Dit zijn mijn klachten en hoe pak ik het aan?

gaia36

New member
Ik lees al een tijdje mee op het forum en probeer al zoveel mogelijk te eten volgens Weston Price, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer en begin het een beetje moeilijk te vinden hoe ik mijn klachten aan moet pakken.

Ik eet zoveel mogelijk biologisch, drink rauwe melk, gebruik roomboter, neem magnesiumbadjes, neem dagelijks een glas water met daarin 1 eetlepel appelazijn en probeer nachschades zoveel mogelijk te beperken, slik dagelijks veel vitamine C 8000 mg.

Ik durf alleen niet teveel naar beneden te gaan met mijn koolhydraten omdat ik al zo weinig weeg, 47 kilo en een bmi van 19.

Dit zijn mijn klachten:Raunaud sydroom,kleine bloedinkjes en gesprongen addertjes in mijn gezicht, borstkast en zie ze nu ook heel licht op mijn handpalmen, sommige lijken op couperose adertjes en sommige zijn grover. (deze symptomen horen ook bij de auto imuunziekte C.R.E.S.T en is mijn grootste angst)

Verder ben ik altijd heel moe en slaap slecht.

Mijn nagels beginnen te veranderen, ribbels en het lijkt alsof de bovenkant van mijn nagels platter en iets breder wordt en bij mijn wijsvinger neemt het puntje van mijn nagel in het midden een duik naar beneden.

Heb aan de linker voet last van schimmelnagels, ben al 3 maal geopereerd aan mijn baarmoeder i.v.m fout uitstrijkje en moet 15 mei voor een kijkoperatie i.v.m tussentijdse bloedingen en bloedingen tijdens de daad.

Het gekke is dat de gesprongen addertjes en bloedinkjes ook merendeels aan de linkerkant van mijn lichaam is, net als de schimmelnagels!

Ook heb ik een aantal wratjes op mijn linker hand.

In de zomer heb ik ook last van oogbindvliesontstekingen.

Volgens een test voor bijnieruitputting op deze site heb ik last van een lichte bijnieruitputting.

Is er een samenhang in mijn klachten? En hoe pak ik het het beste aan met een beperkt budget.

 
Misschien heb je ook wat aan deze site ivm werking hormonen etc ? http://hormonaledisbal.forum2go.nl/?sid=3d2573b0a673827a829e5c9a3042efc5

 
Ik mis de sole nog. Erg makkelijk om toe te voegen.

Persoonlijk zou ik eerst bekijken waar voor jezelf de prioriteit ligt, wat is voor jou de klacht die je als eerste aan wilt pakken? En dat zou ik nemen als uitgangspunt om te kijken welke specifieke aanpassingen je nog kunt doen.

Enig idee hoe een koolhydraten je nu eet? En welke soort? En hoe zit het met het eten van vlees, vis en eieren?

 
Deze arts vertelt dat gember en niacine (vitamine b3) je ook kan helpen.

Niacine gooit de bloedvaten open (de zogenaamde flush).

Ik las ergens dat je deze ook het beste kan nemen met vitamine b-complex samen: biergist is een goedkope en goede b-complex.

Er zijn wel verschillende soorten kwaliteit onder de biergisten van wat ik heb begrepen.

Ik gebruik die van toppharm (die haal ik bij medicijnen punt en el het goedkoopste 3 x 3 tabletjes per dag minimaal: maar 16 tabletjes in totaal per dag is ook in het geheel geen luxe van die biergist).

Niacine zit ook veel in lever, kip, eieren, zalm, avocado's en tonijn.

Ook in voedingsgist: https://www.fatsforum.nl/topic/edelgist-nutritional-yeast-linzen

Ook legt hij een relatie met stress-verlichting.

 
@Zonne, bedankt voor deze tip! Lijkt me interessante site en ga daar eens lekker de tijd voor nemen om door te lezen.

@Alexandra, idd, de sole moet ik ook nog gaan gebruiken en zal daar een beetje spoed achter zetten.

Ik heb begrepen dat je bij www.keltischzeezout.nl de goede kwaliteit kunt kopen?

Tja, hoeveel koolhydraten ik nu neem, weet ik eigenlijk niet.

Ik eet sowieso bij de hoofdmaaltijd bijna altijd basmatierijst met groenten en een stuk vlees met lekker veel jus van biologische roomboter.

Eet hooguit 1 keer per week nog een tosti van witbrood :oops: met daarop biologische kaas en ham en 1 keer per week een heeeeel klein beetje aardappelen, wat voorheen eigenlijk dagelijkse kost was.

Ik eet elke weet sowieso 3 lekkere vette haringen en als het seizoen het toelaat 1x per week mosselen.

Sowieso eet ik 1 keer per week vis en dan de vette soorten zoals zalm, makreel en natuurlijk mijn haringen. (krijg nu alweer trek als ik eraan denk :wink:)

Eieren eet ik ook regelmatig gekookt en gebakken, ik denk zo'n 3 a 4 eieren per week.

@Lievergezond, bedankt voor deze tips over b3 en biergist, ook het overdenken waard om eerdaags te bestellen.

Enig idee welke goede kwaliteit b3 is?

 
Mijn grootste angst is dus dat ik eerdaags de diagnose C.R.E.S.T krijg en een van de symptomen is dus Raynaudsyndroom, die bloedinkjes, adertjes en verandering in de nagels.

De huisarts vindt dat ik overdrijf omdat het ook nog eens een zeldzame aandoening is en wil daarom niet testen, wat moet ik daar nu mee??

Maar om die ziekte te voorkomen wil ik graag daar aan werken, of is dat raar, aan een ziekte werken die je niet hebt of nog niet hebt?

Ik ben wat dat betreft een raar geval!

Heb erg veel last van Raynaud, als het onder de 15 graden komt, moet ik al handschoenen dragen,dus ben blij dat het nu eindelijk wat warmer word.

Bij huishoudelijk werk zoals stofzuigen krijg ik er ook last van en als ik met koude producten werk.

Die adertjes vind ik ook nogal ontsierend en ook eng i.v.m met C.R.E.S.T, de angst slaat me om het hart als ik er 1 ontdek en angst is natuurlijk ook niet goed voor mijn gezondheid.

Pff, soms zou ik willen dat ik wat meer te besteden heb, om alles tegelijk te kunnen kopen!

 
Gaia over goede kwaliteit b3: ik zou gaan voor de nicotinezuurvariant (dus niet de niacinamide: dat is de synthetische variant): de natuurlijke variant.

Deze kan wel flushreacties geven, zeker bij jou, maar dat moet je niet zien als iets negatiefs.

De nonflushvariant is dus synthetisch: ik zou daar niet voor kiezen.

Hier een website over vitamine b3: http://www.benseng.com/product/product-vitamine-b3-flushvrije-niacinamide.html

Gelukkig is b3 ook niet zo duur.

Schrik niet van de flushes.

Ik heb het een paar keer gehad.

Als je er geen zin in hebt dan kun je beter laag doseren: daar moet je zowiezo mee beginnen: met lage doseringen.

Nuchtere maag zal je sneller de flush opleveren dan als je al gegeten hebt is mijn ervaring.

 
Twinlab is een goede keus voor b3, is hoog gedoseerd (500 mg ) adviseer je om met 50 mg te beginnen vanwege de onschuldige maar vervelende bijwerkingen.

 
Keltisch zeezout is het beste wat wij hier kunnen krijgen!

In plaats je te richten op wat je mogelijk gaat mankeren voor ziektes moet je je nu richten op wat je weet en je richten op gezondheid. Heb even gegoogeld, want ik wist gelukkig niet wat C.R.E.S.T en Raynaudsyndroom zijn. Creatief of niet, je kan met je vaten aan de slag. En je druk maken over mogelijke andere ziektes geeft stress en stress is niet goed voor je bijnieren :wink:

 
Gaia,

De symptomen die jij benoemt klinken voor mij heel herkenbaar. Vooral de bloedvaatjes over je lichaam heen met vooral in je gezicht.

Er is hier wel vaker gesproken over Couperose, en de visie van Mike hierop. Heb je die al gelezen?

Misschien kan je er iets mee: https://www.fatsforum.nl/topic/couperose]Hier[/url]

Overigens denk ik dat je vooral die spanning nu los moet laten, want dat nekt je en komt je organen zeker niet ten goede.

Wat dacht je van ontspanningsoefeningen? Goed eten en drinken? (WPA richtlijnen).. En leuke dingen doen?

En, misschien kan Mike je daar wat over vertellen: hoe zit dat CREST (waar je bang voor bent) in elkaar?

Uiteindelijk kom je bij de arts uit op symptoombestrijding. Mij lijkt het wijzer om je te focussen op een eventuele oorzaak.

Maar vooral ... ontstressen! (Ben ik ook mee bezig en is ernstig moeilijk)..

Houd vertrouwen!

 
"Maar vooral ... ontstressen! (Ben ik ook mee bezig en is ernstig moeilijk).."

Het is zo moeilijk als je het jezelf maakt. Vindt een rustpunt in je door je te richten op je ademhaling. Welke stres of gedachten ook weer opkomt, ga een paar keer per dag je aandacht alleen aan je ademhaling geven.

A change of habit, een verandering van gewoonte.

 
Klopt hoor, zeg je helemaal goed.

Bij mij is alleen het meest lastige, dat ik hartstikke ADD heb.

Bij mij vertakt elke gedachte zich in eindeloos veel gedachten. Stil zitten is ook moeilijk (laten we stellen dat er ook een vorm van ADHD in zit).

Iets wat in de hersenen gebeurt en moeilijk is aan te sturen..

Maar hoe dan ook: ik weet ik ben zelf de regisseur!

 
Iedere keer als ik op dit forum lees,leer ik meer..lees hier antwoorden op een hele hoop vragen waar ik nooit antwoord op heb gehad..

Ik heb soortgelijke symptomen als jij Gaya..schimmelnagels aan mn rechtervoet,couperose en roseaca en had/heb ook last van vaatvernauwingen..{winterhanden,gezwollen handen etc.} waar ik gek genoeg vanaf ben sinds ik gestopt ben met eten van gluten/tarwe en meer olijfolie ben gaan gebruiken.Bij mij begon het nadat ik ernstige darmproblemen en menstuatieproblemen kreeg waardoor de huisarts me de pil voorschreef..ik vermoedt dat ik toen al bijnier/schildklier problemen had door m'n gebrekkige vertering..en de pil was de trigger voor roseaca.

 
Die herkenning is zo fijn!

Ook ik had (en heb nog steeds) last van vaatvernauwingen. Mijn handen en voeten kunnen van heel koud en paars naar heel rood gaan. Hierbij verschillen ze ook in omvang en zetten ze uit of worden ze weer 'smaller'. Daarbij vaak paarse nagels, en in het verleden met regelmaat een rode neus (bij de overgang van koud naar warm en andersom).

Ook bekend met kalk/schimmelnagels en couperose..

Ik ben benieuwd, of mijn nieuwe eetwijze, hierin verandering kan aanbrengen..

Zo zie je maar: er wordt steeds meer duidelijk en je bent nooit alleen!

 
Hier een tekst over hoe je met quercetine de flush blokkeert van de niacine:
Quote:
[...]interestingly, a cheap natural alternative appears to trump Cordaptive's putative benefits. A new study appearing in the online edition January 29, 2009 of the British Journal of Pharmacology http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1038/sj.bjp.0707668/abstract reveals that the supplement quercetin is a very efficient flush-blocker when teamed with niacin. Quercetin is a common bioflavonoid found in apples, buckwheat, tea and onions. It is associated with protection from cancer, and blocks the release of histamine from mast cells, making it an ideal allergy blocker.

In the recent study in BJP, rats and humans were given quercetin in doses equivalent to 1000 mg while ingesting niacin. After an average dose of 1750 mg of niacin, quercetin reduced flushing by a whopping 96%! By comparison, aspirin (even at 325 mg) only reduced the flushing by 30%.

In the experiment, quercetin was injected into experimental subjects, so it remains to be seen if oral dosing of quercetin will confer the same benefits, but it certainly is inexpensive and natural, and worth a try if you're taking niacin and are bothered by flushing. Because more quercetin is absorbed via injection than by the oral route, I would recommend two 500 mg capsules of quercetin two or three times daily an hour or so before niacin dosing.

http://www.drhoffman.com/page.cfm/806

 
Quote:
While improvements in lipid profiles are meaningful to physicians, patients may be more willing to tolerate the transient flushing symptoms that can occur if they realise that niacin reduces cardiovascular risk, as determined by both mortality and cardiovascular event rates, and that this benefit extends beyond the duration of active therapy. The importance of continuing to take the final daily maintenance dose of niacin extended-release should be emphasised. If there is a period of discontinuation, the titration procedure has to be followed again, although it maybe possible to accelerate it at the discretion of the prescriber. Patients are [...] advised to avoid hot beverages, spicy foods and hot showers near the time of taking niacin. Given niacin’s beneficial effects across a wide spectrum of the lipid profile, [...] it should be regarded as an attractive option for the treatment of dyslipidaemia.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2779993/

 
@I-lady, de pil daar ben ik gelukkig vanaf, ik zoek nu eigenlijk een goed alternatief voor de pil.

Weet iemand van hier misschien iets?

Ik had nog even een vraag wat betreft vit. b3.

Is het niet zo dat je door die "opvliegers" het juist triggert die gesprongen adertjes?

Zou h2o2 hier ook nog iets in kunnen betekenen?

Soms ben ik op zoek naar de " vind ik leuk knop " voor alle leerzame antwoorden :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan