dierlijke producten? Avocado? Kokosolie? Nog meer?
 
Je hebt de vetoplosbare vitamines A, D, E en K hard nodig. 3 daarvan zijn dierlijk: A, D en K, en ze komen uitsluitend voor in dierlijk vet. Botervet is zo'n beetje het meest gezonde dierlijke vet dat er bestaat, dat is het vet in rauwe melk. Jouw probleem zit in je hoofd, niet in je mond en tong of de rest van je lichaam.

Mike
 
Dat is niet helemaal correct. De beste bron van vitamine K(2) is nog steeds plantaardig (natto). Verder wel eens hoor.
 
Natto is niet te eten, liefhebbers van dat stinkende goedje worden in Japanse restaurants apart gezet!

Mike
 
Roomboter ben ik ook dol op en eet ik ook volop. Rauwe melk,yoghurt, halfgebakken eieren vind ik niet echt lekker. Bio Vlees eet ik zon 2 x per week.. Vaker is voor ons financieel niet haalbaar. Vis eten we ook twee keer per week. Wel vaak uit blik, helaas... Zal ook wel een aantal niet-gezonde stoffen bij zich hebben.. Rauwe biologische kaas kopen we ook regelmatig en vind ik wel lekker. Evenals bio dynamische creme fraish, heerlijk
 
@boomgaard92, ga eens naar de markt bij jou in de buurt, of anders de stad..
je koopt al een beste (kabbeljauw) vissenkop voor 1 euro, voor de bouillon.
Laat wel de kieuwen alvast er uit snijden.

Makreel is ook erg goedkoop.
Wel 2 weken invriezen voor consumptie.

Bio vlees vd supermarkt is te duur.
Koop bij OKvlees.nl of een boer bij jou in de buurt.
 
Dubbele dooiers zijn niet gemanipuleerd, maar zijn eieren van jonge kippen die net beginnen te leggen. Deze eieren zijn groter dan andere eieren en daardoor goed te onderscheiden van de normale enkeldooiers.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan