diarree en afvallen - snel weer op gewicht komen

kaasmeisje

New member
Afgelopen zomer woog ik 74 kilo bij een lengte van 173 cm. Ik ben een tijd in het buitenland geweest waardoor ik weinig rauwe melk dronk, weinig vet at. Nu ben ik weer thuis en keldert mijn gewicht nog naar beneden. Weston rips had ik wat achter mij gelaten. Foei. Nu krijg ik in mijn omgeving te horen dat ik een magere spijker ben. Ik heb nog steeds kledingmaat 40 maar mijn borsten zijn verdwenen en het gezicht is schraal. Ik vermoed dat tarwe een groot probleem is sinds ik weer brood ben gaan eten. Ik lijk sinds de periode dat ik mij wel aan weston price heb gehouden en weer terugval op mijn voedingspatroon van vroeger onwijs heftig te reageren op voeding. Ik kan niet tegen drank. twee glazen wijn voelt als 10 liter bier. Ik heb continue dunne ontlasting. Ik ga zo naar de slager om botten te halen. Ik wil zo snel mogelijk op een verstandige wijze op gewicht komen en weer overgaan op wapf. Klein beetje hulp en aanbevelingen zou ik waarderen omdat ik nogal lastig vind om het vol te houden. Vooral praktische tips qua inkopen en wat te bereiden.
 
Twee glazen volle melk bij elke maaltijd.
Als je dan nog steeds niet aankomt, alles in veel boter bakken, creme fraiche en witte rijst door je eten etc.
Bottenbouillon is heel gezond maar je zal er niet van aankomen.

Edit: diarree kan inderdaad betekenen dat je de energie in je eten niet goed opneemt. Dit kan komen doordat je van voedingspatroon verandert, zou niet langer dan een week moeten duren. Hoe lang heb je daar al last van?
 
ik heb sinds ik met waf ben gaan experimenteren last van diarree. Dat is nu zo'n twee jaar denk ik. In het buitenland had ik geen diarree. At daar zuurdesembrood maar geen melkproducten. Wel geitenmelk en geitenkaas.
 
geitenmelk en geitenkaas zijn ook melkprodukten. Mensen met een koemelk-allergie kunnen dat wel verdragen meestal.
Diaree kan van koemelk komen en creme-fraiche en room.
Ik verdraag wel roomboter (koe) maar verder gebruik is alles van de geit.
 
Je geeft het antwoord zelf:
"maar geen melkproducten"
Ontlasting moet gewoon goed zijn, daarna verder kijken.
Dus even zonder zuivel, als de ontlasting dan normaal wordt weet je dat er daarmee iets fout gaat.
Dan kan je gaan testen, met bijvoorbeeld geitenkaas, daarna geitenmelk.
Koeienkaas gaat vaak ook goed. (niet te jong)
Kefir verteerd ook makkelijker dan melk.
Maar als je slecht tegen melk kan, twijfel dan aan alle zuivel. Daarmee zeg ik niet dat zuivel slecht is, integendeel, maar mogelijk wel voor jouw.
 
Ik ga mee met JP, eten moet opgenomen worden en diaree is geen goed teken. Ik ben erg enthousiast over kokoskefir als je de melk (nog) niet goed verdraagt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan