depressief en angstig

G

Guest

Guest
Ik vraag me af is er op voedings gebied ook wat te doen aan angstige en depressieve gevoelens. Ik eet redelijk gezond met weinig af geen suiker en niet veel koolhydraten en veel verse eigen groenten en eieren.

 
OK, weinig suiker/koolhydraten dus en veel verse groente en eieren. Wat eet je daarnaast nog veel of regelmatig?

Mike

 
Smorgens havermout ,tussen de middag groenten met een beetje rijst, savonds beetje aardappels groente stukje vlees (grasgevoerd).Dit alles met roomboter en olijfolie bereid.

 
Dat is een voedingspatroon dat voornamelijk gebaseerd is op koolhydraten (havermout, rijst, aardappels) en relatief weinig dierlijke vetten en eiwitten bevat (stukje vlees, roomboter, olijfolie). Met name havermout in de ochtend zet een verkeerde toon van de dag.

Mike

 
... Maar realiseer je ook dat uitgeputte bijnieren ook angst (en als ze je schildklier beïnvloeden ook depressieve gevoelens) kunnen veroorzaken. Waak dus wel voor te weinig koolhydraten.

 
Sinds ik veel minder koolhydraten eet, ben ik beduidend minder angstig en alleen af en toe nog even diep in de put, maar er ook weer snel weer uit. Vooral de onbestemde angstgevoelens zijn een heel stuk mi8nder en vaak helemaal weg.

En inderdaad helemaal zonder koolhydraten uit granen/rijst ed trok ik niet, nu alleen nog wat boekweitvlokken per dag.

Wat wel erg belangrijk is dat je tegelijkertijd de verzadigde vetten moet ophogen, rauwe melk(yoghurt/kefir)kokosolie/roomboter/ghee/slagroom).

 
Sinds ik weet van bijnieruitputting ( het e-book gelezen) ben ik behoorlijk opgeknapt. Zoveel herkenning! Ik was al jaren moe, angstig en depressief. Daar heb ik trouwens ook een boek over gelezen van een lotgenote. Schildklier, bijnieren en lever zijn daarin voor mij wel DE aandachtspunten. Ik hoop dat je op dit forum wat herkenning zult hebben en dat je er net zoveel mag leren als ik!

 
@Angela Heb je ook het boek van Dr WIlson over bijnier uitputting gelezen, één van de beste boeken ooit geschreven.

Ik denk dat het bij angsten voor een deel voeding en hersenen zijn en voor een deel ook een stukje geestelijke gewoontevorming om in angst te denken. Mediatie of RET kunnen ook helpen angsten los je laten.

 
Quote:
Sinds ik weet van bijnieruitputting ( het e-book gelezen) ben ik behoorlijk opgeknapt. Zoveel herkenning! Ik was al jaren moe, angstig en depressief. Daar heb ik trouwens ook een boek over gelezen van een lotgenote. Schildklier, bijnieren en lever zijn daarin voor mij wel DE aandachtspunten. Ik hoop dat je op dit forum wat herkenning zult hebben en dat je er net zoveel mag leren als ik

ik kan dit e-book ergens vinden, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik die kan downloaden?

 
Angst kan ook komen door dat je je niet vrij voelt. Je kan je gespannen voelen wat zich uit in angst. Ontdekken wat je zelf wilt doen is daarom heel belangrijk zoadt je je niet te veel laten sturen door anderen. Meditatie helpt om te ontdekken wat je zelf wilt en je vrij te voelen. Ook te veel met andere bezig zijn kan energie kosten en kan ook angst geven, omdat je je kan irriteren aan de anderen. Weg lopen voor je angst geeft verlichting maar de angst komt toch weer terug daarom is meditatie een goede trainig om mentaal sterker te worden.

Als mensen je energie kosten dan kan je er beter niet te veel mee bezig zijn.

Wat betreft voeding lijken mij koolydraten stresvol van wege de suikerschommelingen. Bij suikerdips worden mensen vaak sneller boos of angstig en de rust is weg. Misschien is rusten dan ook een goed medicijn.

 
Minder koolhydraten maakt minder angstig,begrijp ik.Maar minder koolhydraten zorgt ook dat ik dan afval,niets aankom.

Hoe pak je dat dan aan?

 
Haa,Amancay

Kom je daar van aan dan?

Dat is toch vet,en van vet wordt je toch niet dikker?

Ik drink nu een liter,zal het eens gaan uitproberen thanks!

 
In rauwe melk zit ook wat koolhydraten. Maar dan beter verweven met het vet en de eiwitten in de rauwe melk.

Lees hier: https://www.fatsforum.nl/topic/koolhydraten-in-melk

Mike zegt hierover: Je kunt onbeperkt melk drinken, geen probleem. Het verzadigde vet, de cholesterol en de eiwitten en andere voedingsstoffen die in rauwe melk zitten wegen absoluut op tegen de inname van koolhydraten die je via rauwe melk verkrijgt. Je kunt dan, net als ik, rauwe melk beschouwen als je dagelijkse bron van koolhydraten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan