duizelig

Dirtsa

New member
Ik ben regelmatig duizelig.. Dit wisselt van dag tot dag en is vaak 's ochtends het ergst.

Gister werd ik hier weer mee geconfronteerd toen ik even wat stof wilde wegblazen...pffff dit lukt me gewoon echt niet,.. na 1 keer blazen word ik helemaal ligt in mijn hoofd!

Waar komt dit vandaan? is het van de bijnieren? lage bloeddruk? waarschijnlijk zal het een combi zijn..

herkenbaar voor iemand?

 
Vandaag is me iets overkomen wat ik lang niet meer heb gehad! Ik heb geslapen tot 8 uur!!!! Normaal ben ik altijd om 6uur wakker en kan dan niet meer slapen.. vandaag dus erg luxe!

Ik heb wel vaak (zoals ook vanmorgen) last van stijfheid/ pijn in alle gewrichten.. Voel em dan echt een oud vrouwtje :(

Zondagochtend is mijn 'sportochtend' ik doe dan wat oefeningen met gewichtjes en wat yoga, had er helemaal geen zin in vanmorgen, toch gedaan.. Voel me nu wel wat beter..maar de stijfheid is nog niet weg..

Mijn lichaam heeft uberhaubt altijd lang nodig om te herstellen, heb ik gesport heb ik dagen lang spierpijn (lijkt wel alsof ik niets gewend ben!)

 
Mijn vriendin was voor ze met gezonde voeding begon ook vaak duizelig en bijna weekelijks viel ze wel een keer flauw. Volgens mij heeft het vooral temaken met een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen naar de hersenen. Sole heeft haar altijd goed geholpen als ze zich duizelig voelde. Tegenwoordig heeft ze hier gelukkig geen last meer van. Dat je het vooral in de ochtend hebt zegt natuurlijk ook wel wat. Dit is natuurlijk wel de tijd dat de bijnieren moeten starten..

 
Mijn lichaam heeft uberhaubt altijd lang nodig om te herstellen, heb ik gesport heb ik dagen lang spierpijn (lijkt wel alsof ik niets gewend ben!)

Dit had/heb ik ook altijd gehad. Vermoeid&zwaar gevoel in spieren. Nu kwam ik vandaag een artikel tegen over rol van magnesium in o.a. insulineresistentie. Daar werd dus o.a. in beschreven dat magnesium de spieren ontspant en dat een tekort hiervan kan leiden tot spierkramp/zwakte,lang herstel nodig etc. Laat het,in mijn geval nu ook zo zijn dat Lyme&co graag t lichaam van magnesium berooft. Misschien dat dat ook verklaart waarom ik nooit lenig ben.

 
Wat toevallig Ikke dat je over duizeligheid begint! Vrijdagmiddag bukte ik me heel diep voorover bij de koelkast en toen ik weer overeind kwam werd het bepaald zwart voor mijn ogen. Ik schrok daar erg van. Gisteren had ik een hele goede dag en vanmorgen zat ik bij Bagels, helemaal verdiept in een tijdschrift. Een kennis spreekt me aan, ik kijk omhoog en ik was zo duizelig als ik weet niet wat! Nou was het wel een beetje benauwd in die zaak. Maar wat is nou de oorzaak? Ik denk aan bijnieren, ijzergebrek, rode bloedlichaampjes, hyperventilatie.....Het viel me laatst al op dat ik wat duizelig was (alweer bij die koelkast). Sole neem ik genoeg dus dat kan het niet zijn. Mijn bloeddruk is het ook niet want die is afgelopen donderdag nog goedgekeurd 135/80.

 
Ik ben even uit de running geweest i.v.m. een haperende internetverbinding maar nu is alles hersteld!

Evan noemt precies de juiste oorzaak voor de duizeligheid: bijnieruitputting! Wie het boek van Wilson heeft gelezen zal weten dat als je plotseling omhoog komt vanuit een gebogen, liggende of zittende positie en dan duizeligheid ervaart je dan een te lage bloeddruk hebt, een van de symptomen van bijnieruitputting (te hoge bloeddruk is een symptoomn van een trage schildklier, wat ook de bijnieren als oorzaak kan hebben, omdat cortisol de schildklierwerking onderdrukt).

Rapunzel, je kunt me nog meer vertellen met je 'normale' bloeddruk, maar als je bloeddruk gemeten wordt is het een momentopname. De momentopname die je hier beschrijft is lage bloeddruk, geen twijfel over mogelijk. Dit zorgt ook voor onvoldoende zuurstof en andere voedingsstoffen die naar de hersenen gaan, zoals Evan terecht beschrijft.

Ikke, jij beschrijft verzuring van de spieren. Dit zijn fermentatieprocessen als gevolg van...zuurstoftekort. Die duizeligheid door blazen is...bijnieruitputting, lage bloeddruk en zuurstoftekort! Jullie beschrijven allemaal hetzelfde!

Mike

 
Toen ik gisterenochtend op stond en mijn glas H2O2 met sole wilde drinken, begon ik te transpireren en voelde me duizelig worden. Mijn hele lichaam werd onwel en ik moest naar het toilet. Daar heb ik met mijn hoofd diep tussen de benen mijn darmen geledigd. Mijn vingers tintelden en het scheelde heel weinig of ik zou flauwvallen. Koude klamme huid en het dreigde zwart te worden voor mijn ogen. Ik voelde me akelig en angstig. Na ong een kwartier zakte het een beetje. Ik heb mijn bloeddruk opgemeten en de bovendruk was maar 98 met een normale onderdruk van 79 en een hartslag van 57.

Ik heb enige uren later mijn avonddienst gedraaid, omdat ik me niet weer ziek wilde melden. Echter me de hele dag niet fit gevoeld. Mijn bloeddruk is weer wat hoger nu. Vanochtend 119/75 desondanks voel ik me met golven niet lekker.

Is deze flauwte en toch wel behoorlijk lage bovendruk een gevolg van (te hevig) ontgiften door H2O2, of heeft dat er niets mee te maken?

 
Ik ben wel benieuwd hoe het nu opnieuw gaat met de problemen van de mensen hier? Het is 5 maanden later :)

Soms heb ik dat ook wel eens, na lang zitten/lighouding, dat ik dan zwart voor me ogen kan zien maar de laatste tijd totaal geen last meer van eigenlijk. soms nog wel last van pezen/spieren in mijn voet of kuit die wel eens in de kramp schieten maar ook niet zo extreem.

 
Bosschje, wat jij beschrijft daar heb ik heel vaak last van gehad, diaree,klam zweet en ik viel altijd wel flauw. ( voorover van de wc op de grond, hierdoor al eens neus gebroken en deuk in wenkbrauw en blauw oog) Dit heb ik echter al jaren niet meer gehad, en dat wil ik heel erg graag zo houden, want dat gevoel is echt zo erg, ik dacht altijdd: volgens mij voelt het zo als je dood gaat. Wegzakken in een groot zwart gat.

Hoe gaat het nu met jou?

 
Boschje,

En jij vroeg laatst nog in de topic over H2O2:

Quote:
Is het mogelijk de H2O2 35% opgelost in water, in een (plastic) beker met deksel, mee naar mijn werk te nemen als ik een avonddienst heb? Of gaat dan de kwaliteit verloren.


Waarop ik antwoordde:

Quote:
Dat moet kunnen. Als je echter zo heftig ontgift kan het je natuurlijk ook belemmeren in je werkzaamheden. Deze inschatting zul je zelf moeten maken.


Je geeft in dezelfde topic aan dat je nogal heftig ontgift. Ik schrijf in antwoord daarop:

Quote:
Dat noemen we nou ontgifting. De gifstoffen laten los en wijzen met een grote vinger op de 'zere plekken'. Het nachtelijke zweten komt van bijnieren die het moeilijk hebben. Let er dus op dat je niet te veel te snel gaat ontgiften. Feit is in ieder geval dat de H2O2 je metabolisme verhoogt en het zuurstofgehalte in het bloed doet stijgen. Het lichaam kan pas bij voldoende zuurstof ontgiften, zoals je nu ook ervaart.


De conclusie moet zijn dat je de goden aan het verzoeken bent door je huidige (te hoge) inname van H2O2. De ontgifting verloopt te hard en te snel en te heftig. Minderen dus of misschien zelfs helemaal even stoppen. Dit is een te grote belasting voor je bijnieren. Een lage bloeddruk heeft te maken met onderactieve bijnieren.

Mike

 
Ik denk dat ik inderdaad wat naar de bekende weg gevraagd heb, Mike. Desondanks bedankt voor je advies. Ik ga minderen.

Ik hoop dat de adrenal wat aan slaat, dat neem ik nu toch al enkele maanden. ik neem aan dat adrenal de onderactieve bijnieren ondersteunen en/ of activeren?

 
Boschje, dat akelige verschijnsel wat jij daar beschrijft heb ik ook eens gehad, lang geleden. We zaten aan tafel. Mijn man had net chinees gehaald en vroeg aan me: 'smaakt het?' Net op dat moment kreeg ik dat akelige gevoel. Ik ben flauwgevallen. Dat was dus een vrij grappig antwoord. :) Toen ik even later weer bij kwam moest ik naar de wc en daar liep ik helemaal leeg. Mijn man heeft de huisarts gebeld en die gaf toen als verklaring dat de druk op de darm tijdelijk erg hoog was geweest en dat er daardoor te weinig zuurstof naar de hersenen was gegaan. Dat klonk wel logisch. Het is inderdaad een heel naar iets en je schrikt er behoorlijk van. Ik hoop voor je dat het niet meer gebeurt!

 
Quote:
ik neem aan dat adrenal de onderactieve bijnieren ondersteunen en/ of activeren?


Dat doet het, maar dat alleen al levert ontgiftingsverschijnselen op. In combinatie met H2O2 is het blijkbaar te veel voor jou om aan te kunnen op dit moment.

Mike

 
ik heb even een vraag over duizeligheid. Ik ken duizeligheid voornamelijk bij hypoglycemie en daar heb ik behoorlijk veel last van. ik ben veel meer kefir gaan drinken en yoghurtsmoothie in de morgen. Terwijl ik daarvoor niet zo veel zuivel nam.

Gisteravond na het eten kreeg ik vrijwel meteen een dip (hypoglycemie) weer wat gegeten, combinatie vet eiwit koolhydraten en was verzadigd maar de duizeligheid is gebleven. Die ging niet weg wat normaal wel het geval is. Volgende morgen was het weg en vanmiddag is het er weer en na weer wat eten blijft het. Gisteravond kreeg ik ook ineens flinke keelpijn.

Ik ben ineens heel moe en zie niet helder meer. ontlasting is ook wat hard.

Aan de andere kant is het gejaagde gevoel ook weg die enorme stress die ik had is echt met een aantal punten gedaald.

wat gebeurt er allemaal in m'n lijf?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan