Een maagzweer? Hevige pijn!

FloortjeL

New member
En zo denk je dat je de goede kant op gaat.. Maar besef je je dat je al meer dan twee weken hevige buikpijn/maag hebt.

Ineens leg ik een link: ijzertekort en zwarte teerachtige ontlasting.

Ik las dat je ontlasting er zo uit kan gaan zien omdat je dan bloed verliest!

Na de maaltijd gisteravond heb ik overgegeven, en ook mijn hongergevoel is helemaal weg (en ik ben zo'n lekkerbek).

Ik verdraag weinig, en krijg na elke maaltijd ontzettend pijn. Het brandt in mijn maag, maar tevens in mijn onderbuik zitten de hele dag krampen.

Ik ben kortademig en mijn oorsuizen nemen behoorlijk toe (ik las dat dat een symptoom kon zijn van maagzweren).. en heel verrassend.. nog steeds duizelig (terwijl ik voor mijn ijzertekort veel gerichter ben gaan eten).

Een aantal weken geleden ben ik door mijn maagzuurtekort probleem (gevolg: courperose) HCL met pepsine gaan slikken. Dit ging lange tijd goed, maar sinds van de week ben ik daar intuïtief mee gestopt omdat ik vermoedde dat het wel eens mijn pijn kon verklaren (door dit tablet heb ik misschien teveel maagzuur binnengekregen?)..

Ik ben bezorgd.. Omdat de pijn verdomd heftig is en ik dus vermoedelijk bloed verlies via de ontlasting!

Wat kan ik doen? Moet ik de weekendarts benaderen (vast zinloos), of kan ik er vanuit gaan dat het een maagzweer is?

En wat kan ik voor vandaag al voor mezelf doen? Om de pijn te verzachten en het te genezen..

Ik vind de ontlasting maar beangstigend! En vermoed dus zelf dat het richting een maagperforatie gaat...

 
hoi Floortje, over je maagpijn; heel vervelend: pijn uitzitten in het algemeen: helemaal als je niet weet wat er scheelt.

Ik had afgelopen vrijdag ook ineens ergere pijn dan normaal onder mijn linkerribgebied, nu meer in mijn maaggebied en ik had weer eens een voedselvergiftiging te pakken volgens mijn behandelaar, naast een acute oorontsteking overigens.

Volgens mij is het goed dat je nu geen hongergevoel hebt: je lichaam wil even rust kennelijk.

Zwarte ontlasting kan ook ontgiftiging zijn (misschien meer donkergroen dan donkerrood?) ipv donker opgedroogd bloed poepen.

Zie hier hoe Mike zijn eigen donkergroene ontgiftigingsontlasting roemt https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-via-dierlijke-voeding

Ik heb het ook gehad trouwens, al weer een hele tijd geleden, die teerkleur.

Die huisarts: ik moet erom lachen (als de spreekwoordelijke boer met kiespijn), om die optie, pure frustratie over dat deze mensen het zouden moeten weten, maar het echt niet doen, maar het zal wel aan mij liggen.

Het concept ontgiftiging daar moet je bij een gemiddelde huisarts al echt niet mee aankomen, terwijl dat de basis is van alleen al ons spijsverteringssysteem.

 
maagpijn?

op een harde ondergrond (bijv. de vloer) op je buik gaan liggen, wil wel eens helpen voor een tijdje.

sterkte

 
Lievergezond, dankjewel!

Ik heb in het verleden eerder een maagzweer gehad ten tijden van mijn zware eetstoornis. Dus ik herken deze pijn wel..

Ik vind alle symptomen van overgeven/geen trek/ijzertekort en zwarte teerachtige ontlasting.. wel heel typisch.

Ik las over Mike dat hij eens ieman heeft genezen door haar zoethout, alfa liponzuur en b-100 complex.

Voor mij vormt de b-100 een probleem momenteel: ik mag geen b6 wegens verhoging van dit vitamine.

Qua huisarts: hah ik ben ook huiverig en zal geen medicatie aangaan. Het zal mij enkel gaan om eventuele bevestiging (scan?) zodat ik daarna zelf (met behandelaar en hier op forum) naar oplossingen kan kijken..

 
Mijn b12 was ook extreem hoog (dit kan volgens mij geen kwaad).

Morgen heb ik een afspraak met m'n behandelaar, dus tot die tijd zal ik maar even door moeten zetten..

Voorgaande keer was de maagzweer te overzien en heb ok een tijd lang moeten letten op koffie en alcohol.. Ook veel rusten (maar ik kon niet anders met m'n zware ondergewicht).. Toen had ik niet de (vermoedelijke) bloed in ontlasting..

 
Als je pijn hebt moet je een paar glazen water drinken .

Uit het boek Water je bent niet ziek , je hebt dorst .

 
Ik heb erge maagpijn gehad vooral s nachts/s morgens en het zou een bacterie geweest kunnen zijn oid. (?)

Verder herken ik geen symptomen die jij hebt.. maar ik las ergens dat Laurierdrop zou helpen...

Dat hielp dus echt!

Sterkte!

 
Quote:
Als je pijn hebt moet je een paar glazen water drinken .

Uit het boek Water je bent niet ziek , je hebt dorst .



Als ik iets doe, dan is dat het wel... meer dan wat ik nu drink, ga ik niet doen, dan komt het m'n oren uit ;-).

Quote:
Melkkefir schijnt ook heel goed te zijn tegen maagzweren.



Oh zeg, dan ga ik dat ook maar meer drinken, dat vind ik geen probleem... en lekker!

Quote:
Verder herken ik geen symptomen die jij hebt.. maar ik las ergens dat Laurierdrop zou helpen...



Dat is misschien ook wat Mike adviseert, maar dan zoethout (waar ik me al aan gewaagd heb)..

Morgen m'n behandelaar spreken en hopen op wat duidelijkheid, want dit vind ik toch wat eng, vooral omdat de pijn hardnekkig is!

 
Quote:
Als je pijn hebt moet je een paar glazen water drinken .

Uit het boek Water je bent niet ziek , je hebt dorst .


Ach ja, dr Batman en zijn water. Noem een willekeurige klacht op en wat is de remedie? Water. Yeah right, was het maar zo simpel.

Mike

 
Quote:
Ach ja, dr Batman en zijn water. Noem een willekeurige klacht op en wat is de remedie? Water. Yeah right, was het maar zo simpel.



Haha! Heerlijk sarcastisch Mike..

Wat raad jij aan?

 
Quote:
Drink een glas rauwe melk



Ik snap dat dat heel verzachtend is bij maagpijn, maar .. zal het ook genezend werken als het al daadwerkelijk een maagzweer is?

Dan was het allang voorbij gegaan ben ik bang..

 
Dag Floortje,

Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Laten we hopen dat het een verschijnsel van ontgiftiging door levertraan gebruik is. Misschien dat je maag overgevoelig reageert op de ommezwaai in het voedingspatroon van de afgelopen periode. Zelf had ik hier baat bij flink wat citroensap door de sole,...

Misschien heb je iets aan het volgende artikel

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/68672-maagzweer-wat-zijn-de-oorzaken.html.

Zelf ben ik geen voorstander van de medicijnen die in het vervolgblad aangereikt worden.

In de startpagina noemden ze trouwens ook melk als verzachtend middel, misschien dat dit een redmiddel voor je kan zijn.

 
FloortjeL, ik zat opeens te denken...... was je niet begonnen met floradix ? Want dat bevat veel ijzer en zorgt dus voor zwarte ontlasting. En ik kan me voorstellen dat dat ook niet lekker valt voor je maag ?!

 
Hoe gaat het nu Floortje, ik hoop wat beter. Als ik vroeger ziek was was ik altijd aan het spugen. Zelfs water kwam eruit. Sindsdien, bij wat voor klachten ik ook heb, even helemaal niets eten - drinken alleen iets waarvan je zeker weet dat het bevalt. Geef de maag een dagje rust. En daarna iets wat gemakkelijk te verteren is. Succes.

 
Quote:
Zelf ben ik geen voorstander van de medicijnen die in het vervolgblad aangereikt worden.

In de startpagina noemden ze trouwens ook melk als verzachtend middel, misschien dat dit een redmiddel voor je kan zijn.



Vivianne, wat jij zegt: geen voorstander van al die medicijnen!! Ik neem nooit meer chemische medische rommel en geloof in de kracht van voeding en de natuur. Maar toch bedankt voor de link!

Quote:
FloortjeL, ik zat opeens te denken...... was je niet begonnen met floradix ? Want dat bevat veel ijzer en zorgt dus voor zwarte ontlasting. En ik kan me voorstellen dat dat ook niet lekker valt voor je maag ?!



Haha, Zonne, dankjewel! Ik had vanmorgen mijn behandelaar aan de telefoon, en hij zei exact hetzelfde. Ik had zelf deze link ook al wel eerder gelegd, maar las nergens dat mensen hier last van hadden.. toch is het een bron van ijzer wat inderdaad iets doet met de darmflora. Dus, ik vermoed zelf.... dat dit het inderdaad moet zijn.

Mijn maag is sowieso ontzettend van slag, wat mij ook wel eens logisch lijkt met die berg supplementen wat ik neem. Gelukkig heb ik een schema hoe ik alles af kan bouwen, want het is echt teveel. Het is bijna een vorm van voeding geworden, het vult als een malle om telkens zoveel water in te moeten nemen om alles weg te werken.

Ook de floradix ben ik bijna mee gestopt, behandelaar zei ook dat ik de hoeveelheid moest halveren en z.s.m. mee moet stoppen. Binnenkort nog eens bloedprikken om te kijken of m'n ijzergehalte weer op peil is.

Nu m'n buik goed in de gaten houden, en wat jij zegt Liesje: soms de maag een dagje rust geven. Volgens mij is dat voor mij ook een goede... en niet moeilijk uit te houden, omdat hongergevoel echt foetsie is!

 
En dan vraag je je eigen af hoe het komt dat t zo slecht met je gaat. Je kan niet meer normaal eten door de berg supplementen en aan het begin van je verteringssysteem zit al een groot manco.

Zover ik weet heb ik nooit een ijzerprobleem gehad, maar toen ik laatst liet prikken op de schildklier is ijzer ook meegenomen. En dat erg goed, zelfs iets hoog voor een vrouw. En dat komt alleen maar door de voeding.

Maak voor jezelf een 0 punt, weg met de supplementen (wat is echt, echt nodig) en begin met je maag te versterken. En zo langzaam naar beneden werken. En zorg dat je vloeibaar vet binnen krijgt. Rauwe melk, bottenbouillon, enz.

Sterkte!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan