DHEA

-B.arr

New member
Wordt ook door meerdere mensen hier op het forum geslikt. Er was iemand die ermee was gestopt, en ikzelf ben er nog niet mee gestopt maar ga dit wel doen. Ik citeer:

"Dehydroepiandrosterone (DHEA) is een voorloper van testosteron en oestrogeen geproduceerd door de bijnieren. Er zijn duidelijke en nadelen voor het gebruik van DHEA voor vrouwen".

En:

"Het nadeel van DHEA voor vrouwen was duidelijk in deze Duitse studie bij ongeveer 20 procent van de deelnemers gemelde bijwerkingen van acne, vette huid, ongewenst lichaamshaar, en een verlies van haar op het hoofd. De meeste studies tonen bijwerkingen verschijnen wanneer vrouwen nemen 25 tot 50 mg van het supplement per dag. Met 100 mg per dag, kan de stem verdiepen en gezichtshaar kan dikker geworden. Zelfs hogere doses leverschade, een verhoogd risico op borst- en eierstokkanker en hartziekten veroorzaken. Interessant is dat onderzoekers die de tweejarige Mayo Clinic studie liep vond geen bijwerkingen dat ze klinisch significant geacht".

Bron: http://www.deadreign.com/wat-zijn-de-voors-en-tegens-van-dhea-voor-vrouwen/

Lijkt me niet best.
Hoop dat ik er cold Turkey mee kan stoppen.
 
Waarom zou dat niet kunnen?

Ik heb het ook geslikt omdat bij mij uit de hormoontest een laag DHEA kwam, veroorzaakt door stress. Maar ik had het idee dat ik idd meer ongewenste haargroei kreeg op plekken waar ik dat liever niet heb dus ben er ook mee gestopt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.532
Berichten
539.641
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan