Eenvoudige nierreiniging

Simmentaler

New member
Ik was wat aan het speuren over de nierreiniging volgens A. Moritz. Heb zijn protocol gelezen, en het is best een dure grap. De thee die je er voor nodig hebt kost bijna 36 euro. Onder het protocol van Moritz vond ik een eenvoudige en goedkope nierreiniging, misschien handig voor mensen die gevoelig zijn voor blaasontstekingen (zoals ik) of andere blaas- en nierproblemen.

Reinig je nieren voor MINDER DAN 2 euro

Het is heel gemakkelijk:

Je koopt een bosje biologische peterselie en spoelt het schoon onder de kraan.

Dan snijd of knip je het in kleine stukjes, doe het in een pot en giet er schoon water op (ongeveer 1,5 liter).

Kook het tien minuten en laat het daarna afkoelen.

Filter het peterseliewater en giet het in een schone fles of kan. Bewaar deze in de koelkast.

Drink dagelijks een glas van dit water en je zult alle zouten en andere opgestapelde afvalstoffen uit je nieren verwijderen door te urineren.

Je zal waarschijnlijk het verschil voelen, maar ook als je er niets van merkt zorg je hiermee dat je lichaam preventief gereinigd wordt.

Peterselie staat bekend als de beste natuurlijke nierreiniger!

(http://www.colon-cleansing-expert.com/nierreiniging.html)

 
Hee goede tip zeg, wist ik wel van de peterselie, ik maak er meestal soep van, maar zo kun je er makkelijker dagelijks gebruiken, die kan ik ook weer aan mijn partner doorgeven.

 
Mooie tip, dank je wel.

Alleen een vraag, heeft dit nog invloed op de totale mineraal balans in je lichaam? In de zin van dat het niet ook andere belangrijke stoffen eruit trekt op andere plekken?

 
Ik ga er zelf ook mee aan de slag, ben benieuwd.

@Asaya: ik denk dat 1 glas van dit sap weinig invloed heeft op de mineralenbalans. Alleen als je enorm veel water gaat drinken gaat dat volgens mij op. Je kunt het ook mengen met sole, dan heb je direct mineralen erbij.

 
Ik ga zo kijken of ze verse peterselie hebben bij de eko-plaza! En anders hebben ze zaterdag hopelijk nog een plantje staan bij de boerderij.

 
Poekie heeft deze beschrijving ook al eens geplaatst en ik drink dit dan ook al regelmatig!Succes allemaal!

 
@asaya:

Voor de mineralen hoef je niet zo bang te zijn. De kruiden uit deze familie (Umbelliferae) zijn zelf vrij rijk aan mineralen. Het vochtdrijvende karakter hoeft niet meteen consequenties voor de mineralenbalans te hebben, omdat gezonde nieren juist voor zorgen voor het bewaken van de mineralenbalans.

Waar je wel mee op moet passen, is dat als je de nierreiniging doet in verband met een (evt. laaggradig) inflammatieproces waar de nieren bij betrokken zijn, peterselie een prikkelende, zelfs irriterende werking heeft op het nierepithelium.

De diuretische (vochtdrijvende) werking is gebaseerd op deze prikkeling, die een betere doorbloeding en daardoor een hogere filtratie geeft.

Bij inflammatie, of als je onderweg bent naar nierinsufficiëntie, is het dus raadzaam om het alleen onder deskundige begeleiding te gebruiken. Ook bij een bijnieruitputting is het raadzaam op te passen, gezien de relatie bijnieren-nieren, o.a. via de productie van aldosteron, dat de waterhuishouding regelt via het electrolieten-evenwicht (kalium-natrium).

Beetje technisch, maar hopelijk heb je er wat aan.

 
Wanneer nemen jullie het "water"? Ik heb het vanmorgen op nuchtere maag genomen. En daarna bedacht ik, misschien niet zo handig, want een kruidenvrouw vertelde me ooit eens dat peterselie eetlustopwekkend is. Vandaag voor mijn doen dan ook vroeg ontbeten.

Ik heb een paar uur de smaak van perterselie ervaren. Het kwam niet echt omhoog, maar bleef wel hangen zeg maar. Bijkomend effect, het was in ieder geval ontgiftend via de ontlasting!

 
Asperges zijn ook zeer reinigend voor de nieren. Wel eens je urine geroken nadat je asperges hebt gegeten? Stinkt een uur in de wind en heeft een donkere kleur!

Mike

 
Alexandra.

Kun je vertellen hoeveel peterselie je ongeveer in die 1,5L water doet?

 
Ik lust geen asperges...... Nooit lekker gevonden.

Een bosje zoals het verkocht wordt bij de Eko-plaza. Ik had 1,5 liter water, maar er is een hoop ingekookt. Hield een goede liter over.

 
He Mike als je nou de fase vrijwel schone nieren bereikt, blijf je dan die geur ruiken?

Wel grappig, want ik bemerkte dat idd ook elke keer als ik asperges at dat ik naderhand die doordringende,aparte geur had als ik dan naar de toilet moest.

Hoe eet jij de asperges echt kapot koken in water en hoe lang?

Deed toendertijd het alleen 10minuutjes in de wok tot ze zacht en eetbaar waren.

 
@alexandra en allemaal:

jullie hebben het over koken, maar peterselie-thee moet je laten trekken, niet laten koken. Trekken gedurende ongeveer een kwartier; kleur moet groen zijn, niet geel.

Persoonlijk zou ik een patiënt niet aanraden een prikkelend kruidenpreparaat op de nuchtere maag in te nemen. Als het ge'juiced' wordt, wordt er ook gewaarschuwd voor de mogelijke heftige werking er van en aangeraden om het niet onverdund in te nemen. Voor thee geldt dat natuurlijk in iets mindere mate. Als het gekookt is dan is de kracht er wel grotendeels uit, vrees ik.

 
Ik heb gedaan wat er in het eerste bericht staat. Het sap is mooi groen hoor. Maar kan me wel iets voorstellen bij het koken. Volgende bosje zal ik laten trekken ipv koken.

Ik ga het morgen ook niet nog een keer op nuchtere maag drinken. Eens kijken hoe me dat bevalt.

 
Wie op nog meer manieren van de zegeningen van verse peterselie wil genieten, kan het spaanse recept van Aceite de Ajo y Perejil maken, gebruikt bij het bereiden van Spaanse gerechten zoals paella.

je gebruikt ongeveer:

1 bosje peterselie waarvan je alleen de dikkere stelen verwijdert

150 ml Virgin Olijfolie (beetje afhankelijk van je bos peterselie)

4 teentjes gesnipperde knoflook (ook een beetje afhankelijk van je smaak)

zeezout naar smaak (ongeveer halve theelepel)

De vaste ingrediënten heel fijn maken met een blender of staafmixer en geleidelijk de olie toevoegen. Goed te bewaren in de koelkast en gezond: alle etherische oliën zitten er nog in op deze manier. Natuurlijk wel tegen het einde van de bereiding van gekookte schotels toevoegen, anders heb je weer het kookprobleem. Eet smakelijk!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan