Durianrider is weg.

Gadsie

New member
Ik dacht ik meld het even. Z'n youtube account beëindigd door youtube zelf. Misschien toch nog iéts goeds waar de media ons van probeert te beschermen :p

 
Waarom is dit het vermelden waard?

Nu hebben we een topic met een naam van iemand in de titel die totaal tegenovergesteld is van WP?

Lia

 
En dan nog mag hij zijn mening verkondigen ook op youtube, ookal ben ik het er niet mee eens. Dat heet vrijdeid van vermeningsuiting

 
Hij is niet weg, hij is alleen verwijderd van youtube en heeft ondertussen alweer andere youtube-kanalen.

Op zijn site zegt ie iets over rechtzaken en dan gooit youtube je er al snel af, volgens mij vindt David Wolfe hem "niet zo aardig"

Verder weinig over te vinden.

 
inderdaad een rare gast. Hij vertelt alleen wat over verhoudingen koolhydraten/vet/eiwit maar niks over mineralen en vitamines. En de bananen ook Australië zijn van slechte kwaliteit maar al die voedingstoffen die deze niet hebben en de banen in Amerika wel kan je vervagen door geraffineerde suiker?

Bij witte suiker gaat je bloed ook samen klonteren, dat zou hij ook eens moeten testen. Maar het lijkt mij geen wonder dat je zo de koffie kan laten staan (ik heb eerlijk gezegd nog nooit koffie gedronken) dit is ook heel erg stimulerend.

Andere veganisten laten tenminste nog de geraffineerde suiker weg.

 
Zijn eetpatroon gaat totaal in tegen waar ik zelf in geloof, maar ik vind het wel interessant.

Het lijkt alsof hij er best goed op gaat.

Hij is inderdaad ongeloofelijk dun voor de hoeveelheid calorieen die hij eet(ervanuitgaand dat hij inderdaad dagelijks zoeel eet.

Hij is eat mij betreft weliswaar te mager en heeft door gebrek aan eiwit nauwelijks spiermassa maar vetmassa heeft hij verbazingwekkend genoeg ook niet.

Iemands ogen zijn voor mij een belangrijke weerspiegeling van iemand gezondheid. Bloed doorlopen ogen wijzen op een zwakke lever en wallen onder de ogen komt vaak door zwakke bijnieren en schildklier.

Kijk in het dagelijks leven maar eens om je heen, zelden zie je mensen wiens ogen er gezond uitzien. De gemiddelde Nederlander eet dan ook waardeloos.

Maar als ik naar deze man kijk dan zie ik dat zijn ogen erg helder, wit, zijn en dat hij geen kringen/zakken onder zn ogen heeft.

Nogmaals, ik denk niet dat zijn eetpatroon gezond is maar ik vind wat ik aangaf over zijn gewicht en ogen wel interessant.

Bovendien zou ik wel wat kritischer willen kijken naar wat die bloeduitslagen zijn waar hij het steeds over heeft: wat is er precies getest en wat was daarvan de uitslag.

Ik zou graag horen hoe jullie aankijken tegen wat ik zeg over zn gewicht en ogen.

 
Ik weet niet hoeveel hij weegt, maar een aantal filmpjes van hem gaan er over hoe 'droog' hij wel niet is. Nauwelijks vetmassa. Dat klopt overduidelijk, maar hij heeft ook nauwelijks spiermassa. Je kan bijna zijn ribben zien. Dat vind ik er erg ongezond uitzien. Ook vraag ik me af hoeveel kracht hij heeft. Normaal gesproken is het heel moeilijk om sterk te blijven als je zo weinig vetmassa op je lijf hebt.

Wat jij zegt over de ogen vond ik ook al opmerkelijk toen ik wat filmpjes van hem keek. In zijn gezicht ziet hij er niet zo ongezond uit als je zou verwachten met dat eetpatroon. Waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voordat hij compleet instort.

 
Ik ben ook geneigd om te denken dat hij uiteindelijk wel zal instorten maar het voelt toch alsof we ons er dan makkelijk vanaf maken.

@Kaaskanlekkerzijn Meestal werkt suiker inderdaad heel stimulerend, dit duurt echter maar even, daarna krijg je de dip. Deze dip lijkt er bij hem echter niet te zijn.

Ik vraag me af of zijn welzijn te maken kan hebben met intermittent fasting? Ik weet niet of hij naast die gigantische smoothie verder eet gedurende de dag maar misschien combineert hij dit eetpatroon met een vorm van IF.

Hij heeft het hier niet over maar hij noemt wel een aantal keer watervasten.

Andere mogelijkheden zouden kunnen zijn dat hij er verder een gezonde stressvrije levensstijl op na houdt.

En mischien is deze manier van eten toch vrij voedzaam..

Ik geloof niet in het ideale dieet. Is WP voeding gezond? Ja. Is het de enige gezonde eetstijl? Ik denk het niet.

Volgens mij bestaat het ideale dieet niet en heeft elk eetpatroon zn voor en tegens die voor de een anders uitwerken dan voor de ander.

Dit dieet lijkt voor deze man bijzonder goed te werken, ik ben geinteresseerd in hoe dit zou kunnen komen en wil het niet te makkelijk af doe met "hij zal uiteindelijk wel instorten" omdat het zo radicaal verschilt van hoe de meeste onder ons eten.

Bovendien eet hij al 11 jaar vegan(volgens 1 van zn filmpjes)

 
Hier de site van Harly aka durianrider:

http://www.30bananasaday.com/

En dit is de site waar de slachtoffers van zijn idiote dieet bijeen komen:

http://30bananasadaysucks.com/

Een paar jaar geleden werd je nog gebanned op zijn site als je alleen maar zei dat je ook geraffineerde suiker neemt. Alleen busladingen fruit en een beetje groente is alles dat je nodig hebt. Nu hij het zelf ook niet meer trekt met fruit alleen, en dat waarschijnlijk al jaren niet meer doet, is hij maar begonnen aan te geven dat 100 of 250 gram geraffineerde suiker over je gesuikerde cereals ook goed is. Als back-up plan natuurlijk :wink:

Je wil niet weten hoeveel vooral jonge meisjes ten prooi vallen aan zijn ideeën en zich dan letterlijk bijna dood eten aan fruit en groente. Kijk maar eens op de beide sites.

 
Quote:
Een paar jaar geleden werd je nog gebanned ..



Dat noemen we voortschrijdend inzicht.. :cry:

 
Ik zie ook op zijn eigen site allerlei berichten van mensen die klachten hebben en er een stuk minder goed op varen dan hijzelf.

 
http://www.beyondveg.com/billings-t/special/raw-vegan-gurus.shtml

Quote:
Allegations that Durianrider made threats of physical violence against David Wolfe.


Quote:
Durianrider alleges that Wolfe engaged in sexual misconduct at a raw retreat.


Quote:
Durianrider posted a sarcastic parody video that criticized Wolfe and another guru (Daniel Vitalis).


Quote:
Wolfe alleges that a video posted by Durianrider is copyright infringement.


Quote:
Update, April 2012: David Wolfe’s attorneys sent a cease-and-desist letter to Harley.


Quote:
Durianrider/Harley Johnstone’s website is heavily censored; in reaction to this, an uncensored website has been setup where people can freely discuss his extreme diet and questionable behavior: 30 Bananas a Day … Sucks. Durianrider’s reaction to this new site has been to setup a fake Twitter account that pretends to be for the 30BAD Sucks website, and he uses it to issue vicious, hateful, dishonest tweets. (Remark: Way to go, Durianrider – a great example of vegan compassion in action!) Because it is uncensored, Durianrider occasionally posts on 30BAD Sucks; check this post (plus comments) for irrational and unhinged rants by Durianrider. Finally, here is Durianrider advocating forced, mass sterilization of people.


Quote:
Reports that Durianrider (Harley Johnstone) charges (Australian) $3000 for 30 days of coaching, and his girlfriend “Freelee” charges $650 for mentoring (use your browser search function; search for ‘$3000’ and ‘$650’ on the linked-to page). Typical of self-proclaimed raw gurus, Durianrider and Freelee have little or no credentials/training in nutrition. Note that these reports come from only 1 source at this time; additional confirmation (or contradiction) is welcome. Update April 2012: an additional report quotes a figure of $1750 for 30 days; the amount charged is in question.


Quote:
Allegations of misrepresentation by Durianrider. The allegations are well-documented via an email exchange with Durianrider.


Quote:
A few years on 80-10-10 have made Durianrider (Harley Johnstone) emaciated. Harley has said that people who follow his diet often look like meth addicts, so if he stays on the diet, is this his future?


Mike

 
Heb wat meer filmpjes van hem gezien. Pff, wat een irritant mannetje zeg!

Quote:
Iemands ogen zijn voor mij een belangrijke weerspiegeling van iemand gezondheid. Bloed doorlopen ogen wijzen op een zwakke lever en wallen onder de ogen komt vaak door zwakke bijnieren en schildklier.


Het was mij inderdaad ook al opgevallen dat hij er ondanks dat hij bijna leeft op suiker er best gezond uitziet. Zelf praat hij ook graag over paleo mensen die een klein beetje wallen onder de ogen hebben, en dus zwakke (bij)nieren. Voor hem dan weer gelijk bewijs dat low carb slecht is...

Maar codex, bedankt, je hebt me weer gemotiveerd om aanstaande vrijdag weer eens een ouderwetse leverreiniging te doen. Ogen (gek genoeg vooral rechts) is nog wel een zwak punt bij mij. Zijn snel geïrriteerd, of niet altijd mooi wit.

 
codexx, ik heb nooit behoefte aan koffie gehad. Maar ik denk ook dat het er mee te maken heeft dat hij die smoothie heel langzaam op drinkt en dus veel langer blijft stuiteren. En ik krijg uit dit ene filmpje ook de indruk dat de rest van zijn eetpatroon ongeveer hetzelfde is. Hij blijft dus altijd zo erg gestimuleerd op deze manier.

Maarten, Ik vind het ook wel een leuke discussie. Als het een topic op dit forum was met de titel, waarom gaat iedereen nu ineens rauw veganistisch eten. Dan zouden heel veel antwoorden er zo bij kunnen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan