@fatsnotbad
@henkie
Ik ben heel benieuwd wat jullie van het Amerikaanse staatsbezoek aan China denken.
Mijn grote vraag is met welk doel Amerika is vertrokken.
Als je het buitenlandbeleid van de afgelopen tijd bekijkt zie je een totale minachting voor China en bondgenoten. Maduro ontvoerd, Iran gebombardeerd, Rusland aan het lijntje houden en China's energietoevoer afknijpen.
Het lijkt er op of de VS zich onoverwinnelijk waant. Dan kun je afvragen waarom ze überhaupt de moeite doen om met China te gaan praten.
Alvorens het bezoek plaatsten Trump's kabinet en familie leden allemaal slijmende berichten over China. Over Taiwan doet Trump geen uitspraken en hij gaat met alles akkoord.
Het lijkt er ineens op dat Amerika het belang van een normale verstandhouding met China inziet. Tegelijkertijd schofferen ze China met die tracksuit foto actie van Rubio en allerij faux passes en tegenstrijdige verklaringen.
Zou Amerika naarstig opzoek zijn naar Chinese investeringen om de economie overeind te houden? Ik denk eerder dat ze gewoon ouderwets Amerikaanse bedrijven de Chinese markt willen laten veroveren. Hoe dan ook is de verwarring die ze veroorzaken onderdeel van een plan.
The Patriot Voice schreef dat Trump al die tech CEO's op excursie heeft meegenomen om het social credit system te bestuderen en in Amerika te reproduceren. Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk gezien dit minder voorstelt dan we denken. Diverse Amerikaanse bedrijven en geheime diensten beschikken ook al over genoeg surveillance technologie om meteen aan de slag te gaan.