Dosering Magnesium en Zoutflush

marjolein6983

New member
Hai hai,

Sorry voor mijn vele vragen; zit nog maar een paar dgn op dit forum en gooi jullie met de ene na de andere vraag om de oren... :-) Maar door alles wat ik hier lees, komen er soms toch nog wel wat vraagjes boven... ;-)

Allereerst dosering van magnesium; wil dit gaan verhogen om zo te kijken of mijn stoelgang verbetert. Neem nu 2 x dgs ('s ochtends en's avonds) 1 tablet van 100mg magnesiumtauraat. Zit nu te denken om 2 x 2 te nemen, is dit oke of wordt teveel? Dacht dat je van magnesium niet snel teveel kon krijge omdat iedereen tegenwoordig een tekort heeft. En is het voor de werking op de stoelgang beter om alles in een keer in te nemen of om de dosering te spreiden? Denk zelf nl dat alles ineens beter werkt, dat is tenminste mijn ervaring met een hoop dingen...

En de zoutflush kun je dat dagelijks doen of liever niet? Heb dit vanmorgen geprobeerd ook voor de stoelgang. Na 1 glas was ik echt kotsmisselijk 2e glas maar voor de helft op gekregen. Later de rest... :-( Hoop dat dit went...

Alweer heel erg bedankt voor jullie reacties. Moet wel zeggen dat iedereen hier heel erg behulpzaam is! Dat is echt zo fijn als je zo zoekende bent en toch ook wel enigszins wanhopig begint te worden... :-( Heb ik de laatste jaren heel anders meegemaakt, foute adviezen, niet luisteren naar wat je zegt en wel dikke rekeningen schrijven... :-( Maar ja je probeert al wat...

 
Magnesium hoeveelheden kan je misschien beter gewoon even googlen. Elke vorm van magnesium wordt ook in verschillende hoeveelheden opgenomen namelijk.

 
Ga naar de site van de paardendrogist, daar bestel ik altijd 1500 gr magnesiumcitaat....super kwaliteit en super goedkoop !!

 
Wat de zoutflush betreft, iedereen reageert anders. Iedere ochtend 1 glas kan ik verdragen, maar laatst 3x een bekertje ging ik te veel van naar het toilet. Er zijn hier mensen die alles door elkaar drinken in de ochtend, durf ik zelf niet te proberen om allerlei stoelgang-problemen te voorkomen. Voorzichtig ophogen en dan maar zien wat er gebeurt. Had je soms teveel zout in het water? dat je misselijk werd? Het hoeft maar lichtzout te smaken.

 
Van magnesiumtauraat heb je minder nodig dan van andere vormen, omdat hetbeter opneemt. Toch verwacht ik dat je merkbaar resultaat zult ervaren doorbijvoorbeeld 3 x 2 te nemen. Neem in ieder geval minimaal 2 voor het slapen gaan. Dat komt een ontspannen nachtrust ten goede. Teveel magnesium zal niet snel gebeuren, bovendien wordt het gewoon, net als vitamine C afgevoerd als je echt meer binnen zou krijgen dan nodig is.

 
Van magnesiumtauraat heb je minder nodig dan van andere vormen, omdat hetbeter opneemt. Toch verwacht ik dat je merkbaar resultaat zult ervaren doorbijvoorbeeld 3 x 2 te nemen. Neem in ieder geval minimaal 2 voor het slapen gaan. Dat komt een ontspannen nachtrust ten goede. Teveel magnesium zal niet snel gebeuren, bovendien wordt het gewoon, net als vitamine C afgevoerd als je echt meer binnen zou krijgen dan nodig is.

 
Sorry, ik verwarde de zoutflush met een glas Sole. Na 3 kleine bekertjes Sole ging ik ook naar de WC, maar dan ,s-middags pas. Diaree-achtig.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan