Eerst even voorstellen: Catalina

Daar ben ik weer, op zoek naar een mogelijkheid om titel te veranderen zodat mijn nick erbij staat, maar kan het niet vinden. Als het niet mogelijk is, mag de admin het veranderen. Ik ben het met jullie eens dat het overzichtelijker staat.

Ik heb de hele tijd regelmatig hier gelezen en in de tussentijd ben ik doorgegaan met soepen, kefir, vetten etc. Tijdens de vakantie weinig keuze gehad en dus veel meer brood gegeten en heel snel last gekregen van de maag en darmen. Daardoor weet ik nu zeker dat ik het niet moet eten. Jullie advies om toch 100 gr KH toe te voegen heb ik opgevold en gemerkt dat het heeft geholpen.

Ik wilde een afspraak met Ron Velthuis maken voor de schildklier en de rest maar hij gaf me de naam van een collega natuurarts dichterbij en daar ben ik eind augustus geweest. Na die afspraak bloed geprikt voor de schildklierfunctie en b12. Mijn huisarts heeft er nog lever- en nierfunctie aan toegevoegd en volledig bloedbeeld. Nu wacht ik op de uitslagen en straks ga ik terug naar die natuurarts om de boel te bespreken.

Het is me niet gelukt om leverreiniging te doen (concentratieprobleem) maar ik merk dat ik geleidelijk de vetten heb opgevoerd en dat ik er nu minder, bijna geen last van heb.

Voor de komende tijd wil ik duidelijk hebben wat er aan therapie aangeraden zal worden door de natuurarts. Hij heeft me al Magnesium Tauraat gegeven en die slik ik. Ik vermoed dat hij b12 zal aanraden en ik zal hem naar Adrenal en jodium druppels vragen.

Dank voor al jullie reacties, het heeft me al veel geholpen!

 
Om nou niet een hele nieuwe topic ervoor te beginnen wil ik nog doorgeven dat ik regelmatig kefircultuur zou kunnen delen met anderen. Het makkelijkst met mensen uit Amsterdam, maar ik vind het niet erg om op de post te doen. Wat is het makkelijkst om geen e-mail adressen openbaar te maken?

 
Catalina,

Als iemand kefir van jou over wil nemen kunnen jullie beide je email adres naar Mike doormailen.

Lia

 
Catalina, zou je voor mij de naam van je natuurarts hebben? Ik sta al weken op het punt een afspraak te maken met Ron Velthuis maar als hij een collega meer in de buurt van Amsterdam aanbeveelt.. Dank!

Hilda

 
Hoi Hilda,

Kijk hier even. De pagina wordt nog gebouwd maar telefoonnummer en adres vind je wel. Via google vind je meer info over hem.

Succes!

 
Ok, een paar dagen geleden heb ik de resultaten van bloedonderzoeken opgehaald die door natuurarts waren aangevraagd. Schildklier zou ok zijn met TSH van 1.5. Wat opviel waren Hb, hematocriet, MCV, MCH, allemaal laag.

Hb 6.3 (7.5-10.00)

hematocriet 0.31 (0.35-0.45)

mcv 65 (80-100)

mch 1.32 (1.7-2.1)

b12 was 610 (150-800) en dus is de conclusie ijzergebrek.

Verder was vitD 49.8 en ik moet zeggen dat ik deze zomer een aardig kleurtje heb gekregen en ik slik vanaf mei levertraan en scate liver oil. Hierdoor denk ik dat mijn vitD nog veel lager was afgelopen jaar.

Vorig jaar toen ik bezig was met internisten ed waren bloedwaarden die met ijzergebrek te maken hebben hoger dan nu maar wel op het randje. Het was geen verklaring voor vermoeidheid. Ze hadden toen opgeschreven: postviraal. :-D Irritant beestje, laat een post periode van twee jaar vermoeidheid achter zich :roll:.

Deze week met de resultaten langs natuurarts die een lijstje opschreef van supplementen die ik bij Roode Roos zou kunnen bestellen. VitD3, ijzer, vitC, kalium ivm stevige krampen, vooral in onderbenen.

Daarna langs huisarts die ferrofumaraat gaf en wat ik vooral leuk vond vitD goed vond want >50 was de norm en ik zit er 0.2 onder. :-D Hij radde d3 van kruidvat aan als ik het eeeecht wilde, maar was niet nodig.

Nu: ferrofumaraat opgehaald, kijk nog wat ik ermee doe. Over de rest twijfel ik, heb nog niets besteld. Laatste paar dagen heb ik geen levertraan en scate genomen omdat ik weer last van de lever had.

Wat zijn jullie gedachten hierbij?

 
Wat betreft de ferrofumaraat en ijzertekort hieronder een paar uitspraken van Mike eerder op het forum geplaatst:
Quote:
Een andere goede bron van ijzer, helaas zonder bruikbare bron van B12, is algen, zoals chlorella en spirulina. Mike



Deze beval Mike aan in een eerder topic.

Of deze uitspraak van Mike:
Quote:
Zoals eerder gezegd zijn zgn. 'non-heem'ijzervarianten moeilijk opneembaar voor het menselijk lichaam. Alleen de heem-varianten (uit dierlijk bloed) zijn goed opneembaar.

komt uit dit topic.

Je zou magnesium kunnen gaan gebruiken in de vorm van bijvoorbeeld zechsal olie dat is ook goed tegen krampen.

En de levertraan is ook een goede leverancier van vitamine D in de juiste verhouding tot vitamine A.

Typisch dat je last van je lever krijgt als je de levertraan inneemt het moet juist goed voor je lever zijn.

Lia

 
Ik slik al magnesium tauraat, van dezelfde natuurarts bij mijn eerste consult gekregen. Ik merk dat het helpt. Hij heeft het toen gegeven ook ivm burn out en stress. Maar, mijn lever heeft snel last van welke prepparaten dan ook. Ik krijg dan pijn, bijv bij levertraan veel oprispingen tot laat in de avond... en dan stop ik een paar dagen ermee. Dan beginnen bijv. krampen of als ik met levertraan stop begin ik me somberder te voelen.

Ik eet ook al een tijdtje lever en best veel vlees dus dat hele ijzer probleem zal nog erger zijn geweest voor mijn voedingswijzigingen.

 
Hoi Lia,

Nee, nog niet. In het begin kon ik de tekst niet lezen zonder halverwege te vergeten wat ik al had gelezen (kreeg maar geen globaal overzicht). Nu heb ik het al zo vaak gelezen dat ik een beeld heb van hoe je het moet doen maar geen twee dagen achter elkaar zonder verplichtingen om het uit te voeren. Ik hoop dat het wel lukt komend weekend of in de volgende week.

Gisteren las ik dat mensen met een lage bloeddruk last kunnen hebben van bitterzout. Mijn bloeddruk is wel laag en ik word snel duizelig. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Verder zit ik op het moment op 2x6 druppels 35% h2o2 en heb ik laatste dagen last van de bijholtes en sinds vanochtend van de keel. Daarover vraag ik me af of het beter zou zijn om een paar dagen van te voren h2o2 niet te verhogen om me niet erg zwak te voelen tijdens de reiniging. Wat hebben jullie gedaan?

 
Gisteren bij de huisarts geweest over menstruatiecyclus. Laatste 4 maanden zit ik op 21 dagen waarvan 7 met bloeding. Baarmoeder is vergroot en mogelijk heb ik last van vleesbomen. Icm bloedarmoede genoeg reden om me door te sturen naar gyn.

Net zocht ik naar info erover en ook of je er op een natuurlijke wijze iets aan kon doen. Kwam leverreiniging en ondersteuning weer tegen in dat context. Ook bijnieren en schildklier.

Morgen en overmorgen wil ik dan de grote reiniging doen.

 
En toen dacht ik, laat ik eens even een update geven want het gaat gewoon beter en mensen zullen het leuk vinden om te lezen. :)

De grootste verbetering is op mentaal gebied. Als ik mijn oude posts lees kan ik me herinneren hoe slecht mijn concentratie was... Ik kon gewoon niet eens een folder lezen of uitleg over leverreiniging. Ik kan me nu de hele dag voldoende concentreren, op bijna alle dagen in de week. Als ik weleens wat meer inspanningen te snel op elkaar heb gehad raak ik moe en dan gaat het minder incl het erg snel huilen en alleen willen zijn. Maar ik moet zeggen dat dat steeds minder voorkomt. De stemming is wisselend maar al een lange tijd niet meer somber. Antidepressiva lang geleden gestopt. Voor mijn gevoel is de cod liver oil mijn grootste en allerliefste ontdekking. Daarnaast haring. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik koop altijd gelijk twee en slurp ze zo naar binnen. :lol:

Ik ben nog wel moe en heb energie voor een halve dag, tweede helft moet dan redelijk rustig zijn, maar ook dat is iets verbeterd. Wat ik een beetje vreemd vind is dat ik voor mijn gevoel uit het niets plotseling heel moe kan worden en dat kan enkele dagen aanhouden. Dan gaat het iets beter maar het herstel duurt lang. Ik ben er niet achter waardoor het komt. Misschien heeft het met anemie te maken.

De schildklier lijkt achteruit te zijn gegaan. De natuurarts die ik destijds bezocht heeft bar weinig voor me betekend en ik kon niemand vinden buiten reguliere medische kringen die ik zou kunnen raadplegen. Laatst nog bij endocrinoloog van het amc geweest en absoluut niets opgeschoten. Ik heb een vrij grote struma en pas wanneer ik die verkleind zou willen hebben (door operatie of radioactief jodium) kan ik me melden. Zolang tsh binnen de normale waarden is meten ze niets anders en doen ze verder ook niets. Ik wilde op Hashimoto getest worden maar dat wilden ze niet doen omdat mijn tsh goed is.

Ik heb meerdere leverreinigingen met goed resultaat achter de rug en ga ook door. Ik gebruik ook verschillende kruiden om lever te ondersteunen en ik merk dat vet eten steeds makkelijker gaat. Koolhydraten hoef ik steeds minder. Ik herken wanneer ik weer wat rijst nodig heb of wat brood. Ik reageer slecht op taarten en andere zoetigheid. Soms denk ik moet kunnen maar eigenlijk gaat het veel beter zonder. Ik denk dat het in de toekomst gaat helpen dat ik ze niet eens zo lekker vind meer.

Er is nog veel wat ik kan verbeteren, vooral op het gebied van goed vlees inkopen en daar ben ik mee bezig. In het begin wilde ik te veel tegelijk, maar ik ben steeds meer tegen mijn perfectionisme aan het vechten, of eigenlijk aan het los laten en ik voel me er beter bij.

Dank voor alle hulp tot nu toe! :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan