Diverticulitis

G

Guest

Guest
Beste mensen, mijn volgende vraag is niet voor mij maar voor een kennis van mij die ik graag zou willen helpen/adviseren.

Wat hij omschrijft aan klachten en als diagnose (ontstoken divertikelen) heeft hij diverticulitis dat dus in of buiten de darmen zit. Een aangedragen oplossing is het verwijderen van het geirriteerde stukje darm. Echter blijft een operatie uit, zolang hij een te groot overgewicht heeft en dit de operatie riskant maakt.

Zijn er mensen die hier bekend mee zijn om het te verhelpen door middel van voeding? O.a. vezelrijker eten heb ik ergens gelezen en minderen met bewerkt voedsel. Maar een stap voor stap aanpak/suggestie zou heel handig zijn.

Alvast bedankt.

 
Oeps, geplaatst in het verkeerde gedeelte.... Kan iemand dat verplaatsen naar het gedeelte voer voeding of gaat dat niet?

 
Bij deze gedaan. Goed opgemerkt, Vrysuyver! Wil iedereen hier voortaan op letten? Ik heb afgelopen weekend tig topics van het Stel je voor-forum moeten verplaatsen naar het forum met vragen over voeding en gezondheid. Zojuist ook alweer 3 topics verplaatst. Niet gelijk plaatsen in de bovenste categorie omdat dat de eerste is die je tegenkomt maar bekijken in welk forum je topic het beste past.

Mike

 
@Mike,

Ik zie nu pas dat als je op 'toevoegen' hebt geklikt, om een nieuwe topic te starten, dat je onderin dat scherm kunt kiezen in welk forum je het wilt plaatsen.

Zou het misschien handig zijn om als standaard in te stellen: 'vragen over gezondheid en voeding' i.p.v. 'stel je zelf even voor', want die staat nu als standaard keuze.

 
Mijn hersenen zijn nog niet doorvoed genoeg om dit allemaal te snappen hoor :D

Ik ben al blij dat het mij lukt om zelf een topic te starten.

 
@Dirtsa,

En je gaat zo goed, grapje hoor. :lol:

Ik bedoel het volgende, probeer het maar.

Als je een nieuw topic aanmaakt kom je in het scherm waar je de titel kunt invullen en daaronder je verhaaltje/vraag.

Daaronder staat een invul veld 'tags'

En daaronder kun je kiezen in welk forum je het wilt plaatsen:

1. stel jezelf even voor

2. vragen over gezondheid en voeding

3. woonkamer

4. alleen lezen forum

Dus mijn voorstel is om 'vragen over gezondheid en voeding' boven aan te zetten, dan wordt dit automatisch gekozen.

Want de meeste topics gaan tenslotte over gezondheid en voeding.

Vandaar.

 
Diverticulitis lijkt me ook een verteringsprobleem (what's not? ;) ). Een pasklaar antwoord als 'vezelrijk' of 'veel drinken' bestaat dus niet. Vezelrijk is een fabel: http://www.gutsense.org/fibermenace/about_fm.html

Bij alle darmproblemen zou je dus de vertering moeten herstellen door het voedingspatroon aan te passen. Veel mensen willen er echter niet zoveel energie in steken. Ik heb een nichtje met een duidelijk darmprobleem en zoekt het in de pillen. Ondertussen is ze altijd ziek en onderweg (met griepjes, ontstekinkjes, bijholtedingen, antibioticakuren etc..). Dus alleen wanneer jouw kennis rigoreus zijn gezondheid wil verbeteren en daar tijd en energie in wil steken kan hij geholpen worden. Het feit dat hij overgewicht heeft zegt veel over zijn voedingspatroon. De vraag is: wil hij dat opgeven?

Hilda

 
Hij gaf gelijk al aan niets 'biologisch' te willen en dat hij wel eens zondigd qua slechte dingen eten. Geen idee hoever hij wil gaan. Momenteel eet hij dus enkel maar Weight Watch poedermixjes en 's avonds 'normaal'.

Het begint altijd bij bewustwording: 1. wat heb ik 2. hoe is het zo gekomen 3. wat kan ik er aan gaan doen. Deel 1 wil men meestal wel naar luisteren. Deel 2 slaat men het liefst over (complex, oninteressant, wat moet ik er mee). Deel 3 is nog lastiger, want daar komt angst en twijfel bij kijken en het niet willen veranderen.

Quote:
Ik heb een nichtje met een duidelijk darmprobleem en zoekt het in de pillen.


Het ligt aan het doel en de werking van de pillen. Pillen op zich is niets mis mee, maar ze moeten wel de juiste dingen doen. Het zijn noodoplossingen, bij gebrek aan beter. Ik heb zelf een ideaal beeld bij gezondheid, natuur en jezelf onderhouden, maar dat is niet voor iedereen haalbaar.

Ik wilde me dus eerst verdiepen in wat diegene precies heeft en dan eventueel een suggestie doen om er wat verbetering in aan te brengen. Dan merken we vanzelf of die kennis gemotiveerd is het e.e.a. te gaan veranderen.

 
Quote:
Het ligt aan het doel en de werking van de pillen. Pillen op zich is niets mis mee, maar ze moeten wel de juiste dingen doen. Het zijn noodoplossingen, bij gebrek aan beter. Ik heb zelf een ideaal beeld bij gezondheid, natuur en jezelf onderhouden, maar dat is niet voor iedereen haalbaar.


Correctie:

Er is heel veel mis met pillen, omdat ALLE synthetische 'medicijnen' per definitie giftig zijn. Geloof je me niet? Leg de bijsluiters van 10 willekeurige 'medicijnen' naast elkaar (makkelijk te vinden via Google) en ga meteen naar de bijwerkingen. ZONDER UITZONDERINTG zul je bij alle 10 leverklachten zien staan. Hoe slim is het om een ontgiftingsorgaan als de lever te vergiftigen? Alleen de natuur geneest, geen chemie.

Het zijn geen noodoplossingen bij gebrek aan beter, want er is ALTIJD een beter, natuurlijk alternatief. Dit is ook voor iedereen haalbaar, maar dan moet men wel de geest openen en zich informeren en zich bevrijden van de slachtoffermentaliteit die ons is aangeleerd. Deze mentaliteit dus:

Quote:
Hij gaf gelijk al aan niets 'biologisch' te willen en dat hij wel eens zondigd qua slechte dingen eten. Geen idee hoever hij wil gaan. Momenteel eet hij dus enkel maar Weight Watch poedermixjes en 's avonds 'normaal'.


Hilda heeft gelijk: een vezelrijk voedingspatroon irriteert eerder de darmwand dan dat het helpt deze te herstellen. Als jager-verzamelaar (en dus hoofdzakelijk vleeseter) heeft de mens nooit een erg vezelrijk voedingspatroon gehad en alle natuurvolkeren kookten hun plantaardige voedsel, juist om de plantenvezel cellulose kapot te koken voor een betere verteerbaarheid.

Meer en meer kom ik erachter dat alle moderne ziektes worden veroorzaakt door een systematisch te hoog glucosegehalte in het bloed, gevolgd door insulinereacties en uiteindelijk insulineweerstand en daarmee dus ook chronisch te hoge insulinewaarden in het bloed. Opnieuw een duidelijke aanwijzing dat een suikerverbranding verre van wenselijk is en ons elke dag een beetje meer sloopt en ons uiteindelijk vroegtijdig doet verouderen en sterven.

Zoals inmiddels herhaaldelijk naar voren is gekomen op dit forum is een vetverbranding niet af te dwingen, maar het zou met moed en beleid voor iedereen haalbaar moeten zijn, al moet je er jaren over doen om daar te komen (heling van lever en bijnieren). Wie dit niet wil of denkt niet te kunnen betaalt hiervoor de prijs met zijn/haar gezondheid. Al die zgn. 'genetische' aandoeningen bestonden niet of nauwelijks voor de oorlog. Evolutie is een proces van miljoenen jaren. Hoe kunnen onze genen in zo'n korte tijd zo slecht zijn geworden? De twee grootste boosdoeners van na de oorlog: bewerkte koolhydraten en bewerkte vetten!

In de woorden van Weston Price:

Het is een bron van zorg dat als men een schaal neemt van een kilometer, waarbij de decennia vertegenwoordigd worden door centimeters, er klaarblijkelijk meer degeneratie heeft plaatsgevonden bij de laatste paar centimeters dan het gehele stuk daarvoor. Dit geeft een beeld van de ernst van de verwoesting die onze moderne beschaving heeft aangebracht.

Het zou een zaak van niet alleen grote ernst, maar ook van diepe ontsteltenis, moeten zijn dat mensen fysiek zo snel kunnen degenereren door de consumptie van een bepaald type voeding, met name voedselproducten die zo algemeen in gebruik zijn in de moderne beschaving.

Mike

 
Quote:
Er is heel veel mis met pillen, omdat ALLE synthetische 'medicijnen' per definitie giftig zijn. Geloof je me niet? Leg de bijsluiters van 10 willekeurige 'medicijnen' naast elkaar (makkelijk te vinden via Google) en ga meteen naar de bijwerkingen. ZONDER UITZONDERINTG zul je bij alle 10 leverklachten zien staan. Hoe slim is het om een ontgiftingsorgaan als de lever te vergiftigen? Alleen de natuur geneest, geen chemie.


Je bent er in gestonken. ;-) Lees nog eens goed:

Quote:
Pillen op zich is niets mis mee, maar ze moeten wel de JUISTE dingen doen.


Iets met vorm en functie. Een eeuwenoude strijd in alles wat de mens maakt. Alles heeft een vorm, maar niet alles heeft een (duidelijk bewezen) functie. Soms lijdt de vorm onder de functie en andersom lijdt de functie wel eens onder de vorm. Pillen hebben een vorm, maar de functie deugt niet altijd of is soms zelfs afwezig. Het vraagstuk of een kunstvorm ook een functie heeft, laat ik voor het gemak even buiten beschouwing.

De JUISTE dingen doen synthetische medicijnen niet, dus dat zijn pillen die ik over sla. Ik gebruik bijvoorbeeld voedingsupplementen in de vorm van pillen. Dat is omdat ik momenteel niet in staat ben de ruwe vorm te verkrijgen tegen een economisch verantwoorde prijs. Maar die pillen hebben wel een bewezen functie (voor mij althans).

Of mis ik ergens de definitie van pillen die ik niet weet?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan