Diatomeeen aarde

Allereerst de beste wensen iedereen voor 2018 en de jaren erna.
Ik ben een tijdje weggeweest van dit forum.
Ik heb een aantal vragen:
In ons gezin zijn een aantal jongelui die hun amalgaam vullingen nog moeten laten verwijderen. Zelf heb ik die ruim twee jaar geleden laten verwijderen bij Arjan Starrenburg. Na het verwijderen een enorme ontsteking gekregen aan de kant waar het verwijderen zeer pijnlijk was. Na een bezoek aan Fred Neelissen heeft een kaakchirurg de kies verwijderd. Hierna Heb ik flink last gehad van tintelingen, vermoedelijk door het verdovingsmiddel. Nu ca een jaar later heb ik me laten testen bij Dr Kentie in Ouddorp. Uit de test kwam een hevige kwik belasting en ook veel aluminium.
Mooi?, dank u, tandarts, RIVM, voedingscentrum. Hoe krijg ik die troep er nou weer uit?
Al sinds tien jaar eet ons hele gezin volgens WAPF nadat we eerst GAPS gevolgd hebben. Na mijn bezoek aan Kentie heb ik diatomeeen aarde gekocht.
En nu mijn vragen ?.
1. Wat kan ik allemaal nog meer doen om van de zware metalen te ontgiften naast; sauna, Epsombaden, diatomeeen aarde, FCLO, rauwe melk, gezonde voeding, SOLE?
2. Mogen degenen due nog amalgaam vullingen hebben ook duatomeeen aarde gebruiken?
 
Ik vraag me werkelijk af of het wel zo verstandig en veilig is om diatomeeënaarde als ontgifter te gebruiken? Mocht dit zeer fijne poeder dat ook silicondioxide bevat qua structuur op nano grootte zijn, dan zou ik dit persoonlijk niet in mijn lichaam willen hebben.

Ik mag hopen dat ik het bij deze mis heb en dat iemand mij kan overtuigen van toch de absolute veiligheid hiervan.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3014868/

Er is op deze forum een gehele topic gewijd aan kwikontgifting.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/
 
Hondsdraf is een kruid dat zware metalen uit je lijf opruimt en silicium zit daar ook in. Zit ook in brandnetel.
Met hondsdraf kun je zelfs tandsteen verwijderen..
 
Kijk inderdaad eens in het topic dat Ben noemt. Kwikontgifting is niet iets om mee te experimenteren. Het is gevaarlijk spul dat alleen op een veilig manier uit het lichaam mag worden verwijderd. Een veilige methode is het protocol van Andy Cutler. Dat werkt met ALA, alfa liponzuur.
 
@Elkedageenei

Zelf suppleer ik een heermoes tinctuur voor de silicium, dit afwisselend met een brandnetel extract. Er zijn ook zeker nog andere goede producten te verkrijgen om je silicium te suppleren.
Hondsdraf is me wel bekend, maar dan meer als slijmoplosser (longen). Is het enkel de silicium dat in hondsdraf zit en zorgt voor het opruimen van zware metalen?
Dat het zelfs tandsteen zou verwijderen vind ik ook zeer interessant. Met bv een hondsdraf tinctuur zou je dan ook eventueel je tanden kunnen poetsen of als een soort van mondwater gebruiken. Mits je natuurlijk geen amalgaam vullingen meer hebt, anders lijkt het me niet verstandig.
Hondsdraf als gedroogd kruid voor thee of om zelf een extract te maken is voor mij niet te vinden. Heb jij hier toevallig een adresje voor of haal je het uit je eigen tuin of uit de natuur?
Eventuele documentatie over hondsdraf is ook meer dan welkom.
 
Ben, ik ben oprecht benieuwd waarom je zo schrikt van het gebruik van food grade diatomaceous earth? Wat is het gevaar? De grootte van de deeltjes en waarom dan? De stof silica en waarom dan?
Zoals op zoveel forums, wordt ook op dit forum soms gezegd “ik eet gezond” maar wat men onder gezond eten verstaat, wordt dan niet vermeld. Mijn ervaring is dat vaak - eten volgens de schijf van vijf - als gezond wordt ervaren. Ik ben zelf behoorlijk op de hoogte van de werking van de spijsvertering bij verschillende zoogdieren (ook mens dus?). Het hoe en waarom iets wel of niet risicovol is, wil ik graag weten. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik jodium supplementeer, schrikken velen daarvan. Wanneer ik dan vraag waarom men daar angstig van is, blijkt de angst niet altijd op onderzoek gebaseerd te zijn. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de schenen schop maar ik heb geen idee hoe groot de kennis is van de leden (m.u.v. Mike) van dit forum.
 
Mijn kennis haal ik van internet, en bijv. bijdragen zoals van jou.
Verder gebruik ik mijn eigen intuitie.
Voorbeeld: ik heb een slechte vertering (aangetoond in ontl.). Ik lees dan dat B12 in het bloed gemeten ruim voldoende kan zijn (is bij mij gemeten en is inderdaad voldoende) maar dat er in de cellen een tekort kan zijn. Dat spreekt me aan en blijf ik B12 slikken, alleen nu in een complex i.p.v. alleen B12.
Ik vraag me af of het ook in de cellen te controleren is. Weet je dat toevallig?
Vraag: waar haal jij je kennis dan vandaan? Er is bv een site: eFIOW belgie dat is een orthomoleculair kenniscentrum waar ik een monografie heb gekocht over de schildklier. Als die het niet weten wie weet het dan wel?
 
Ina, ik schrik niet zo snel, maar krijg wel een gezonde argwaan als ik lees wanneer een poeder zo fijn is, dat er een microscoop voor nodig is om de deeltjes te kunnen zien. En dit zeker als het gaat om het mineraal silica/silicondioxide. Mijn inziens schuilt er een gevaar in zodra deze deeltjes van nano grootte zijn.

Ik lees en volg veel, waaronder ook de persoon Tony Pantalleresco die al vele jaren het onderwerp nano vergiftiging ter sprake brengt. Ik ben op deze forum ook een topic gestart over hem.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/tony-pantalleresco-a-canadian-herbalist/

Ook journalist Fred Teunissen besteed er aandacht aan, maar dan meer gericht over de stoffen die we kunnen binnenkrijgen via chemtrails.

http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=861

Het onderwerp nanovergiftiging is mij vooral in het laatste 2 jaar steeds meer gaan interesseren.

In onderstaande video van Tony P. brengt hij ook het gevaar van silicondioxide meerdere malen ter sprake in de vorm van 'excipents'



Verder nog het een en ander te lezen over diatomeeënaarde:

https://www.isditwelgezond.nl/diatomeeenaarde/

Mijn persoonlijke conclusie: Geef liever de voorkeur aan een ander product dat silicium bevat.
 
Ina, mag ik ook zo vrij zijn om te vragen waar jij de veiligheid van 'food grade' diatomeeënaarde op baseert? Hoe doe jij je onderzoek? En waarom specifiek de keuze voor diatomeeënaarde? Hoe groot is jou kennis op het gebied van voeding, supplementen en gezondheid? Wat is jou reden dat je jodium supplementeer en daar dus niet angstig voor bent?
 
Dank je Ben. De link van Tony P over nanodeeltjes ga ik zeker beluisteren. En ook de link over kwikvergiftiging ga ik zeker bekijken. Maar, isditwelgezond.nl is not my cup of tea. Niet alleen veel te oppervlakkig (ik ben niet op zoek naar "XXX is goed of slecht" maar ik ben op zoek naar "XXX werkt zo en zo in het lichaam en daarom is het goed of slecht"), er staan ook adviezen in waar ik lijnrecht tegenover sta.
Mijn kennis op het gebied van voeding is vrij groot want ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik veel tijd kan besteden aan lezingen luisteren, veel wetenschappelijke boeken kan lezen, plus de colleges van mijn kids mee kan volgen van de Universiteiten Gent en Antwerpen.
Dr. Jorge Flechas (iodine), Nancy Appleton (Minerals, Vaccinations), Chris Masterjohn (lipids), David Perlmutter (grains), Kate Rheaume (fat-soluble vitamins), Rail Nagel (mondgezondheid), Sally Fallon (gezonde voeding), Mary Enig (gezonde voeding en vetten), Stephanie Seneff (een klasse apart over o.a. Cholesterol sulfate vitamin D sulfate), Peter Attia (Ketogene voeding), enz., deze wetenschappers daar ben ik groot fan van omdat ze niet zomaar beweringen doen of iemand anders napraten maar omdat zij uitleggen wat zij zien gebeuren in een lichaam.
Ik ben een beetje een Pietje Precies die het naadje van de kous wil weten. Hoe meer ik echter lees, des te meer realiseer ik me wat ik mijn eigen lijf heb aangedaan. Begrijpen wat goede voeding is en wat niet goede voeding is, is 1 ding... weten hoe je de boel kunt repareren (d.m.v. ontgiften) en balans weer kunt herstellen (d.m.v. de juiste voeding en supplementen) is veel lastiger om te doen. Vandaar dat ik nu eerst laat testen (meten is weten) en aan de hand van de uitkomst bezig ga om zoveel mogelijk informatie naar boven te krijgen over dit te herstellen.
Kwik is - zoals Edwin terecht zegt - niet zomaar een dingetje waar je mee experimenteert. Ik wil het dus goed aanpakken maar het is heel lastig om het naadje van de kous te vinden over kwik ontgifting.
 
Liesje, Je geeft aan dat je spijsvertering slecht is. Het zou zomaar kunnen dat je maag niet zuur genoeg is en hoogstwaarschijnlijk heb je een lekke darm. Water-oplosbare vitaminen plas je uit. Het lichaam slaat ze niet op. Daarom moet je 24/7 de beschikking er over hebben. Met eten lukt je dat niet. Daarom heeft je lijf daar iets op bedacht. Je eigen water-oplosbare-vitaminen-fabriekje. Je darmflora maakt - wanneer die in balans is - 24/7 alle water-oplosbare vitamines (behalve vitamine C) voor je. Wanneer de darmflora uit balans is, kun je inderdaad B12 tekort krijgen. Met de juiste voeding en lifestyle kun je de darmflora balans herstellen.
 
Als je in Belgie woont ken je waarschijnlijk wel eFIOW. Orthomoleculair instituut. Ook heb ik van hen een monografie over een lekke darm.
Als je wilt weten wat mijn probleem is, kijk dan naar endeldarmschade. en het LAR syndroom.
 
Van Thomas Cowan: auteur van o.a. Human hearth, cosmic hearth...

Derived from Horsetail,
Silica Is an Important Chelator of Aluminum

It also improves joint function, collagen formation and hair and nail growth
By Thomas Cowan, M.D.

Greetings for the new year! As this is my first blog of 2018, I want to start by thanking you for your support and interest in my work during the past year. This year promises to be even more exciting as we hope to roll out a number of new initiatives, products and, in a few months, my next book. In addition, the heart documentary I am involved with met its initial financial goals, and the filmmakers are moving on to next steps.

As my next book focuses on the immune system and the myriad ways it is under assault by modern life, I was inevitably drawn to investigate vaccines and, specifically, the role that aluminum in vaccines plays in over-stimulating certain aspects of our immune response. Although I don’t want to go into detail about this subject here, immune activation by adjuvants (which are the components in vaccines that stimulate the immune response) is an important topic of investigation in the fields of immunology and in the understanding of autoimmune disease.

Many researchers have tentatively concluded that when aluminum is injected, the effect in some people is an over-stimulation of the immune response, including in the brain (for those interested in an in-depth examination of this subject, check out the website vaccinepapers.org). When this immune-activation response happens in the brain, the result is encephalitis, or inflammation of the brain. In numerous animal studies, encephalitis caused by aluminum-provoked immune activation leads to symptoms that mimic those of neurodevelopment disorders in children (i.e., autism) or memory deterioration in adults (i.e., Alzheimer’s). Clearly, more investigation needs to be done on this important topic, but these are among the preliminary findings.

In addition, recent research done by Exley’s group in England has shown that supplementing the diet of either animals or people with silica-rich water or silica-rich plant extracts has the effect of chelating (removing) the aluminum from the tissues (including the brain), thereby lowering the inflammation and improving symptoms. This approach has been shown to relieve the chronic inflammation associated with autoimmune disease and the neurodevelopmental symptoms of autism or the memory issues of Alzheimer’s. Therefore, in addition to improving joint function, collagen formation, hair and nail growth, silica supplementation seems to help people whose illness is directly tied to aluminum exposure and subsequent aluminum accumulation in the tissues.

The silica in the preparation Orgono G5 Siliplant, which we are now carrying, is the same type of silica used in the chelation studies. It comes from organic horsetail, a longstanding herbal kidney-cleansing medicine. As with any supplement, it is best used in conjunction with the advice of your health-care provider and in conjunction with tests to determine aluminum levels in your tissues. The usual dose ranges from 1 tsp to 1 Tbsp twice per day, depending on the individual’s reaction to the supplement.

Again, thank you for your interest, and I hope your new year flows with ease, health and joy.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan