Eendeneieren eten; goed plan of niet?

Ufo

New member
Zag vorige week in een Aziatische supermarkt in Utrecht, eendeneieren te koop voor de prijs van 1 euro per stuk.

Heb ze niet gekocht maar vroeg me later af of ik dat misschien wel had moeten doen...

Heeft het enige toegevoegde waarde in vergelijking met de kippeneieren die ik normaal bij de biologische boerderij koop?

De eieren zagen er schoon uit, maar ik vond de eierschalen er op sommige plekken erg glazig uitzien, wat ook een reden was om ze niet meteen te kopen. (alsmede ook de prijs)

Want voor 1 euro heb ik ook 4 biologische kippeneieren van groot formaat...

 
Ik zie die ook wel eens liggen bij de toko. Ik heb ze nog nooit gekocht, omdat ik niet weet wat de eenden te eten krijgen. Ik heb wel eens ganzeneieren gegeten en dat was heel lekker en bijzonder voedzaam, maar ik wist dan ook van welke ganzen de eieren afkomstig waren en wat ze gevoerd kregen.

Mike

 
Eendeneieren zijn heerlijk, hier kun je ze kopen bij een boer, daar lopen de eenden gewoon buiten te scharrelen.

En kosten 20 cent per stuk. Alleen te koop in de lente/zomer.

Hij heeft de eenden als hobby en omdat hij niet alle eieren zelf op kan eten, worden de overtollige eieren verkocht. Dus niets commercieels.

Tijdens de test om te kijken of je intoleranties hebt, kwam er bij mij uit dat ik absoluut geen kippenei mocht, maar wel eendenei.

Het kan een oplossing zijn voor mensen die geen kippenei kunnen verdragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.652
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan