Droge verstopte neus en verband

Aby

New member
Ik ben door bijnieruitputting nu overgegaan op ander gezondere voeding. Veel superfood (hennep,lijn,chiazaad, maca,camucamu,cacao, spirellapoeder). Daarnaast havermout en groentesmoothies en geen brood, geen lactose en gluten.Van dokter gebruik ashwagandha. Nu merk ik sinds een week dat ik zeker meer energie terug heb, maar weer slechter slaap ook vanwege droge dichte verstopte neus, maar niet verkouden. Iemand tips? Moet ik wat weglaten uit de voeding? En wat doet ashwagandha?
 
Dag Aby, welkom.
Ik kan je aanraden het ebook van Mike over bijnieruitputting te lezen. http://www.uitdaging.net/gezond/hormonen_disbalans.html

Wij zijn hier meer van de traditionele voedzame keuken en baseren ons op het onderzoek van Weston Price (vandaar de naam van het forum ?).

Ik zou eens gaan snuffelen op het alleen lezen gedeelte of op voedingisgezondheid.nl, waar veel info van het forum bij elkaarwa staat. Je zult zien dat wij er een heel ander lijstje "superfoods" op na houden ?

De ashwaganda is een adaptogenen kruid welke in principe regulerend kan werken bij stress/uitputting.
 
Ik heb wel een goede tip voor je: stop met de 'superfoods' en groentesmoothies en ga echt voedsel eten volgens de Weston Price-principes. De tip van Tanja om je hierover in te lezen is een goed begin.

Mike
 
Dank jullie wel!Inmiddels het e-book van Mark doorgelezen. Veel wordt duidelijk dat ik hier al heel wat jaren mee rond loop. En weer bevestigd in wat ik zelf al voelde. Niet voor niets bij mijn antroposofische huisarts op aangedrongen om 24-uurs test te doen, alhoewel het bij het lezen van e-book dit in twijfel wordt getrokken. Het was voor mij nu wel een wake-up call, dat ik de boel over een andere boeg moet gooien. Wat ik wel heel lastig vindt is de verschillende kijk op dit verschijnsel. De energieke vrouwen academie van marjolein dubbels, jurglen zwaan met zijn healthylife, overigens geeft hij de link naar dit forum, is voor mij die nu net te horen heeft gekregen van bijnieruitputting het een heel gepuzzel van wat moet ik nu eten om hopelijk mij zo snel mogelijk weer fit te voelen. Het is redelijk onoverzichtelijk. Natuurlijk doe waar je je goed bij voelt hoor ik zeggen, maar een handvat is best handy maar ja welke moet je pakken :). Heb inmiddels ook het boek van James Wilson gekocht. En ga 4 maart naar endocrinoloog, hoewel ik daar niets van verwacht, alleen misschien of ik het inderdaad heb.
 
Het beste handvat is het ebook van Mike met de daarin genoemde suppletie en in vervolg eventueel het boek van Wilson ter verdieping van wat stof.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan