Dochter van 14 met vermoeidheidsproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Wat nu?

Momenteel lopen we vast wat betreft de vermoeidheidsproblemen van onze oudste dochter van 14 jaar. Een jaar geleden is er uit bloedonderzoek geconstateerd dat ze de ziekte van Pfeiffer heeft gehad. In september werd er de bacterie Mycoplasma Pneumatica geconstateerd waar ze een anti-biotica voor heeft gekregen.

Maar de vermoeidheid bleef, daarnaast had ze ook regelmatig concentratieproblemen waardoor het haar regelmatig niet lukte om toetsen goed te leren. Bij de kinderarts is ze door de molen gehaald en er is verder niets gevonden. Advies het bezoeken van een psycholoog en naar een fysiotherapeut om haar conditie omhoog te werken. De teleurstelling en onbegrip bij mijn dochter was groot.

Inmiddels via dit forum ook tot de conclusie gekomen dat bijnieruitputting ook bij haar aan de orde zou kunnen zijn. Sinds 4 maanden gebruikt ze nu adrenal. Wat we hier met name aan hebben gemerkt is dat haar concentratie en het opnemen van de leerstof zeker is verbeterd.

Uiteindelijk zijn we op consult gegaan bij een bio-resonantie arts in Den Haag. Er zijn toen een aantal dingen uitgekomen: Candida in de darmen, Salmonella en nog een flink restant van de Pfeiffer in de lever. Een suikervrij dieet en de nodige tabletjes moesten de oplossingen bieden. Bij haar bijnieren constateerde hij geen problemen.

Na 2 maanden waren haar klachten nog niet verbeterd en constateerde de arts dat het candida probleem was opgelost maar dat haar lever het nog steeds zwaar had met de restanten van de pfeiffer. Daarnaast constateerde hij ook iets met haar hypofyse waaruit haar onregelmatige menstruatie kon worden afgeleid. Weer andere tabletjes en druppeltjes. Inmiddels weer een tijd verder en we komen geen stap verder. De klachten zijn er nog steeds, de ene dag erger dan de andere. Vandaag is ze weer thuis gebleven, net zoals afgelopen maandag.

Mijn dochter is erg verdrietig. Ze wil zo graag van alles maar ze wordt belemmerd door haar vermoeidheid. Ze is bang dat er nooit een oplossing komt voor haar vermoeidheid.

We zijn nu een beetje ten einde raad. Afgelopen weekend was ik zelf bijna 2 dagen niet thuis, waardoor ze haar tabletjes en druppeltjes niet allemaal heeft ingenomen. Met name als ze haar adrenal vergeet gaat het fout. Daarnaast heeft ze zaterdagavond chinees gegeten en zondagavond patat. Het effect was maandag oververmoeid en thuisgebleven.

Zodra ze haar adrenal vergeet lukt het haar bijna niet om haar huiswerk goed te doen. Het is nu een paar keer gebeurt en iedere keer heeft ze de dag erna hetzelfde probleem. Ik zit er dus bovenop dat ze deze inneemt.

We lopen dus nu vast. Mijn dochter heeft ook niet zoveel vertrouwen meer in de bio-resonantie arts dus we zoeken een nieuwe weg. Alle adviezen en tips zijn welkom.

 
Gif-vrij, als jouw dochter zo goed reageert op Adrenal lijkt het mij dat er echt wel iets is met de bijnieren.

Misschien daar helpen zo veel als mogelijk, met vitamine C (acerolabes, lever), chlorella, heel regelmatig vette vis (haring oid), kefir, misschien grote leverreiniging!?

Sterkte met je dochter, ik kan me de radeloosheid voorstellen.

Wellicht hebben andere hier zeker nog veel meer goede ideeen.

 
Gif vrij

Van welk merk is de adrenal die je dochter gebruikt?

Wil het ook gaan bestellen voor mijzelf,reageer niet zo goed op adrenanorm.

 
@Daniellemv4

Mijn dochter en ikzelf gebruiken Adrenal van Nutricology van iHerb. Omgerekend is dat maar Euro 12,= per potje. Dit zijn wel de capsules van 100 gram, maar dat vindt ik zelf wel prettig zodat ik het wat beter over de dag kan verdelen. Bij de vroegere capsules van 300 gram werd ik erg opgefokt. Nu gebruik ik 1 's morgens en 1 'smiddags. Mijn dochter gebruikt er 2 's morgens en 1 's middags.

 
Dank je wel

Ik word ook opgefokt van adrenanorm,denk dat daar teveel mg in zit per capsule.Zal straks eens kijken.Zit nu op de bank met een grieperige slapende peuter op schoot.

 
Gif-vrij, mag ik je vragen hoe je dochter omgaat met haar mobieltje?

Slaapt ze er "s nachts mee.Niet zo goed nl om je mobiel naast je hoofd te hebben. Ik weet niet of je Wifi hebt en een Dect telefoon?

Heeft ze televisie op haar kamer. Wekkerradio naast haar hoofd?

Misschien kun je het daar ook eens in zoeken.

Laat me maar weten wat ze op haar kamer heeft kunnen we misschien kijken wat je kan doen.

 
@Aletta,

Ikzelf heb last van electrostress, zodat wij thuis al geen wifi hebben. Gewoon internet met een draadje. We hebben wel een Dect telefoon in de woonkamer, maar het gekke is dat ik daar zelf geen last van heb. Mijn dochter heeft geen televisie of wekkerradio op haar kamer. Ze slaapt ook niet met haar hoofd bij een stopcontact. De mobiele telefoon neemt ze wel mee naar haar kamer omdat ze af en toe nog wel eens muziek luistert. Ze gebruikt haar telefoon dan als Mp3 en zet haar bereik volledig uit. De telefoon ligt dan wel op haar nachtkastje.

Overdag draagt ze haar telefoon niet op haar lijf of in haar broekzak omdat ze weet dat dat niet goed is. De telefoon zit in haar tas. Wel weet ik sinds enige tijd dat ze op haar middelbare school overal Wifi hebben. Toen we 2 jaar geleden voor die school hebben gekozen waren wij nog helemaal niet bezig met electrostress en wist ik zelf niet eens dat veel van mijn klachten daardoor kwamen. Nu baal ik ervan maar je gaat je puber niet zomer overzetten naar een andere school.

Maar ik sta zeker open voor de werking van electross.

Zelf zou ik ons huis wel eens willen laten doormeten of zelf doen, maar weet niet goed hoe ik dat het beste aan kan pakken.

 
Hoe zit het met de koolhydraten op normale dagen? Gezien de maaltijden van afgelopen weekend kan het zijn dat ze hier erg sterk op reageerd.

Als ze zo heftig reageerdmop het vergeten van adrenal, is het dan niet zo dat ze te weinig neemt? Het komt op mij als volgt over: de adrenal die ze neemt is net aan voldoende om op te functioneren, maar te weinig om een voorraadje op te bouwen of te werken aan genezing. Doot te verhogen kan dit naar mijn idee wel gestimuleerd worden. Ik heb geen idee wat de maximal dosis voor een 14 jarige is, maar lijkt me dat dit gelijk is als voor een volwassene.

 
Hallo Gifvrij,

Mijn dochter van 16 heeft hetzelfde als jouw dochter. Ze is ook al anderhalf jaar heel moe, heeft ook pfeiffer gehad en is ook bij een bioresonantie-therapeut geweest. De chiropractor waar ik een paar keer per jaar kom, zei dat zijn behandelingen ook zouden kunnen helpen. Ze heeft net gisteren de eerste behandeling gehad, dus dat is nog even afwachten. Hij kwam er ook achter dat haar bloeddruk heel laag is 100/50. Dat kan ook vermoeidheidsklachten geven. Ze is ook wel eens duizelig, heeft altijd koude handen en voeten en is bleek. Daar lijkt alleen via de natuurlijke weg niets aan te doen te zijn. Weet je hoe de bloeddruk van jouw dochter is?

 
Beste gifvrij,

Je kan je huis doorlatenmeten door electrosense, als je dit intoetst dan kom je vanzelf op de site.

Ja en wifi op de scholen dat is een groot probleem.

Als ze een smartphone heeft kan ze de vliegtuigmodus op aan zetten, zodat ze de

belasting van umts niet heeft.

Verder kan je nog kijken wat zit er aan de andere kant van haar slaapkamer.

Woon je vrij of geschakeld er kan ook heel veel narigheid bij de buren vandaan komen.

Stopumts ken je waarschijnlijk wel daar staan ook heel veel ervaringsverhalen.

Misschien toch je Dect vervangen door telefoon met een draadje.

Mocht je vragen hebben stel ze, bed verplaatsen is ook nog een mogelijkheid.

 
Wat vervelend zeg dat ze zo vermoeid is. Ik heb dat ook een hele tijd gehad, al was ik toen een paar jaar ouder. Soms gaat het niet alleen om fysieke dingen, maar is er ook een emotioneel stuk wat maakt dat iemand heel vermoeid kan zijn. Bijvoorbeeld als je verdriet hebt maar dat niet uit en altijd maar wegstopt, kan dat heel veel energie kosten om het maar weg te blijven stoppen. Heb je weleens van bloesemtherapie gehoord? O.a. bachremedies maar er bestaat veel meer. Misschien dat ze daarmee wat verder kan komen. Hoe vindt ze het op school? Gaat ze met tegenzin want dat kan er ook flink inhakken.

 
Beste gifvrij,

Er zijn heel wat overeenkomsten tussen jouw verhaal en het verhaal van mijn zoontje.

Zelf vraag ik me af hoe lang de vermoeidheid bij haar speelt. In het geval dit 1 jaar of korter is, dan is er veel kans dat de werking van haar darm door het gebruik van de antibiotica verstoord is en ze hierdoor te weinig nodige vitamines en mineralen uit haar voeding opneemt. Een kuur met chlorella is dan aangewezen.

In het geval dit langer dan 1 jaar is, dan is er mogelijk meer aan de hand. Is ze al nader onderzocht op overgevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen ? Onderschat dit vooral niet. Bij mijn zoontje bleek een overgevoeligheid voor tarwegluten, rauwe en gepasteuriseerde melk de oorzaak van alle ellende te zijn. wij hebben dit alles uit zijn voedingspatroon geschrapt en genieten nu elke dag van een levenslustig en energiek kind.

 
@gif-vrij,

je zou kunnen overwegen om een ontstoringskuur te doen bij een CEASE therapeut (homeopaat).

 
Ik heb electrosense gehad voor een meting. We kregen daarna het advies om voor veel geld de boel te laten veranderen qua bedrading in de woning. Dit hebben we niet gedaan. We hebben een second opinion gedaan middels Charles Claessens van www.milieuziektes.nl. Er werd veel uitgebreider gemeten en we konden met relatief simpele middelen de boel veranderen voor hetzelfde (aantoonbare) resultaat. We hebben nu een nieuwe aardkabel laten slaan alsmede een paar netfilters en een piramide op de slaapkamer.

 
Hoi gif vrij

Ik dacht ook al aan chlorella,heb het van het merk bloem

Veel positieve berichten over gehoord

Heb het zelf gister ook gekocht,ben benieuwd

 
Volgens mij komen die van Bloem uit Thailand en worden buiten gekweekt, met alle kans op vervuiling. Was laatst een artikel over schone chlorella. Bij Ron krijg je goede.

 
Oh,volgende keer dan maar

Vivianne gebruikte wel van bloem,met goed resultaat

 
Het doet me goed dat er zoveel reacties op mijn vraag is gekomen. Ik was echt een beetje desperate toen ik gisteren dit topic aanmaakte. Niet alleen ik, maar mijn dochter natuurlijk ook. Zij had het gevoel dat niets meer hielp en dat ze de rest van haar leven zo moe zou zijn.

Mijn dochter was thuis en heb in overleg met haar dit topic gemaakt en haar ook alle reacties laten lezen. We gaan er samen mee aan de slag want een puber moet er vooral ook zelf achter staan. Gelukkig door alle reacties ziet ze dat haar moeder niet de enige is die "afwijkt" van de reguliere behandelingen.

Super bedankt allemaal.

 
Graag gedaan hoor, misschien is dit ook nog wat voor haar www.luxpura.nl.

Ze redt het!!! ( en moeders ook)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan