Quote:
Meestal is er bv.ook een verlies van spiermassa(belangrijk om KH. op te slaan bv.)
Ad,
Is het dan zo dat mensen met wat meer spiermassa ook prima wat meer koolhydraten kunnen eten?
Zou dat verklaren waarom jij niet veel verschil ziet in de bloedsuikerspiegel als je een paar dagen wat meer koolhydraten eet (tot 150 gram nam je geloof ik?)?
Ik ben nu een 4.5 maand bezig met krachttraining en ben een goede 4-5 kg aangekomen. Ik merk wel dat ik meer koolhydraten moet eten om aan te komen. Met alleen vet lukt dat niet zo makkelijk. Wat interessant is is dat ik na een training echt altijd zin krijg in rauwe melk en niks anders. Volgens mij echt het ideale krachtvoer.
Het liefst zou ik gewoon meer rauwe melk drinken, dan krijg je ook op een gezonde manier veel koolhydraten binnen, maar op een of andere manier valt die lactose in grotere hoeveelheden nooit helemaal lekker. De max ligt bij mij altijd op 1-1.5 liter per dag. Ga ik meer drinken, of drink ik die liter aan een stuk op, dan krijg ik later op de dag gasvorming en ontlasting die geen hele vaste vorm heeft.
Ik neem nu al een aantal weken bijna dagelijks een plakje roggebrood

met ongeveer 40-50 gram boter en een beetje honing voor extra carbs.
Erg lekker, maar dit moet geen gewoonte gaan worden natuurlijk.
Mijn "dieet" nu ongeveer:
'S Morgens 3 rauwe eieren met rauwe melk.
Tussendoor liter melk en plakje roggebrood met flink boter en beetje honing.
'S middags meestal 3 rauwe eieren met rauwe melk, vaak ook een stukje kaas. Of wat avondeten van de vorige dag.
'S avonds meestal vlees en groente met soms een bakje yoghurt achteraan.
Na een training meestal wat slokken rauwe melk.
Natuurlijk eet ik dit niet elke dag en wordt er ook nog wel eens afgewisseld met vis, of gebakken of gekookte eieren ipv rauwe, soms een handje pinda's(behoefte aan omega 6?), leverworst. Maar over het algemeen is dit wel wat ik ongeveer eet en vooral drink. Misschien saai, maar wel erg makkelijk en dat is voor mij ook belangrijk. Ben gewoon te lui om zoveel tijd te besteden aan het bereiden van voeding. Daarom vaak liever 3 rauwe eieren achterover kloeken dan steeds weer eieren bakken