dierlijke eiwitten.

Nee

Herbivoren kunnen voedingsstoffen die in de voor ons moeilijk verteerbare cellulosewand vertoeven beter verteren en efficient omzetten in stoffen die voor ons mensen wel weer makkelijk opneembaar zijn.

Dit gegeven zie je terug in het verschil tussen de assimilatie van heemijzer en die van non-heemijzer. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat ijzer uit dierlijk voedsel toegankelijker is dan non-heemijzer.

Die arts kletst uit zijn nek.

 
hahaha het is juist anders om door dierlijke eiwitten te eten denk aan een stuk orgaanvlees, Eet je ook dierlijk vet

En juist door vet te eten neem je vitamines in je op.

 
Vet zorgt voor een betere mineralen opname en mineralen zorgen voor een betere vitamine opname.

Dus geen vitamine opname zonder mineralen en geen mineralen opname zonder dierlijke vetten.

Lia

 
Ja Poekie, lekker volle rauwe vette melk met wat sole erin, en wat eigeel, en een kiwi erachter.

Of lever gebakken in roomboter of niervet, met wat groenten en een zoete aardappel.

Of vlees en bottensoep met wat groenten en appelazijn en wat keltisch zeezout erin.

 
Dan wilma2109, gaan we jagen en eten we het dier van kop tot staart helemaal op.

 
Too much animal protein tied to higher diabetes risk

http://news.yahoo.com/too-much-animal-protein-tied-higher-diabetes-risk-185001832.html

raar onderzoek

 
Wanneer je een gezonde hoeveelheid aminozuren via plantaardige voeding binnen wilt krijgen dan krijg je ook een behoorlijke portie KH. binnen.

Is je insuline produktie nog goed dan lukt de verwerking ervan wel,maar wat gebeurd er op lange termijn.

Meestal is er bv.ook een verlies van spiermassa(belangrijk om KH. op te slaan bv.)bij te weinig eiwitten of een 'slechte'samenstelling van de aminozuren.

Onderzoeken kunnen vanalles aantonen,meestal juist omdat er teveel variabelen zijn die niet gecontroleerd worden.

Voeding.......echt verwarrend he!!

ad

 
Quote:
Meestal is er bv.ook een verlies van spiermassa(belangrijk om KH. op te slaan bv.)


Ad,

Is het dan zo dat mensen met wat meer spiermassa ook prima wat meer koolhydraten kunnen eten?

Zou dat verklaren waarom jij niet veel verschil ziet in de bloedsuikerspiegel als je een paar dagen wat meer koolhydraten eet (tot 150 gram nam je geloof ik?)?

Ik ben nu een 4.5 maand bezig met krachttraining en ben een goede 4-5 kg aangekomen. Ik merk wel dat ik meer koolhydraten moet eten om aan te komen. Met alleen vet lukt dat niet zo makkelijk. Wat interessant is is dat ik na een training echt altijd zin krijg in rauwe melk en niks anders. Volgens mij echt het ideale krachtvoer.

Het liefst zou ik gewoon meer rauwe melk drinken, dan krijg je ook op een gezonde manier veel koolhydraten binnen, maar op een of andere manier valt die lactose in grotere hoeveelheden nooit helemaal lekker. De max ligt bij mij altijd op 1-1.5 liter per dag. Ga ik meer drinken, of drink ik die liter aan een stuk op, dan krijg ik later op de dag gasvorming en ontlasting die geen hele vaste vorm heeft.

Ik neem nu al een aantal weken bijna dagelijks een plakje roggebrood :oops: met ongeveer 40-50 gram boter en een beetje honing voor extra carbs.

Erg lekker, maar dit moet geen gewoonte gaan worden natuurlijk.

Mijn "dieet" nu ongeveer:

'S Morgens 3 rauwe eieren met rauwe melk.

Tussendoor liter melk en plakje roggebrood met flink boter en beetje honing.

'S middags meestal 3 rauwe eieren met rauwe melk, vaak ook een stukje kaas. Of wat avondeten van de vorige dag.

'S avonds meestal vlees en groente met soms een bakje yoghurt achteraan.

Na een training meestal wat slokken rauwe melk.

Natuurlijk eet ik dit niet elke dag en wordt er ook nog wel eens afgewisseld met vis, of gebakken of gekookte eieren ipv rauwe, soms een handje pinda's(behoefte aan omega 6?), leverworst. Maar over het algemeen is dit wel wat ik ongeveer eet en vooral drink. Misschien saai, maar wel erg makkelijk en dat is voor mij ook belangrijk. Ben gewoon te lui om zoveel tijd te besteden aan het bereiden van voeding. Daarom vaak liever 3 rauwe eieren achterover kloeken dan steeds weer eieren bakken :)

 
@Janse,

Het kan niet anders dan dat meer spiermassa meer Kh. eten 'toelaat'(alle andere omstandigheden gelijk blijvend).

Mijn KH. inname is niet echt veel.Gemm. 80 gr per dag en op de avond voor de training ongeveer 125 gr. Die 150 gr kan het soms ook wel zijn maar meestal redt ik dat niet. ook zag ik er het 's ochtends dan 'opgeblazen 'uit.Te veel vocht.Was voor mij een teken dat ik net iets teveel KH. had gegeten.

Punt is dat mijn KH.inname welliswaar meer is dan tijdens mijn zeer lage Kh. fase maar echt niet teveel voor een doorsnee ,gezond persoon.

Dat jij zwaarder bent geworden door de krachttraining is een goed teken. Maar meer spiermassa zal ook ,bij KH. inname,meer vocht vasthouden en ook dit draagt bij aan het extra gewicht. Ik denk dat het optimaliseren van de glycogeen voorraad bijdraagt aan spiergroei en dat je daarom minder resultaat had met meer vet eten. Heb dit zelf ook ervaren.Het lichaam zal altijd wel een glycogeen voorraad opslaan maar wanneer je weinig KH. eten dan gaat dit waarschijnlijk ook weer tenkoste van eiwitten. Niet optimaal. Verder kan je net iets meer 'presteren'wanneer je glycogeen voorraad optimaal is. Waarom zou het lichaam anders onder de omstandigheden van weinig KH. inname toch zorgen voor 'net genoeg'glycogeen in de spieren?Juist, voor de noodsituaties......kortdurende,krachtige inspanningen.

Ik eet gewoon 3 rauwe eieren na de training en dan enkele uren niets. Melk voorziet ook in eiwitten maar om de rauwe melk nu speciaal te noemen.....iedereen zal zijn/haar voorkeuren hebben.

ad

 
Als je er opgeblazen uit gaat zien dan komt dat dus door teveel koolhydraten?

Wel interessant. 4 maanden geleden woog ik 72. Nu door wat meer cal te eten en aan krachttraining te doen weeg ik ongeveer 76kg.

Ik zie er absoluut niet opgeblazen uit en houdt niet veel vocht vast ofzo.

Toen ik een jaar of 5-6 geleden veel met krachttraing bezig was (ik at toen mega ongezond, zo'n typisch bodybuilding dieet) woog ik op mijn top 82kg.

Ik had een sterk en gespierd lichaam met niet al teveel vet, maar mijn moeder vertelde me toen eens dat ik een dikke opgeblazen kop kreeg :lol:

Dit had dus alles temaken met veel teveel koolhydraten eten? Ik begrijp de link tussen koolhydraten en vocht vasthouden eerlijk gezegd niet zo goed?

 
Ik zag een keer The Truth About Size Zero, waarin Louise Redknapp een poging waagt om de Amerikaanse rokmaat 0 te bereiken (maat 32 hier) door extreem af te vallen en te sporten. Ze bracht o.a. een bezoek aan een beroemde fitnessgoeroe in Amerika en liet zich daar afbeulen. Deze persoon zei echter wel tussen neus en lippen door dat aan het gezicht is af te lezen als klanten de dag ervoor teveel koolhydraten hadden gegeten, omdat deze dan een opgezet/opgezwollen/pafferig gezicht hebben. Wat dit veroorzaakt, weet ik niet.

Mike

 
KH.houden vocht vast,daarom zien spieren met een goed gevulde glycogeen voorraad er ook 'voller'uit,zeg maar strakker.

Zoiets gebeurd natuurlijk ook in bv. het gezicht.

Verder zal door KH. eten de nieren meer vocht gaan vasthouden (ook door de insuline)en heb je meer vocht onderhuids ipv in de spieren.Vandaar het iets gezwollen uiterlijk.

Wellicht is de uitdrukking 'opgeblazen'niet de juiste om het verschijnsel te beschrijven maar feit blijft dat bij een teveel aan KH. kan/zal zorgen voor vocht vasthouden(verschillend per individu.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.459
Berichten
489.125
Leden
8.624
Nieuwste lid
BobEssex73
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan