Dosering jodiumtabletten

Foodprocessor

New member
Ik heb een vraag mbt jodiumtabletten. (weet niet of ik het hier in het juiste deel post).Ik heb bijnieruitputting en hypothyroïde.

Ik neem Jodiumtabletten van 220 mcg. In eerste instantie één per dag. Daar heb ik erg van gehyperd en ook meteen gewicht van verloren. Daarna verkreeg ik er geen enkel effect meer mee. Ben dan selenium beginnen bijnemen, maar geen verschil. Ben dan gaan verhogen naar twee pillen per dag, zonder enig resultaat. Vandaag heb ik me gewaagd aan drie pillen maar dan zit ik al aan 440 mcg. Ik merk geen enkel resultaat. Ik volg nu al een tijdje het bijnieruitputtingsprogramma rond voedsel dat ik hier en in het e-boek van Mike vond, maar ik verlies geen gewicht. Ik heb wel veel energie en zelden pijn. Af en toe nog spijsverteringsproblemen, meestal als ik eet/drink wat niet volgens de voorschriften is.

Is het ok als ik per dag 660 mcg met selenium inneem of is dat teveel? Voor mij is het moeilijk om dat op te zoeken want ik lees dat de meeste mensen druppels gebruiken. Hoe reken ik dat om?

Kan het kwaad om zoveel te nemen?

Dank alvast voor de reacties.
 
https://www.fatsforum.nl/forums/topic/jodium/

1 druppel lugols 5% levert 6.25mg jodium
Er wordt hier aanbevolen 1 druppel 2x per week

1mg = 1000mcg
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=1mg in mcg

"Are there nutrients I should take before going on iodine? Do I need selenium? Experts on the use of iodine state there are key nutrients one should take to counter the detox of bromides, chlorine, fluoride that iodine will promote, as well as block negative reactions to iodine. Many start these one month before introducing iodine:

Vitamin C (the highest amount you can tolerate, which is into the thousands of mg)
Magnesium (400 mg daily),
Selenium (400 mcg maximum) and unrefined Sea Salt ( 1/2 – 1 tsp of salt as part of the supplementation, once a day and for three days maximum. If you go longer than that, iodine will need to be reduced and the liver/detox pathways supported).
"
http://www.stopthethyroidmadness.com/iodine12345/

In jouw geval is het wat lastig omdat je last heb van je schildklier, gebruiker 'Pike' heeft mogelijk betere antwoorden.
 
Is 2 x per week 1 druppel hoe dan ook een goed idee? Ook als je niet weet hoe het met je jodiumgehalte gesteld is? Ik zie het vaak voorbij komen en zou het best willen innemen, maar er is niets gemeten op dat vlak.
 
Dank voor je hulp, @eatsleep.

Ik ben niet zo goed in rekenen. Dus als ik het uitreken betekent dat 1 druppel 2X per week 6,25 mg x 1000 = 6250 mcg x 2 = 1350 mcg per week. Nu neem ik 660 mcg per dag dus ik neem veel te veel als ik het goed begrijp. Bovendien heeft het geen effect, ondanks dat ik dagelijks magnesium, selenium, vitamine c, sole en zink inneem.

Er komt nog bij dat de dagen dat ik inspanning lever (twee keer per week salsales en soms beetje fietsen of kleine wandelingen, iets wat ik vroeger totaal niet kon en nu gelukkig al wel) ik elke keer minstens twee kilo verdik en het minstens drie dagen duurt eer dat terug weggaat. (lastig want ik kan dan bepaalde kleding niet meer aan, die daarvoor niet eens strak zat)

Om het even wat ik eet (heel veel of heel weinig) of welke inspanning ik lever, er gebeurt niets met mijn lichaam. Ik ben nog nooit zo dik geweest als nu terwijl ik vroeger nooit meer dan 62,5 kg woog, een gezond gewicht. Nu weeg ik tussen de 66 en 68 ongeacht wat ik eet of doe.

Het enige wat ik heb zien verdwijnen met de sole is waterophoping, een groot deel van mijn buik is weg en de pijn in mijn voeten en handen (oedeem) is ook weg.

Ik zou graag een manier vinden om mijn metabolisme terug in gang te krijgen, maar heb dus niet de indruk dat jodium helpt.

Misschien heb ik niet genoeg geduld, ik ben nog maar sinds november bezig met ander voedingspatroon. En toch al wel 20-tal symptomen onder de knoet gekregen, dus ben niet ongelukkig.

Alle tips welkom.

Ik zal de links hierboven ook eens van dichtbij bekijken.

Groet,



 
Ik ben niet zo goed in rekenen

No shit, ;)


6250 mcg x 2 = 1350

Uuuh nee. 2 x 6250 =12500 dat is bijna een factor 10 verschil.
Met twee druppels lugols per week neem je bijna drie keer de dosis die jij neemt.

Je hebt bijnieruitputting en een trage schildklier zeg je.
Slik je hier wat voor en hoe is die diagnose gesteld als ik vragen mag?
 
Is 2 x per week 1 druppel hoe dan ook een goed idee? Ook als je niet weet hoe het met je jodiumgehalte gesteld is? Ik zie het vaak voorbij komen en zou het best willen innemen, maar er is niets gemeten op dat vlak.

De experts zijn het daarover oneens dus je zal daar je eigen onderzoek in moeten doen en dan je conclusies trekken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan