Demonstraties

Omgedraaide wereld weer...brief gaat dus naar de winkeliers..dus kunnen beter hun deuren dicht houden die dag.. je moet er immers niet aan denken dat klanten aangevallen worden(en dan ook nog schade bij jou komen halen)... ..hoe is dit mogelijk dat die imbecielen weer hun gang kunnen gaan!

Omgedraaide wereld weer...brief gaat dus naar de winkeliers..dus kunnen beter hun deuren dicht houden die dag.. je moet er immers niet aan denken dat klanten aangevallen worden(en dan ook nog schade bij jou komen halen)... ..hoe is dit mogelijk dat die imbecielen weer hun gang kunnen gaan!

Een winkel is geen openbare ruimte.

Als die pipos binnenkomen, zonder vragen, direct de baseballknuppel erop.

Uit de nieuwsbrief van VoorWaarheid:

Volkeren Voor Vrede

Op 24 en 25 juni organiseert VVV (Volkeren Voor Vrede) grootschalige vredesmanifestaties, tegen de NAVO/NAVO-top op het Malieveld in Den Haag.

Ons doel is om zoveel mogelijk krachten te bundelen voor vredes-onderhandelingen en tegen de miljarden investeringen in de wapenindustrie en de oorlogspropaganda van de NAVO, zowel nationaal als internationaal.

Klik hier voor meer info over onze eisen.

Ben je het hier mee eens? Teken dan onze petitie

Programma 24 en 25 juni
Aanvang manifestatie: 12:00 uur
Start vredesmars: 13:00 uur
Terugkeer naar Malieveld: 16:30 uur
Deelnemende organisaties zijn onder andere: Volkeren Voor Vrede, Oud Gedienden Groep NL, World Anti-imperialist Platform, Hart Voor Vrijheid, Nederland in opstand.

Tijdens de manifestatie zullen inspirerende sprekers optreden, waaronder: Ameth Daskapan, Richard Medhurst, Sevim Dagdelen, Joti Brar, Gideon van Meijeren, Ab Gietelink, Hugo Gietelink, Marie Therèse Terhaar, Marcel van Silfhout.
Muziek wordt o.a. verzorgd door Cato Fluitsma, Rico Brouwer, Reinout Koperdraat, Voices for Freedom.

We willen jullie oproepen om massaal te komen op beide dagen.
Sluit je aan bij VVV, schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Verspreid dit bericht zo breed mogelijk en draag een steentje bij middels een donatie naar vermogen. Volkeren Voor Vrede is een onafhankelijke vredesorganisatie, niet gebonden aan politieke partijen en ontvangt geen subsidie. Bij actievoeren komen echter wel flink wat kosten kijken en die moeten wel gedekt worden. We zijn volledig afhankelijk van eenieder die ons initiatief een warm hart toedraagt. Wil jij bijdragen? Doneer dan hier.
1749622963077.jpeg

Activisten van Extinction Rebellion zijn zaterdagmiddag tijdens een blokkade van de Afsluitdijk bekogeld met stenen en eieren. Volgens een woordvoerder van de actiegroep voelen meerdere mensen zich onveilig. Daarom is besloten de actie af te breken.

24 juni, Den Haag: queer demonstratie tijdens NAVO-top tegen Trump, Orbán en andere extreem-rechtse haatzaaiers​

Voor velen een bekende … ik ben er stil van

Michel Reijinga is niet meer

Rest in freedom Michel

LATEN WE HET MUSEUMPLEIN OMDOPEN TOT HET MICHEL REIJINGAPLEIN

Hij wist menig ambtenaar zich in het zweet te laten werken (wat al een hele prestatie is), als hij geïrriteerd raakte en overging op uitspraken als: "Dan vraag ik het gewoon niet aan"of "Dan gaan we lopen"en "Dan bekijken jullie het maar".

Dit waren de opmerkingen die hij maakte tegen de ambtenaren van de gemeente of de politie als die weer eens niet mee wilde werken.
Het was voor hem alles of niets. Of je werkte met hem mee hoe hij het wilde of je werkte niet mee en dan ging hij zijn eigen gang. Daar zat niet zoveel tussen.

En of het nu de demo's waren, gesprekken in vergaderingen of in de politiek (Michel richtte zijn eigen politieke partij op) ... hij kan echt zeggen: I did it my way!

En toch, hoe lastig hij soms ook was, mocht ik hem graag en hij mij ook zo gaf hij toe. "Je bent één van de goede"zei hij dan met dat mooie Amsterdamse accent.

Veel mensen hadden moeite met hem. Michel kon ook wel een spoor van problemen achterlaten. Maar Michel dwong op de een of andere manier respect af bij velen en zo ook bij mij.

Zijn recht voor zijn raap aanpak zorgde ervoor dat hij de grootste demo in de Coronatijd op de been wist te krijgen in Amsterdam.
En natuurlijk het koffie drinken.

Volgens sommigen was het niet door hem bedacht, maar wie het ook heeft bedacht, hij maakte het tot wat het was; Een wekelijkse bijeenkomst van gelijkgestemden wat zelfs in de main stream media een begrip werd.

Wat mij betreft mag het Museumplein worden omgedoopt tot het Michel Reijinga plein.

De laatste keer dat ik hem zag was in december '24 tijdens de demo op De Dam. Ik besloot de speech van David Icke tegen de regels in voor te lezen en Michel stond klaar om te helpen. Hij had al het vermoeden dat 'ze' moeilijk zouden gaan doen. En als het om demo's ging, liet zijn intuïtie hem maar zelden in de steek.

Het was goed hem toen te zien en te spreken. Het was al te lang geleden.

En dan komen, al schrijvende, de tranen als ik hoor dat hij het niet meer zag zitten. Beseffende dat je echt diep moet gaan om zo'n stap te zetten, vraag ik mij af of iets of iemand dit had kunnen voorkomen.

Ik wens vooral zijn dochter, vriendin, familie, goede vrienden en iedereen die dichtbij hem stond alle sterkte de komende tijd.

We zullen hem missen.

Mordechaï Krispijn

Forum statistieken

Onderwerpen
4.595
Leden
8.686
Nieuwste lid
Sophie G
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan