Dosering Adrenal

G

Guest

Guest
Hoi,

Anderhalve week geleden ben ik gestopt met Adrenal, omdat ik me al een tijdje nogal gejaagd voelde, ik erg ongemakkelijk reageerde op iedereen, maar dat opgejaagde gevoel was wel de hoofdoorzaak dat ik stopte.

De adrenal werkt erg goed bij mij heb ik nu gemerkt, gaan pijn meer (ook in combi met mijn voeding) beter slapen en niet meer moe. Die pijn, vermoeidheid en het slechte slapen zijn nu weer terug, dus afgelopen woensdag ben ik weer begonnen.

Kan het zijn dat de dosering te hoog is? Of dat ik teveel in 1 x neem? Maak je nou met de inname van adrenal ook meer adrenaline aan? Komt daar dat gejaagde gevoel vandaan? Ik dacht dat ik dat hier ergens had gelezen. Ik weet dat het bij iedereen anders werkt, maar ik hoop op wat reacties en ervaringen van anderen.

Ik slik 3 capsules per dag, s'morgens bij het ontbijt. Nu wil ik gaan proberen om er 3 x daags 1 te nemen bij de maaltijd, in de hoop dat ik dan van dat gejaagde gevoel af kom.

Ik ga er in ieder geval vanuit dat de pijn straks weer weg is. Nu dat gejaagde gevoel nog...

 
Je krijgt inderdaad teveel adrenaline binnen. Ik denk dat je het antwoord geeft op je eigen vraag en de dosering inderdaad te hoog is. Ga terug naar 2x per dag of zelfs 1x per dag en kijk wat er gebeurt.

Mike

 
Thanks Mike, ik had het zelf al bedacht, maar de bevestiging is wel fijn. Denk je dat ik het na een week wel kan opbouwen? Of zou het zo zijn dat ik gewoon niet meer kan hebben. Ik ga het wel proberen, maar ook hier weer... Beetje bevestiging is fijn.

 
Als je je goed voelt bij een dosis, dan zou ik voorlopig even niet meer opbouwen of afbouwen. Een tijdje stabiel blijven, zodat de bijnieren lekker bij kunnen komen. En vervolgens heel langzaam afbouwen. Dan kan je goed voelen wat het met je doet.

Ik hoop dat je snel van het opgejaagde gevoel af komt en pijnvrij door het leven gaat!

 
Ik slik zo'n 3 x 2 daags adrenal en verneem er helemaal niets van, ja alleen dat ik 's nachts niet meer wakker wordt, voor de rest voel ik nog steeds de moeheid overdag.

 
Je bent in ieder geval in staat om in de nacht door te slapen. Nu nog zorgen dat je in de nacht ook daadwerkelijk genoeg uitrust om uitgerust wakker te worden. Ik denk dat dit ook een proces is waar best een tijdje overheen kan gaan. Hoelang gebruik je nu adrenal Wilma?

 
Iedereen is anders he Wilma, ik had zo'n beetje alle voordelen van adrenal. Geen pijn, niet meer moe, beter slapen, uitgerust wakker worden, betere concentratie, meer energie, maar dan gejaagde gevoel was wel heel vervelend, nu eerst maar eens kijken wat 1 per dag met me doet... Kunnen we altijd nog ophogen.

 
@Pommetje,

Ik schoot ook uit de bocht met 3x2 adrenals per dag.

Ik heb het teruggebracht naar 1x1 per dag. Kijken of dit beter valt.

Ik vind het wel belangrijk om te gebruiken vanwege de ondersteunende werking op de bijnieren.

 
@wilma2109

Met uit de bocht schieten bedoel ik: snel geïrriteerd en snauwerige reactie.

@rateltje

Ik ben eerst helemaal een week gestopt en nu sinds een paar dagen weer begonnen met 1 per dag. Ik heb niks lichamelijks gemerkt in de adrenal-vrije periode. Of het mijn reactie en irritatie heeft verminderd weet ik ook niet omdat ik tegelijkertijd natuurlijk ook erg gefocust ben op bewust niet meer geïrriteerd en snauwerig reageren.

 
Jullie weten wel dat Mike zegt dat je bij zulke reacties ( geirriteerd reageren etc ) misschien beter een bijnierschors supplement kan slikken ?

 
Even een hele andere invalshoek die nu bij me binnenkomt als het gaat om geïrriteerd en dergelijke zijn als je je bijnieren begint te ondersteunen met adrenal.

Kan het niet zo zijn dat als je je bijnieren voedt, deze je ook gaan dwingen tot meer rust? Rust op alle gebieden? Je wordt assertiever naar anderen toe die een beroep op je doen wat je eigenlijk niet aankan op dit moment. En aangezien dit niet in je patroon past, want we zijn altijd gewend geweest om ja en amen te zeggen en door te racen, ervaren we dit als negatief.

Los van de adrenal heb ik dit vorige week ervaren. Ik had te veel gewerkt, tenminste, in een andere cyclus en mijn stuitje had daarom te weinig hersteltijd gehad tussen de diensten. Gevolg: kortaf tegen de jongeren, kort lontje en weinig ruimte voor wat dan ook. Waarom? Ik had gewoonweg pijn en moest rust hebben. Ging over mijn eigen grenzen heen en kreeg te horen: "ben je chagarijnig ofzo?" We mogen ook helemaal niets!"

Kan de adrenal ook niet zoiets voor ons doen? Laat de bijnieren "spreken" en ons daardoor naar onze eigen patronen kijken?

 
Mooie invalshoek en zeer waar, Alexandra! Had ik je al verteld dat ik de laatste tijd heel blij met je ben? 8)

Mike

 
Hahahahahaha *bloos* :oops: dank je wel Mike.

Even ter aanvulling, je kan ook wel echt adrenaline"rush" ervaren. Dat je lichamelijk een reactie krijgt van spanning, schrikreactie zonder dat er iets gebeurd of dat er een bewuste gedachte aan vast zit. Dan zit je in mijn ogen aan een te hoge dosering of aan een verkeerd middel. Ik heb dit ook ervaren, maar weet niet meer in welke context. Heb het wel ergens op het forum beschreven, maar geen zin om dat terug te gaan zoeken.

 
Dat is inderdaad een interessante invalshoek! In een ander topic heb ik vermeld dat ik rustig met adrenal wilde beginnen omdat ik niet zeker wist hoe ik erop zou reageren en ik mijzelf wel in de hand wil blijven houden. Ik noemde t woord labiel, verkeerde woordkeus, maar waar ik van was geschrokken was mijn reactie afgelopen weekend (ik slikte toen nog geen adrenal maar was wel ongesteld geworden na zo'n anderhalve maand wapf eten). Ik wist niet wat me overkwam qua emotionele toestand, voelde me enorm opgefokt en heb zaterdagavond een vervelende buurman van me bijna een klap verkocht toen hij een nare opmerking maakte en zondag heb ik zo ongeveer de hele dag gehuild. En ik was dus bang boor de reactie die adrenal evt zou kunnen hebben. Tot nu toe gaat het echter nog goed dus misschien noet ik het ook maar iets ophogen. En als je inderdaad assertiever wordt en meer voor jezelf opkomt, dan maar wat bits, daar is niks mis mee!

Wat ik trouwens wel merk is dat afgelopen week m'n geheugen ook even wat minder was.

 
Angst heeft de boventoon. Laat dat nou ook een teken zijn van bijnieruitputting... Angst geeft stress en stress maakt het balletje rond.

Je bent bang om de controle te verliezen door het gebruik van adrenal, maar zonder adrenal wil je gaan vechten met een buurman? Hmmmm, volgens mij was je al labiel en wil je op voorhand de adrenal de schuld geven. Je maakt je wel heel erg druk... Als je van een afstandje naar je post kunt kijken, zonder de emotionele lading die het voor jou heeft, dan zie je misschien wel net als ik er toch stiekem de humor er wel van in.

Succes! En blijf uit de buurt van boze buurmannen :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan