Diabeet, 8 jaar

simone

New member
Hallo hallo,

Ik ben weer terug. Iedereen bij deze de beste wensen en vooral veel gezondheid in 2012. Ik weet 2012 is maar een symbolisch getal maar toch.

Nu heb ik een nichtje, zij heeft een zoontje van 8 jaar.Had een beetje overgewicht maar niet extreem en at ook niet echt gezond moet ik zeggen maar niets speciaals vergeleken met anderen.

Is hij laatst toch met spoed opgenomen in het ziekenhuis, was ie bijna in coma geraakt.

Zijn suiker was bijna twee tot tweeenhalf keer hoger als normaal.

Nu moet ie nog een maand in het ziekenhuis verblijven en krijgt ie al insuline spuiten.

Mijn hart is echt gebroken toen ik dat hoorde en ja mischien is er niets meer aan te doen maar ik hoop tenminste dat zijn organen niet zijn aangetast.

Hoe kan zo'n jong iemand nu zo'n hoge suiker krijgen en waarom hij?

Stress triggert het ook in combinatie met voeding maar is er echt niets wat ik voor hem zou kunnen doen? Denk dat ze hem in het ziekenhuis ook langzamerhand nog meer aan het verpesten zijn maar toch mischien is er nog een lichtje aan de horizon.

Trouwens ik weet niet eens welke type hij heeft.

 
Waarschijnlijk type 1, ... en, ook al weet ik niet hoe, er zal zeker wat aan te doen zijn hoor. 8 jaar, dan heeft het lichaam nog alle mogelijkheid tot herstel. Ik hoop voor jou en het kereltje dat Mike je kan helpen met advies.

Persoonlijk zou ik denken, geen suikers/koolhydraten uit granen/gluten, uiteraard veel meer vetten, honing ipv de geraffineerde suikers.

Ik hoop vooral dat je nicht ervoor open staat, want daar zal de hij het van moeten hebben.

En Haluk, fijn dat je er weer bent en voor jou en je hele familie heel veel geluk voor 2012.

 
Hoi Haluk dat moet bijna wel type 1 zijn: de jeugdvariant die mijn zus overigens op haar vijftigste kreeg (wat dus ook kan). Veel sterkte voor de zoon van je nicht!

 
Het maakt niet uit welk type het is, het zijn allemaal verschillende stadia van dysglycemie (schommelende bloedsuikerspiegel, van hyper naar hypo en andersom). Zolang jouw nichtje niet bereid is de noodzakelijke veranderingen door te voeren qua voeding zal dit probleem aanblijven en verergeren. We kunnen niet verwachten dat anderen (doktoren, dietisten) onze problemen gaan oplossen, we moeten zelf de verantwoordelijkheid nemen! Als 2012 werkelijk het bewustzijnsjaar is dat het zou moeten zijn dan is NU de tijd om dit te leren en te gaan doen!

Mike

 
Maar kan je het dan terugdraaien, ook al krijgt hij nu insuline en wat moet hij dan doen, dan kan ik gericht advies geven.Tof dat jullie meteen reageren.Dank je wel.

 
Het is allemaal terug te draaien. Het advies moet zijn dat hij maximaal 100 gram kh per dag moet eten en vandaaruit langzaam terug moet werken naar 50-60 gram. Hier moeten veel vetten en eiwitten van de allerbeste kwaliteit tegenover staan, anders houdt hij het niet vol. Van de insuline af hoeft hij niet en dat is ook gevaarlijk om ineens te doen. Ze zullen vanzelf merken dat er alsmaar minder insuline nodig is en uiteindelijk helemaal niets.

Mike

 
Sorry dat ik zo vaak achter elkaar post maar hij ligt nu nog zeker een maand in het ziekenhuis en daar krijgt hij naar mijn mening niet de goede voeding.

Na een maand ziekenhuis is het hopelijk niet te laat om het alsnog thuis toe te passen en ik hoop niet dat zijn alvleesklier nog goed is anders heeft het toch geen zin?

Daar is goede roomboter rijkelijk aanwezig en dan moeten de koolhydraten uit volkoren producten moeten bestaan.

En qua eiwitten moet ik zeker aan Melk en melkproducten, vlees, gevogelte, vis en eieren denken of zijn er nog andere tips?

Bepaalde groenten?

Veel biologische producten zijn daar niet zo te verkrijgen omdat nog veel op het land verbouwt wordt en het meeste nog best wel puur is.

Het beste is zeker om melk en melkproducten rauw te nemen en mischien ook veel gefermenteerde producten?

Zijn er ook dingen die hij absoluut moet vermijden?

 
Haluk,

Uiteindelijk geef je zelf de antwoorden op je eigen vragen. Ik zal het tot in de essentie versimpelen:

Vanuit het perspectief van het menselijk lichaam komt het neer op twee soorten voedselverbranding: vetverbranding of suikerverbranding. Aangezien het lichaam is ingesteld op energie op lange termijn heeft het de voorkeur voor vetverbranding. Indien er geen sprake is van vetverbranding schakelt het lichaam over op suikerverbranding. Dit is stukken minder efficient, want suiker verbrandt razendsnel en levert uitsluitend korte-termijnenergie op.

Logisch, want het lichaam hoort uitsluitend grote hoeveelheden suiker op te branden in tijden van kortstondige stress, omdat er dan extra glucose nodig is om de spieren meer kracht te geven en de hersenen alerter te maken, zodat je gevaar tegemoet kan gaan (vechten) of ervan weg kan rennen (vluchten). Het lichaam associeert dan ook suikerverbranding met stress. Voortdurende suikerverbranding is voortdurende stress! Het lichaam is niet ingesteld op een constant te hoge bloedsuikerspiegel, waardoor de klachten kunnen ontstaan die je beschrijft bij deze 8-jarige jongen.

Als suiker, zetmeel en koolhydraten (die allemaal door het lichaam worden omgezet in glucose) dus het probleem zijn, dan is de oplossing dus teruggaan naar het absolute minimum dat je lichaam op dat moment kan verdragen. Maar het is een essentiele keuze tussen suiker of vet, dus alleen de suiker verminderen werkt niet, de vetconsumptie moet omhoog om te compenseren voor de daling in glucose, anders daalt de bloedsuikerspiegel teveel en dat is net zo gevaarlijk als een te hoge bloedsuikerspiegel! Tegenover minder suikers staan dus meer vetten, dierlijke vetten, welteverstaan.

Zie je het probleem van onze moderne maatschappij? We zijn bang gemaakt voor juist die helende en bloedsuikerstabiliserende dierlijke vetten en het alternatief is suiker, zetmeel en koolhydraten. Hierdoor zijn we i.p.v. vetverbranders suikerverbranders geworden en vanuit het perspectief van het lichaam komt dit neer op voortdurende stress, iets waar het helemaal niet op is ingesteld. De vetten zijn rustgevend en stabiliserend, de suikers zijn opjagend en verstorend. Door voldoende vetten te eten krijg je ook automatisch genoeg eiwitten binnen (vetten en eiwitten gaan samen in de natuur), dus daar hoef je je niet zo mee bezig te houden. Groenten kunnen onbeperkt worden gegeten en deze tellen als bron van koolhydraten niet of nauwelijks mee.

Mike

 
Dank je wel Mike,

Dan ga ik hen meteen informeren heel veel dierlijke vetten te eten bestaande uit roomboter, melk, yoghurt, kaas, vlees, vis gevogelte etc.

Hoeveel je eet is denk ik niet belangrijk, als men maar goede kwaliteit vetten ruim binnen krijgt en ja koolhydraten diet moeten de ouders dan goed uitzoeken waar hoeveel in zit en dat echt afmeten en afbouwen.

Ze zullen het wel allemaal vreemd vinden, mijn adviezen zullen kaarsrecht tegenover die van artsten staan en het idee van rauwe zuivelproducten.

Och ja dan zeg ik dat wij dat ook al heel lang doen.

Nogmaals bedankt.

 
Haluk,

Sta niet verbaasd als je te horen krijgt: Bedankt voor je advies, maar zullen we afspreken dat jij er niet voor gestudeerd hebt en een arts en dietist wel? En zo is er een onbeperkte aanvoer van kanonnenvoer voor deze gezondheidsgeneraals.

Mike

 
Ik weet het Mike en dat zal me ook wel vaker gebeuren maar ik denk dan heb ik toch mijn best gedaan. Dat kleine jongetje kan er niets aan doen en het is frustrerend dat mensen vaak alleen maar de personen in het witte jasje geloven. Triest.

Je ziet overal tegenwoordig niet alleen maar apotheken anymore maar tegenwoordig zijn het gewone fabrieken aan het worden met huisartsenpraktijk en apotheek ineen.

Aan de uitstraling van de panden kan je zien wat de bedoeling is, als ik er elke keer langsrij zegt het gebouw ik wil steeds meer geld verdienen. Het gaat mij alleen maar om geld aan de lopende band en iedereen trapt er met beide voeten in. Da's gemakkelijk verdienen. Wat voor mij telt is jullie portemonnee, jullie gezondheid kan me niets schelen.Ik stop jullie vol met chemische rotzooi en wordt er ook nog hartelijk voor bedankt. Makkelijk verdiend.It's a wonderfull world.

 
Hopelijk staan de ouders er voor open, en laat ze maar eens lezen hoe het werkelijk gaat met de kinderen die allemaal regulier behandeld worden, dat is spuiten/controles/vermoeidheid en lang niet meer overal aan mee kunnen doen.

Ze hoeven de discussie met de artsen niet aan te gaan, heeft geen nut en erger nog, als de artsen het idee hebben dat de ouders de behandeling hierdoor ondermijnen dan kunnen ze uit de ouderlijke macht gezet worden ( althans in nederland).

Dus wel bezig gaan met de voedingsadviezen, veel over praten met hun kind, kinderen zijn flexibel in hun denken en staan zeker open voor gezonde adviezen van hun ouders.

 
Mike kan iemand die al twee jaar insuline spuit het ook nog terugdraaien met deze kuur, een andere neef van mij staat er wel helemaal voor open en surft af en toe ook op de Amerikaanse WestonPrice site.

 
Een buurvrouw spoot al jaren en jaren, was ook behoorlijk dik, is anders gaan eten en afgevallen, en had nog wel wat nodig maar erg veel minder, Haluk.

Ik weet zeker dat dit terug gedraaid kan worden, mits het lichaam weer goed gaat functioneren.

Als je video van terry wahls (MS) bekijkt, zij heeft ongeveer alles geprobeerd wat artsen voorschrijven, interferon/tyssabri/zelfs chemo) en uiteindelijk van haar symptomen af door gezonde voeding. Zij zat in een elektrische rolstoel en kon niet eens meer normaal zitten in een stoel.

Dus ik denk dat het, als je de goede manier vindt, vrijwel iedere ziekte overwonnen kan worden.

 
Merci Dirtsa, vraag me af of een diabeet ook roomboter en volle melk mag omdat er lactose in zit anders ga ik dalijk verkeerde adviezen geven.Wil het aan dat jongetje doorgeven maar toen dacht ik zit toch lactose in melk en ook iets in boter.

 
Ik moet altijd gelijk denken aan die film "raw for 30 days" waarin 100% van de mensen genezen was van diabetis na een maand lang rauwe voeding.

Nu was dit wel allemaal plantaardige voeding, maar toch een super resultaat. Nu weet ik ook wel dat 100% rauwe plantaardige op de lange termijn slopend is, maar je zou het ook op de WAPF manier kunnen proberen.

100% rauw, maar dan niet plantaardig, maar vooral dierlijke voeding. Rauwe melk, rauwmelkse boter, rauwmelkse kaas, rauwmelkse yoghurt, rauwe vis, kefir, kokosolie, koudgeperste olijfolie, blue ice levertraan/boterolie, kombucha, en dit eventueel aanvullen met rauwe groentes en zuur fruit.



 
Ik denk dat een bloedsuikerspiegel kan normaliseren door 30 dagen rauw te eten, aangezien je lichaam zich ontgift. Langere tijd gaat het rauwe vegetarische eten zich tegen je keren omdat je gewoon vet nodig hebt. Inderdaad zal 100 % rauw uit dierlijk de beste resultaten geven. Ik heb er geen verstand van, maar ik weet gewoon dat dit zo is.

 
Alleen een maand rauwe melk doet al wonderen! De rauwe melktherapie is al vele duizenden jaren oud en werd al voorgeschreven door Hippocrates. Haluk, suikers in de vorm van lactose zijn niet zo'n probleem (mits goed verteerbaar), zolang je inname van suikers/koolhydraten uit zetmeel zeer laag is. Ga uit van een norm van minder dan 100 gram koolhydraten per dag. En ja, alles is omkeerbaar. De genen zijn volgend, niet leidend, en het leven streeft altijd naar terugkeren naar de blauwdruk.

Mike

 
Die Gill Edwards heeft zo haar eigen gedachtes over 'raw for 30 days'. Zij denkt dat de patiënten (ook) genezen zijn door 30 dagen aandacht. Ze kregen eindelijk rust, er waren mensen die zich met hen bezig hielden, ze kregen positieve aandacht, begeleiding, er werd naar hen geluisterd enz.

Zij denkt dat dat zwaarder telt dan het rauwe eten!

 
Quote:
suikers in de vorm van lactose zijn niet zo'n probleem (mits goed verteerbaar), zolang je inname van suikers/koolhydraten uit zetmeel zeer laag is.


@Mike,

Waarom vind je de suikers uit zuivel geen probleem? Met een paar liter rauwe melk ga je ook al snel richting die 100 gram koolhydraten.

Dit kun je natuurlijk wel oplossen door de melk te fermenteren en er bijv melkkefir van te maken..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan