Ik heb even zitten zoeken naar een juiste topic om deze vraag te stellen / info te delen. Ik hoop dat ik hier goed zit.
Zelf heb ik ook last van tanden die gedeeltelijk doorzichtig zijn. Mijn tandarts gaf ook al aan dat mijn glazuur heel dun is. Momenteel probeer ik op meerdere manieren hier aan te werken. Ten eerste mijn voeding aangepast (WAPF), ook ben ik gestopt met het gebruiken van fuoride en gebruik nu een fluoridevrije tandpasta. Vroeger juist veel fluorbehandelingen gehad en gem. 3x per dag met fluor tandpasta poetsen. Ook adviseerde de tandarts (een andere dan ik nu heb) en orthodontist na het poetsen niet te spoelen. Eigenlijk heb ik dit tot voor kort altijd zo gedaan en vond het behoorlijk spannend om niet meer met fluor te poetsen, maar het lijkt goed te gaan
Ook ademde ik veel door mijn mond, ook 's nachts en heb ik last van kaakklemmen. Dit probeer ik nu te verhelpen door met tape over mijn mond te slapen. Deze tip kwam zowel op het forum voorbij als op andere locaties op het internet. Ook dit gaat goed en ik kan nu veel beter door mijn neus ademen. Tevens wordt dit ondersteund, denk ik, doordat ik mijn tongpositie (tip van de site van claimingpower.com, die hier ook ergens gelinkt werd) te verbeteren.
Het grappige is, na deze wijzigingen lijken de transparante delen van mijn tanden, minder transparant te worden. Wat meest invloedrijke is durf ik zo niet te zeggen.
Mijn eigen vraag was het volgende, ik ben nu ook de PH van mijn speeksel in de gaten aan het houden, maar die zit vooral 's ochtends erg laag, 6,2/6,5. Na het poetsen is deze rond de 7,2. Maar gedurende de dag zal die ook rond de 6,5 zijn. Naast ontstressen en WAPF, heeft iemand hier mogelijk tips voor? Of weet men nog andere oorzaken te noemen. Stress is een grote factor bij mij, werk ik aan, maar dat is geen on/off switch helaas