diarree

G

Guest

Guest
Ik heb nu al 5 dagen diarree en weet niet waarom.

Binnen een half uur na het eten vliegt het er al weer uit. De eerste 2 dagen van de diarree nam ik 6 à 7 druppels H2O2, dan ben ik geminderd en sinds vandaag geen H2O2 meer genomen.

Ik heb de laatste 2 dagen amper gegeten, vandaag wat bouillon soep, gembersap en gefermenteerde kefirmelk met gekookte appelmoes. Is er nog ander voedsel dat goed is tegen diarree?

Zou dit nu detox zijn of een nieuwe ziekte? En indien het parasieten zijn, neem ik dan niet beter de H2O2 gewoon door?

 
Als je trouwens een pijnlijk gevoel aan je achteruitgang hebt, dan was de diarree waarschijnlijk erg zuur, en zou het best eens ontgifting kunnen zijn.

 
@ Ufo,

ja de laatste keer gaf een branderig gevoel aan de 'achteruitgang' lol.

Ik denk dat in de kefirmelk sowieso wel probiotica zit en m'n gembersapje was ook al een aantal dagen gefermenteerd, maar heeft voorlopig niet geholpen. Hopelijk is het detox ja, maar duurt dit normaal gezien niet een drietal dagen per keer?

 
Vijf dagen lijkt me wel vrij lang ja. Ik zou een lading groente in die boeillon soep gooien, en denk eens aan een sneetje roggebrood, met roomboter en een plakje kaas.

 
Toen ik een heftige ontgifting kreeg, heb ik de hoeveelheid H2O2 wel even flink verminderd, maar ben er niet mee gestopt.

Blauwe bosbes (vaccinium myrtillus) helpt tegen diarree.

 
Blauwe bosbes goed om te weten, dat koop ik volgende keer dan. Roggebrood heb ik niet, wel wat zuurdesem tarwebroodjes maar dat durf ik nog niet te eten.

Sole oplossing drink ik sowieso al. Vandaag wat rijpe bananen gekocht, want ik heb gelezen dat dit kan helpen tegen diarrree. Ik zag op de markt ook van die kleine banaantjes liggen, is dat niet beter dan de grote? Ik heb ze nu niet gekocht, want ze waren nog niet rijp.

Vandaag ben ik vissenbouillon aan het maken, ook goed voor de schildklier want die zit in de vissenkop. O ja, ik had ook gelezen dat diarree gelinkt kan zijn aan schildklier problemen. Sommige plaatsen op de keel voelen een beetje pijnlijk aan, of dit nu met de diarree te maken heeft, weet ik niet. Ik had voor de buikloop ook wel al schildklier problemen.

 
ik heb inmiddels ook al 4 dagen diarree. mijn zoontje was eerst flink ziek en het heerst geloof ik, maar ik begin nu wel heel erg slap en naar te worden. alles komt er na een tijdje weer uit. water met keltisch zeezout helpt niet, groentensoep (gepureerd) gaf héél veel buipijn de hele dag en de hele avond nacht op de wc. uiteindelijk bleef bouillon met flink veel zout er redelijk in zitten, maar na een dagje dat een beetje yoghurt gegeten en dat ging weer niet. ik heb sinds vandaag ook een heel raar gevoel rond mijn keel. dikkig, duwend gevoel, ik denk schildklier.

heeft iemand nog tips met welke voedingsmiddelen weer te beginnen? ben zo slap en flauwvallerig dat ik morgen toch wel graag weer iets zou eten...

 
Als de bouillon goed gaat, dan zou ik wat vaker bouillon nemen, net zo lang tot je je wat beter voelt en dan langzamerhand opbouwen. Eigengemaakt appelmoes? honing/kaneel, wittte rijst.

 
Even een stukje wat ik zojuist in een ander draadje geschreven heb;
Quote:
Sinds een dag of 5, heb ik echter ineens last van flinke diarree (daar waar ik een paar weken terug juist zo'n last had van ingedroogde ontlasting). Ik heb wel eetlust gedurende de dag, maar heb de hele dag maag- en buikpijn, en zodra het avondeten erin zit word ik misselijk en krijg ik waterdunne ontlasting. Zodra ik ga slapen wordt het rustig, de volgende ochtend ben ik wel misselijk en dan begint het riedeltje opnieuw. Een paar dagen heb ik in de middag wat vastere ontlasting gehad, om 'savonds weer diarree te krijgen. Deze is bovendien erg brandend.

Daarnaast loopt mijn neus flink, en nies ik ineens de hele dag door. Ook merk ik dat ik weer meer puistjes krijg. Ik vat dit op als ontgifting, maar mijn vriend is zeer bezorgd over mijn 'buikgriep'...



Wat ik me afvraag; wanneer moet ik me net als mijn vriend zorgen gaan maken over mijn diarree?

 
Als je begint uit te drogen, je bent goed aan het ontgiften inderdaad, wees blij. Het mantra hier luidt niet voor niets: Beter eruit dan erin!

 
Ik let extra goed op mijn sole- en vochtinname dus dan komt het wel goed. Fijn om hier soms even de bevestiging te krijgen wanneer iedereen in je omgeving vindt dat het toch echt tijd wordt om naar de huisarts te gaan...

 
Gisternacht ben ik ook begonnen met leeg lopen. Nog nooit mee gemaakt zo vaak ik naar de wc moet en ook elke keer flinke hoeveelheid. Ik heb gewoon clean gegeten, geen troep ofzo, dus vermoed dat het te maken heeft met het magnesium voetenbadje dat ik gister genomen heb. Heeft iemand dat ook is gehad door de magnesium of ligt het ergnes anders aan?

Brian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan