Een darmonderzoek onder narcose, wat kun je verwachten en wat vinden jullie ervan?

Wat doet U als er poliepen worden gevonden die kwaadaardig zijn?

 
In januari krijg ik een coloscopie. Hetgeen waar ik het meest tegenop zie is 4 liter laxeermiddel drinken en niet eten vanaf 14:00 dag ervoor. Nog tips om zo lang mogelijk een verzadigd gevoel te krijgen? Of valt hier niets tegen te doen aangezien je alles eruit spoelt met laxeermiddel?

Verder nog ervaringen?
 
Dat laxeermiddel staat bol van de aspartaam, ik zou zelf voor bitterzout kiezen, doet hetzelfde, maar zonder aspartaam. Bitterzout remt bij mij ook het hongergevoel trouwens. 4x 1 el in een glas water verdeeld over de tijd voor het onderzoek de laatste zo'n 3-4 uur voor het onderzoek zou het wel moeten doen tenzij je totaal verstopt zit, maar ik denk niet dat dat bij jou het geval is.
 
Dat is een goede tip Tanja! Maar denk je wel dat het even effectief is als colofort (laxeermiddel)?
 
Ik weet uit ervaring dat het zeer laxerend werkt en na 4 glazen poep je echt alleen nog water, tenminste de meeste van ons. Ik zou er wel water met sole bij drinken, zodat je je niet zo slap voelt, omdat je alle mineralen wegspoelt.

Ook bij de reguliere middelen is er geen garantie dat je leeg bent, ik ken een geval waarbij iemand terug moest komen omdat het niet effectief genoeg was en de dosis verhoogd moest worden. Vandaar dat ik erbij schreef dat je niet totaal verstopt moet zitten.
 
Dankjewel voor de tips! Verstopt zitten heb ik niet zo'n last van haha.
 
Hopelijk komt er iets uit! Dan kan ik gericht middels voeding (WAPF) e.e.a. aanpakken. Toen ik enkele weken terug ook aankwam met mijn klachten schreven ze voor Colestyramine (soort van bindmiddel, wat op lange termijn zorgt voor lagere opname van vitamines en weet ik niet wat). Natuurlijk aangegeven dat ik hiervan niet gediend was, en dat ik een onderzoek wilde. Maar ik moest dit perse 2 weken nemen. Dus ik heb het spelletje meegespeeld (niet genomen) en gezegd dat het niet werkte. Dus qua advies (als er iets uitkomt) verwacht ik ook helemaal niets. Maar een diagnose zou wel fijn zijn, zodat je gericht aan de slag kan.
 
Muis wil je dit echt weten? Heb je reden om te veronderstellen dat je poliepen hebt?
Als mensen het willen weten kan ik er een boek over schrijven. Neem anders maar contact op prive.
 
  • Leuk
Waarderingen: muis
Goeden morgen allemaal,
Muis misschien lezen hier mensen mee met vergelijkbare klachten die iets zinnigs kunnen zeggen.
Ik weet niets over aambeien en/of een colaps. Maar wel dat klachten aan de anus/endeldarm zeer zeer vervelend zijn. En liever geen operaties in dat gebied.
Zoeken op bv aambeien natuurlijk behandelen.
Is er een forum over aambeien/colaps.
De meeste mensen doen alles regulier behandelen dus daar vind je meestal geen oplossingen.
En dan tijd, ik ben de hele dag thuis en heb tijd om te zoeken maar hoe zit dat met jou?

Hoe zijn jouw klachten begonnen?
Wat doe je er nu aan?
Heb je een orthomoleculaire arts?
Is de ontl en bloed al eens onderzocht?
Heb je wel eens darmspoelingen gedaan?
Klinkt niet leuk maar ik doe het al 12 jaar. is in principe geen probleem.
 
 
wat is jullie mening uberhaupt over homeopathie? Ik werd gisteren totaal niet serieus genomen door mijn homeopaat in ieder geval.
 
Dan is het geen goede homeopaat. Zoek maar snel iemand anders.
Bekijk zijn website eens. Opleiding en zo.
In principe ga ik alleen naar artsen die de reguliere opleiding hebben gevolgd maar daarna een andere opleiding zijn begonnen. .
 
Dan is het geen goede homeopaat. Zoek maar snel iemand anders.
Bekijk zijn website eens. Opleiding en zo.
In principe ga ik alleen naar artsen die de reguliere opleiding hebben gevolgd maar daarna een andere opleiding zijn begonnen. .
hij heeft geen website. Het een ex huisarts trouwens. Maar juist daarom denk ik dat hij teveel vanuit het reguliere denkt.
 
Alvorens mensen een operatie krijgen van de darm en/of endeldarm krijg je allerlei onderzoeken. Ook van de lever en het hart enz.
Ik heb ze allemaal gehad.
Nu wil ik graag een fotografisch onderzoek d.m.v. een pil die je slikt en tijdens de reis door de darmen foto,s maakt.
Maar ze (ziekenhuis) doen moeilijk. Ze bieden wel spontaan? een coloscopie aan en/of meerdere onderzoeken die men gebruikt voor de darmen. Vaak ook met (ongezond) contrastmiddel slikken en/of inspuiten.
Ooit al eens in Alkmaar geweest en om een Echo gevraagd, kreeg ik niet maar wel een coloscopie aangeboden.
Dus ik zit een beetje na te denken over het een en ander.
Ik denk dat dokters zijn gebonden aan een protocol. Dit mag je doen en dat niet.
Dus de nu aan mij aangeboden coloscopie heb ik geweigerd. Waarom?
Kun je door in de darm te kijken zien waar zenuwschade zit. Ik denk het niet.
Kun je zien hoe snel ontlasting er doorheen gaat?
Ik denk het niet.

Als voedsel in de maag zit komt er een moment dat de maag leeg is
Dan hoeft er niet gewerkt te worden. Werkt de maag dan langzamer?
En hoe met de darmen?
Werken lege darmen minder snel? Geen idee.
Feit is wel dat bv veeeel fruit een bepaalde uitwerking heeft op darmen. maar misschien niet bij allemaal. Elk mens is uniek.
I
 
Tijdens mijn laatste bezoek aan de MDL arts werd mij een darm=onderzoek aangeboden. Kun je tijdens zo,n onderzoek zien waar de ontlasting blijft hangen?
Lijkt ne niet. Heb dit onderzoek dus geweigerd.
Huisarts vroeg of ze een intiem onderzoek mocht doen. Geweigerd.

Vandaag bij de neuroloog had ik zo,n intiem onderzoek verwacht maar ze vroegen er niet naar.
Ze vroeg wel of ik eventueel pijnstillers zou gebruiken (voor rugklachten) .
Ze was duidelijk niet gewend dat mensen geen medicatie gebruiken.

Ik krijg een MRI onderzoek aangeboden en heb ja gezegd. Maar ik twijfel of het zinvol is.
ze zien wel veel denk ik maar zien ze zenuwschade?
Zien ze Cauda ja of nee?
Zien ze ontl. die ergens blijft hangen?
Ik ga morgen maar hier en daar bellen met afd.voorlichting van een ziekenhuis.
Ik dacht zelf eerder aan een EEG. dat is meer een hersen-onderzoek voor zover ik weet.
Het is niet zo dat ik perse allerlei onderzoeken wil waarvan ik zelf denk dat ik er niets aan heb.
Ik denk wel dat ze in principe alle mensen onder 1 kam scheren.
Maar ieder mens is toch uniek?
 
Tijdens mijn laatste bezoek aan de MDL arts werd mij een darm=onderzoek aangeboden. Kun je tijdens zo,n onderzoek zien waar de ontlasting blijft hangen?
Lijkt ne niet. Heb dit onderzoek dus geweigerd.
Huisarts vroeg of ze een intiem onderzoek mocht doen. Geweigerd.
Vandaag bij de neuroloog had ik zo,n intiem onderzoek verwacht maar ze vroegen er niet naar.
Ik krijg een MRI onderzoek aangeboden en heb ja gezegd. Maar ik twijfel of het zinvol is.
ze zien wel veel denk ik maar zien ze zenuwschade?
Zien ze Cauda ja of nee?
Zien ze ontl. die blijft ergens blijft hangen?
Ik ga morgen maar hier en daar bellen met afd.voorlichting van een ziekenhuis.
Ik dacht zelf eerder aan een EEG. dat is meer een hersen-onderzoek voor zover ik weet.
Het is niet zo dat ik perse allerlei onderzoeken wil waarvan ik zelf denk dat ik er niets aan heb.
Ik denk wel dat ze in principe alle mensen onder 1 kam scheren.
Maar ieder mens is toch uniek?
En je vraagt dat niet als je daar bent ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.703
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan