Diabeet, 8 jaar

Drink jij een paar liter rauwe melk per dag? Ik niet. En als je melkvast is dat het enige wat je drinkt, dus dan is het nog steeds geen probleem.

Mike

 
Nee, dit doe ik niet meer. Heb in het begin weleens een tijdje een liter of 3 per dag gedronken en dan nog vast voedsel erbij(!)

De Masai dronken toch zo'n 10L per dag heb je weleens verteld. Dan zit je al gauw op een 400/450 gram koolhydraten.

Zou je niet meer moeten rekenen in verhoudingen dan in grammen? Dus bijv 50%vet, 30%eiwit, 20% suikers?

Die 10L vind ik trouwens nog steeds ongeloofelijk. Die Masai werkten en bewogen waarschijnlijk wel heel veel, maar 10L redde ik ook lang niet toen ik nog extreem met sporten bezig was.

 
Een nomadische herder-verzamelaar in een tropisch klimaat verbrandt veel calorieen en droogt veel sneller uit, dus dat zijn andere omstandigheden. De melk van de Masaai was zeer rijk aan botervet (10%) en relatief arm aan suikers, dus ook dat is niet te vergelijken met wat jij gewend bent.

Mike

 
Kijk wat ik gevonden heb omtrent diabeten, ook die spuiten.

Eten zonder insuline. Een arts die ook wakker is:

Dr. Bernstein heeft een dieet uitgevogeld voor diabetici (mensen die zelf geen insuline aanmaken) waarbij ze helemaal géén insuline hoeven te spuiten. Dit dieet geeft ook het lichaam van mensen met een overspannen alvleesklier rust omdat het het bloed-suiker niet drastisch laat stijgen of dalen. Het bestaat uit vooral (rauwe) groenten, noten en vis (sashimi). Verder: vlees, eieren, kaas, boter en yoghurt voor de eiwitten. En zoveel vet als je wilt want vet roept geen insulinereactie op en van vet wordt je niet dik, vreemd genoeg.

Door 3 of 4 keer dag een klein beetje te eten heb je de hele dag door energie maar nooit een plotselinge stijging van de bloedsuikerspiegel. Het vet geeft een verzadigd gevoel waardoor je geen honger hebt. De goede vetten zijn kokosvet, olijfolie en vette vis.

 
Weer iemand die dierlijk, verzadigd vet over het hoofd ziet. En daar zitten nu juist die vetoplosbare vitamines in!

Mike

 
Hoezo, hij noemt toch ook vlees, kaas, boter en yoghurt of heb ik iets over het hoofd gezien. Ja hij zegt wel dat de goede vetten kokos, olijf en vette vis zijn. Ik was te enthousiast mischien en niet gezien.

 
Ik vrees dat hij in het ziekenhuis ook veel brood te eten krijgt, toetjes, gezoete drankjes en andere zaken die niet goed zijn voor zijn suikerspiegel. De medische concensus is nu eenmaal dat koolhydraten de nr 1 brandstof zijn voor alle lichaamscellen.

Wanneer de koolhydraten worden weggehaald, zullen deze moeten worden vervangen door verzadigd dierlijk vet, niet door proteinen. Volgens mij is het uitgesloten dat een ziekenhuis zo'n dieet zal willen geven. Zo snel mogelijk wegwezen daar. Suikerspiegel pieken verlagen je immuunsysteem tot bijna nul, Barry Groves heeft dan ook heel treffend de suggestie gelegd dat daarom zo veel mensen in een ziekenhuis nog extra ziekten oplopen.

Daarbovenop hebben de medici nog nooit een geval van diabetes genezen. Het gaat altijd van kwaad tot erger.

In een normaal lichaam zit zo'n 5 gram glucose in het bloed (1 theelepeltje). Het lichaam kan die hoeveelheid prima aanmaken uit proteine en vet door gluconeogenese. Het is niet onwaarschijnlijk dat de insuline die nodig is voor deze hoeveelheid glucose nog wel wordt aangemaakt door het lichaam, wat zou betekenen dat hij helemaal geen extra insuline meer hoeft te gebruiken. Het betekent wel dat alle koolhydraten uiteindelijk uit het dieet zullen moeten worden geweerd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan