Eczeem weg door hond

Micave

New member
Dit is een verhaal wat vreemd klinkt maar waargebeurd is, zelf heb ik geen idee hoe het mogelijk was maar het resultaat is goed.

Mijn moeder had altijd zeer veel last van eczeem op haar voeten. Toen ik nog een klein kind was had ze het al en ik kan mij herinneren dat ze van alles probeerde om eraf te komen. Toen ik 3 à 4 jaar was heb ik zelfs wiggelroedelopers zien lopen door huis en kastjes geplaatst zien worden tegen aardstraling. Natuurlijk heeft dat nooit geholpen voor het eczeem of mijn CARA en allergieën en de problemen van wie dan ook in huis. Ik weet nog dat ik als klein kind het al onzin vond en dacht wat die man met die houten stok doet kan ik ook. Ook alle crèmepjes en zalfjes zijn de revue gepasseerd tot 'helende' stenen aan toe.

Maar terug naar het onderwerp eczeem. Jarenlang had mijn moeder dus van alles geprobeerd maar niets hielp totdat onze hond als een bezettene ineens haar voeten begon te likken voor wel een half uur lang. Daarna heeft ze nooit meer last gehad van eczeem. Onze hond was geen likker normaal maar dit moest hij ineens doen ofzo.

Heeft Iemad enig idee wat er precies gebeurd is? ik weet alleen dat mijn moeders eczeem weg is ik vind dit altijd nog erg vreemd. Dus hopelijk heeft iemand hier een goede verklaring over goede bacteriën, enzymen of wat dan ook.

Thanks.

 
Overigens lijkt mij de conclusie dat een wichelroede loper onzin is, of het ontkennen van de invloed van aardstralen, alleen omdat dit bij jullie, blijkbaar, niet heeft geholpen, erg kort door de bocht.

 
Hoi Micave, ik weet niet precies wat er gebeurd maar het speeksel van honden reinigt de huid. Veel honden doen dit. Laat een groep mensen maar eens op blote voeten lopen en een hond erbij dan zul je zien dat hij verschillende tenen zal afslikken. Ook kan je honden leren aan te geven als er een ziekte aanwezig is en sommige kunnen ook kanker tumoren ontdekken. Ik zelf werk veel met honden en blijf me verbazen welke mogelijkheden ze beschikken.

 
@ dudink, van honden weet ik de ze op moleculair niveau kunnen ruiken. Heel bijzonder is dat. Ook weet ik dat honden inderdaad bij bepaalde ziektes een attack kunnen ruiken (bij diabetes bijvoorbeeld). Zijn geweldige beesten.

Ander grappig verhaal. Onze hond was altijd blij met gasten en was nooit agressief naar mensen toe. Slechts twee keer was hij agressief en die beide mensen hebben m'n moeder geprobeerd op te lichten

@dirtsa, dan is het voor ons onzin. Ik geloof dat je als klein kind instinctief al heel goed aanvoelt wanneer iets klopt of niet. Je verstand zit minder in de weg. Bij mij als klein kind ging mij BS detector af.

@mike, hoe werkt dat dan precies? Wat is eczeem en wat doe bacteriën en enzymen dan waardoor het probleem verdwijnt?

 
Het speeksel van een hond schijnt bacteriedodend te zijn. Een hondentong is vaak schoner dan een vaatdoekje wordt er wel gezegd :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.851
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan