Een vraag voor Mike over zuurbranden, maagzuur.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik heb geen zuurbranden als ik volle rauwe melk drink, zeg maar 1.5 - 2 liter per dag.

Wel als ik koolhydraten in een andere vorm pak, zoals witte rijst, of zoete aardappels, of quinoa. Kom ik over een bepaalde grens dan krijg ik zuurbranden!

Wat is er dan met de koolhydraten in volle rauwe melk dat dit effect niet heeft, zou ik bij de volle rauwe melk dan toch in de vet verbranding blijven!

Iets om over na te denken....................

 
Ik weet dat je onbeperkt melk kunt drinken. Het verzadigde vet, de cholesterol en de eiwitten en andere voedingsstoffen die in rauwe melk zitten wegen absoluut op tegen de inname van koolhydraten die je via rauwe melk verkrijgt. Je kunt dan rauwe melk beschouwen als je dagelijkse bron van koolhydraten.

Maar als ik dus andere koolhydraat bronnen zoals witte rijst, of quinoa, of zoete aardappels pak met vlees en flink wat vet dan wel zuurbranden.

 
ik heb het met wijn en gluten, neem ik dan sole, dan is het snel weer over.

Zuurbranden had ik veel tijdens mijn zwangerschappen en melk hielp dat ook.

 
De koolhydraten in rauwe melk zijn voor mij ook het best verteerbaar en opneembaar. Zal ook te maken hebben met het enzym amilase dat de vertering van koolhydraten vergemakkelijkt. De Amerikaanse WAPF stelt (m.i. terecht) dat lactose en galactose in rauwe melk de beste koolhydraatbronnen zijn die er bestaan. Is ook logisch, want voeding die jong leven ondersteunt moet ook optimaal zijn.

Mike

 
Ik hoor heel vaak van mensen dat ze high carb maaltijden met vet heel slecht verdragen en dan veel last hebben van brandend maagzuur. Een oplossing zou zijn de koolhydraatinname enigzins te scheiden van de vetinname.

 
ik had altijd heel veel last van tomatensoep en alle tomatensausachtige gerechten en brood met zuurbranden, ook sinds de zwangerschappen ontstaan en werd steeds erger.

Melk hielp altijd om het rustiger te krijgen, zelfs waardeloze (supermarkt) melk

 
Mensen gebruiken trouwens ook zuivel voor het slapengaan na een avondje stappen, om de kater de volgende dag tegen te gaan! "Melk neutraliseert" zei mijn moeder altijd.

 
Verzadigd vet beschermt de lever. Anthony Bourdain noemt een vette hap na een avondje zuipen een 'booze mop', zeg maar een dweil die de alcohol in zich opzuigt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan