Duitsland

Bund und Länder beschließen verschärften fünftägigen Oster-Lockdown

Dat betekent 5 dagen alles dicht, zelfs supermarkten. Alleen zaterdag 3 april mogen die zeer beperkt wel open zijn. Alles onder  #WirBleibenZuhause

https://www.zusammengegencorona.de/wirbleibenzuhause/

Ik ben benieuwd wanneer wij dit 'goede' voorbeeld zullen gaan volgen.

Nu kan men dus zeggen dat deze fase ingetreden is dat ook supermarkten dicht gaan. De stap naar helemaal dicht is volgens mij in aantocht.

Dorothé
 
https://www.dagelijksestandaard.nl/2021/03/wild-om-zich-heen-slaande-angela-merkel-gaat-vol-coronadictator-gooit-heel-duitsland-volledig-op-slot/

Het land gaat vanaf 1 april tot en met 5 april potdicht. Iedereen wordt gevraagd binnen te blijven en bijna alle winkels moeten de deuren sluiten (voedselwinkels mogen alléén op zaterdag (3 april) open!).

Het is zelfs niet helemaal zeker of Duitsland na die vijfdaagse periode wel weer open gaat, want als het aantal besmettingen in een stad of regio daar boven de 100 (per 100.000 inwoners) blijft, dan zit een versoepeling er wat Merkel betreft niet in.

Dit is natuurlijk niet alleen voor Duitsland slecht nieuws, maar ook voor Nederland. De kans bestaat namelijk dat ons demissionaire kabinet zich nu ook genoodzaakt voelt om nóg harder op de rem te trappen, aangezien de laatste coronacijfers hier ook zwaar beroerd zijn. En vanuit Den Haag wordt altijd naar Berlijn gekeken alsof dat het gidsland bij uitstek is. Laten we hopen dat ons kabinet niet net zo gek geworden is!

Dorothé
 
Mooi vooruitzicht!
De verwachting is dat alles tot pakweg juni/juli 'gewoon' (gedeeltelijk) dicht blijft. De Jonge zegt dat de weg terug op een "veilige en gecontroleerde manier" moet. Vul in: apps met vaccinatie bewijzen en test bewijzen om toegang te verlenen tot restaurant/café, scholen, theaters, concerten, werkgevers?, etc. etc.


 
Tegen juni/juli heeft iedereen die het vaccin wil zowat de mogelijkheid gehad om zich te laten vaccineren. Dan kan de maatschappij weer open op een veilige gecontroleerde manier.

Daarom wordt de Jonge nijdig als de vaccinatie bereidheid door "desinformatie/fake nieuws" omlaag dreigt te gaan.
Des te hoger de vaccinatie bereidheid des te hoger het percentage van de bevolking dat straks via apps met vaccinatie en test bewijzen het 'nieuwe normaal' in kan gaan. Des te hoger dat percentage is des te kleiner de groep achterblijvers, des te meer kans van slagen het 'nieuwe normaal' zal hebben.
 
Volgens Dave (X22) is hier iets anders aan de hand. Hij spreekt over een 'operation' en hint hiermee naar een militaire operatie in Duitsland. Bedenk dat de Amerikanen dat land nog steeds officieel bezetten! En ik weet niet hoe het in jullie kant van NL is, maar hier in Nijmegen hoor ik zo goed als dagelijks nog steeds helicopters en gevechtsvliegtuigen overvliegen. Nu al een jaar lang! Ik denk dat we voor een ontknoping staan, dus wanhoop niet!

Mike
 
Merkel schrapt 'paaslockdown' na storm van kritiek

BUITENLAND
BERLIJN - Bondskanselier Angela Merkel schrapt de'paaslockdown' na een storm van kritiek. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.

Merkel overlegde woensdagmorgen onverwacht opnieuw met de deelstaatpremiers. De krant Bild sprak verrast over een 'Blitz-Gipfel' die om 11.00 uur zou beginnen.

In de eerste uren van dinsdag hadden de deelstaatpremiers samen met Merkel uiteindelijk besloten de coronamaatregelen strenger en langer te maken en het land vrijwel stil te leggen rond Pasen. De verontwaardiging daarop bleek groot en Merkel heeft daarom extra overleg ingelast.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/442867140/merkel-schrapt-paaslockdown-na-storm-van-kritiek?utm_source=(direct)&utm_medium=webpush
 
Zie je hoe het werkt? Ze kunnen niets doen wat wij niet toelaten, dit stopt als wij het stoppen. Nu zie je hoeveel macht We The People werkelijk hebben. Zij zijn in de minderheid, wij in de meerderheid. Zij werken voor ons, wij niet voor hen.

Mike
 
Zelfs de NOS meldt het

https://nos.nl/artikel/2373909-bondskanselier-merkel-schrapt-paaslockdown-en-gaat-diep-door-het-stof.html

Dorothé
 
Ik heb af en toe de duitse zender ook aan en had het al gehoord van die lockdown en Merkel. Duitsers die worden gevraagd zijn allemaal flink boos over alles wat er gebeurt.

Merkel heeft duidelijk haar hand overspeeld  en het resultaat zal zijn dat de duitsers nog veel  kwader worden.

Via mijn moeder hoorde ik dat mijn Opa ooit dienst geweigerd heeft 1914-1918 en bijna gevangenisstraf had gehad. De duitsers hebben verleden van 1940-1945. Onderschat ze niet.
 
Mensen die negatief zijn getest mogen dan weer een bezoek brengen aan de bioscopen, sportcentra en restaurants. Ook worden openbare bijeenkomsten met maximaal tien personen weer toegestaan.

Saarland kocht eerder in de pandemie miljoenen coronasneltesten aan. Die worden gratis verstrekt op honderden plaatsen. Wie straks naar restaurants of bioscopen wil, heeft volgens christendemocraat Hans een negatieve testuitslag van diezelfde dag nodig. Zo'n sneltest kan volgens de politicus ook de weg vrijmaken voor andere activiteiten, zoals in de tuin barbecueën met buren of afspreken op een terras.

Hans waarschuwde wel dat versoepelingen ook weer teruggedraaid kunnen worden. Er wordt ingegrepen als het aantal besmettingen te snel stijgt.

Duitse deelstaat Saarland verruilt lockdown voor teststrategie
 
Niet te snel juichen dus, want dit soort 'vrijheid' is nog steeds voorwaardelijk. Onthoud dat ons deze vrijheden reeds vanaf de geboorte door God gegeven zijn, net als deze planeet en dit leven. Het is volkomen satanisch om ons dit geboorterecht af te nemen en ons vervolgens mondjesmaat terug te geven op basis van restrictieve voorwaarden. De mensheid moet leren dit satanische principe te doorgronden, dat uitsluitend doorgang kan vinden op basis van onze medeplichtigheid. Dit stopt als wij het stoppen, we hoeven helemaal niet terug te vragen wat ons reeds toebehoort!

Mike
 
Ik zie dat Pymander me voor was. Maar zo'n uitspraak mag best nogmaals onder de aandacht gebracht worden!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan