doorzichtige tanden

Zonne

New member
Mijn tanden zijn gedeeltelijk doorzichtig. Nou niet echt natuurlijk, maar je ziet wel verschil. Ik neem aan dat dit door demineralisatie komt ?

En hoe los ik dat op zodat ze weer gewoon van kleur worden ?

Ik zit maar te wachten en wachten op het boek van Ramiel Nagel, maar ik wil ermee aan de slag. Dus wie heeft tips ?

Ik gebruik inmiddels sole, skate liver oil en butter oil ( totaal 4 capsules ) en geitenmelkkefir....

 
Zonne lees wat Remco alias Pike doorgaf:

In zijn boek heeft Ramiel het iig ook over bone broth en merg als zeer goed voor remineraliseren en kaas van rauwe melk.

Bij mij heeft het wel geholpen om bepaalde plekken bij de tandhals weer helemaal hard te maken.

Ik heb dus ook die levertaan met boterolie gebruikt, bone broths, merg (af en toe) en geregeld rauwe kaas (remeker).

En vooral ...Lever!

Ramiel eet deze rauw maar gebakken is een zeer goeie tweede.

Dus:

royal blue ice

lever

merg

bone broth

rauw melkse kaas en/of melk

Met dit alles moet het lukken, oh ja ook geen granen.

Gr.Remco

https://www.fatsforum.nl/topic/tandarts-3-kleine-gaatjes/page/2

 
Oei, dat laatste zinnetje ....... Ik ben al aan het proberen om af te bouwen hoor ( brood dus ) Eerst nog eens ergens rauwe melk zien te krijgen en naar de lidl voor yoghurt. ALs ik dat kan verdragen ben ik al een stapje verder weg van brood.

Soep van merg etc eet ik idd ook al.

Dank je wel voor je reactie in ieder geval !!

Zie je dan ook echt dat je tanden weer wit van kleur worden trouwens ?

 
Hoi Zonne, aangaande graan: van alle graan kun je het beste beginnen met tarwe te laten staan omdat die van alle granen de bloedsuiker veruit het verst omhoog gooit na consumptie en omdat er verslavende stoffen inzitten.

Gele tanden: heeft als ik Mike goed begrepen heb ook met de stand van je lever te maken: is te interpreteren als een vorm van geelzucht.

 
Zonne, ipv brood mag je rijstwafels, hier zit echter niets meer in nl.

Ik beleg die met een dikke laagroomboter en kaas.

 
He ik zie dat ik hier ook al wat heb neergezet dus hoef ik het niet meer te zeggen :mrgreen:

Zonne, als je geen rauwe melk kan krijgen kan je toch nog rauwe kaas kopen? Die zijn overal verkrijgbaar. Neem er een gemaakt van melk van grasgevoerde bio runderen.

En ja ik vraag mij ook af waar dat boek blijft. Bij succesboeken zie ik het maar niet verschijnen terwijl het begin dit jaar zou uitkomen?

Ik ben mijn e-book nl kwijtgeraakt door een pc probleempje

Quote:
Ik gebruik inmiddels sole, skate liver oil en butter oil ( totaal 4 capsules



Hoeveel theelepels is dat ongeveer als je de 'niet capsule variant' hebt?

 
ooh ik eet ook al kaas van rauwe melk idd ( vergeten te vertellen, oeps ). En geen tarwebrood meer, maar speltbrood.

ik heb geen gele tanden hoor ( nou ja spierwit zijn ze ook weer niet ). Maar er is een deel wat doorzichtiger, vooral bij mijn ondertanden.

Even kijken of ik ergens een voorbeeldfoto kan vinden..... goh dat valt nog niet mee om een voorbeeld te vinden !

pike, hoeveel theelepels 4 cap zijn weet ik niet precies. ik snap heel dat theelepel verhaal niet. Maar ik begreep nu dat 1 amerikaanse theelepel 5 gram bevat( anders als een nederlandse theelepel dus van 2 of 3 gram )

En 1 capsule is 500 mg, dus 4 cap. dan 2 gram lijkt me. Ik slik overigens 2 cap skate liver oil en neem er dan ongeveer dezelfde hoeveel butter oil bij ( die zit dus niet in capsules ).

 
Ik lees trouwens nu dat de snijrand van je voortanden altijd transparant is, omdat daar alleen glazuur zit en dat is doorzichtig.

maar dan zie ik op plaatjes overal op internet weer juist mega witte tanden ?!

 
Maar zijn ze in de loop van de jaren doorzichtiger geworden?

Volgens mij raad Ramiel twee theelepels blue ice royal aan per dag dus dat is iets meer dan jij nu neemt. Of dat nu echt veel uitmaakt is natuurlijk moeilijk te bepalen.

 
https://www.fatsforum.nl/topic/bruine-tanden-door-h202

Hier haalt Mike Nagel aan

Het gebit raakt verkleurd om twee belangrijke redenen.

Eén reden is dat de geconsumeerde voedingsmiddelen en dranken vlekken op het gebit veroorzaken, zoals bijvoorbeeld kruiden, zwarte thee of koffie.

Een andere vorm van gebitsverkleuring is gele tanden en kiezen. Naar mijn mening is dit een vorm van geelzucht van het gebit. Dit houdt in dat je lichaam in zekere mate vergiftigd is en je lever niet optimaal functioneert. Naarmate je lever alsmaar gezonder wordt als gevolg van gezondere voeding, lichaamsbeweging en therapeutische behandelingen als kruiden kan je gebit geleidelijk witter worden.

en door antibiotica krijgt je lever het zwaar te verduren, dus niet expliciet door de antibiotica maar doordat de antibiotica de lever een tik geeft.

 
Maar ik heb geen gele tanden ! ( wel bedankt voor de info erover hoor ).

Pike ,2 theelepels is dan toch 10 gram per dag = 20 capsules ?? Want dan neem ik wel erg weinig met mijn 4 per dag .....

 
Die capsules zijn in verhouding ook erg duur.

Inderdaad, je neemt niet zo veel.

Wat je ook nog kan doen is lever gaan eten.

 
er was geen vloeibare olie toen ik het 2 weken terug wilde kopen, vandaar de capsules skate liver oil. Volgende keer hoop ik dat het gewoon wel op voorraad is.

ik heb trouwens wel een veel schonere tong, ik denk dankzij de sole. ik gebruik al jaren een tondschraper, maar de laatste paar weken weet ik eigenlijk niet waarom ik hem gebruik. Niet meer nodig !

 
Quote:
En ja ik vraag mij ook af waar dat boek blijft. Bij succesboeken zie ik het maar niet verschijnen terwijl het begin dit jaar zou uitkomen?

Ik ben mijn e-book nl kwijtgeraakt door een pc probleempje



Mike weet jij misschien waarom het zo lang duurt?

Ligt de vereniging van tandartsen dwars?! :mrgreen:

 
Nee, het is heel simpel: Fred Meijroos van succesboeken.nl ligt structureel achter met het uitbrengen van titels en is druk doende deze achterstand weg te werken. Geduld dus allen, het zal het lange wachten meer dan waard zijn!

Mike

 
Ik heb even zitten zoeken naar een juiste topic om deze vraag te stellen / info te delen. Ik hoop dat ik hier goed zit.

Zelf heb ik ook last van tanden die gedeeltelijk doorzichtig zijn. Mijn tandarts gaf ook al aan dat mijn glazuur heel dun is. Momenteel probeer ik op meerdere manieren hier aan te werken. Ten eerste mijn voeding aangepast (WAPF), ook ben ik gestopt met het gebruiken van fuoride en gebruik nu een fluoridevrije tandpasta. Vroeger juist veel fluorbehandelingen gehad en gem. 3x per dag met fluor tandpasta poetsen. Ook adviseerde de tandarts (een andere dan ik nu heb) en orthodontist na het poetsen niet te spoelen. Eigenlijk heb ik dit tot voor kort altijd zo gedaan en vond het behoorlijk spannend om niet meer met fluor te poetsen, maar het lijkt goed te gaan :) Ook ademde ik veel door mijn mond, ook 's nachts en heb ik last van kaakklemmen. Dit probeer ik nu te verhelpen door met tape over mijn mond te slapen. Deze tip kwam zowel op het forum voorbij als op andere locaties op het internet. Ook dit gaat goed en ik kan nu veel beter door mijn neus ademen. Tevens wordt dit ondersteund, denk ik, doordat ik mijn tongpositie (tip van de site van claimingpower.com, die hier ook ergens gelinkt werd) te verbeteren.

Het grappige is, na deze wijzigingen lijken de transparante delen van mijn tanden, minder transparant te worden. Wat meest invloedrijke is durf ik zo niet te zeggen.

Mijn eigen vraag was het volgende, ik ben nu ook de PH van mijn speeksel in de gaten aan het houden, maar die zit vooral 's ochtends erg laag, 6,2/6,5. Na het poetsen is deze rond de 7,2. Maar gedurende de dag zal die ook rond de 6,5 zijn. Naast ontstressen en WAPF, heeft iemand hier mogelijk tips voor? Of weet men nog andere oorzaken te noemen. Stress is een grote factor bij mij, werk ik aan, maar dat is geen on/off switch helaas ;)

 
Kaakklemmen deed ik ook en naar mijn idee is het een teken van magnesium tekort. Het is spanning op je lijf zetten.

Mijn tanden werden in mijn raw food periode steeds transparanter en ik vermoed dat het een teken van mineralen tekort is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan