Eieren blije kip

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Omdat de boerderij op dit moment minder eieren verkoopt ivm de kippen die minder eieren leggen, ben ik op zoek gegaan naar vervangende eieren. Ik had aan gebroerders van beek met het blije kip logo gevraagd of ze evt soja in hun kippevoer gebruikten ivm evt allergie. Hieronder hun antwoord. Nu is mijn vraag: klopt dit??Wat hun beweren?? voor dat we ze rauw gaan consumeren. Heeft iemand hier over wat info

Groet Lizzy

Geachte mevrouw,

Zoals vorige week al aangegeven, kom ik bij deze bij u terug op uw vraag over het voer dat aan Blije Kippen wordt gegeven door onze pluimveehouders:

Het voer voor kippen bestaat uit een aantal componenten die de kip van eiwit (proteïne), energie en mineralen voorzien, met het oog op de eiproductie.

De samenstelling varieert wat in de tijd - op basis van beschikbaarheid en prijs van de grondstoffen -, maar bevat vrijwel altijd sojaschroot.

Het voer wordt door de kip verteerd, waarna de kip van de bouwstoffen eieren maakt.

Eiwitten worden hiervoor afgebroken tot aminozuren, die bij de vorming van het ei weer worden opgebouwd tot andere eiwitten.

Je vindt dus geen soja-eiwit of gluten in het ei, terwijl die royaal in het voer van kippen voorkomen.

Een allergie voor soja eiwit en gluten betekent dus niet automatisch dat men allergisch is voor de dierlijke producten die daarmee gemaakt worden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog aanvullende vragen of opmerkingen hebben, dan horen we natuurlijk graag.

Met vriendelijke groeten,

 
Bij Eko plaza (supermarkt) kan je gewoon BD eieren kopen (biologisch dynamisch).

Die eieren van de gebroerders van beek stellen niet veel voor.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan